خام‌فروشی موجب ضربه به اقتصاد ایران شده/لزوم مبارزه با فساد و اختلال‎گران اقتصادی
مشاور ارشد هيأت عامل صندوق نوآوري و شکوفايي:

خام‌فروشی موجب ضربه به اقتصاد ایران شده/لزوم مبارزه با فساد و اختلال‎گران اقتصادی

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">مشاور ارشد هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: وظیفه دولت و ملت است که با فرهنگ&zwnj;سازی عمومی به&zwnj;وسیله رسانه&zwnj;ها، شبکه&zwnj;های اجتماعی و تخصصی و ... بازار کالا و خدمات ایرانی را توسعه دهند.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ به نقل از نگاه آزاد، گودرز صادقی در دانشگاه کشاورزی ساری، اظهار کرد: ما در شرایطی از نظر اقتصادی و فرهنگی به‌سر می‌بریم که در شأن مردم عزیزمان نیست و راهی نداریم جز اینکه به توسعه اقتصادی دست یابیم.

وی ضمن اشاره به خام‌فروشی در مملکت از نفت تا هر مواد قابل بهره‌برداری و حتی محصولات کشاورزی، افزود: می‌توان با بهره‌برداری و فراوری این محصولات سود بیشتری نصیب کشور شود اما با خام‌ فروشی آنها به سود اندک قناعت کردیم.


مشاور ارشد هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: خام‌فروشی باعث می‌شود جلوی رونق اقتصادی، تولید و شکوفایی استعدادها گرفته شود، زیرا اگر خام‌ فروشی نشود، مواد خام در داخل مملکت به محصول تبدیل می‌شود و مشتقات آن را پیدا می‌کنند.


صادقی اضافه کرد: با وجود تنوع آب و هوایی و مواد معدنی غنی در کشور پیشرفت ما به هیچ وجه قابل توجه نیست.

وی ادامه داد: رشد اقتصادی عوامل مختلفی را می‌طلبد که مانند حلقه‌های متصل زنجیر به‌طور منظم در کنار هم قرار گیرند که از آن عوامل می‌توان به بحث بازار اشاره کرد.


مشاور ارشد هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: وظیفه دولت و ملت است که با فرهنگ‌سازی عمومی به‌وسیله رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و تخصصی و ... بازار کالا و خدمات ایرانی را توسعه دهند.

صادقی اعتمادسازی و به میدان آوردن بخش خصوصی سالم و واقعی و همچنین مبارزه نهادینه با فساد اقتصادی به‌صورت‌های مختلف و انضباط مالی و مبارزه جدی با اختلال‌گران اقتصادی را نیز از مهم‌ترین راهکارهای رشد اقتصادی برشمرد.


ارسال دیدگاه