متولی تعیین‌کننده قیمت برنج در مازندران نداریم‌/واکنش به تولید دو برابری مرکبات
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران مطرح کرد

متولی تعیین‌کننده قیمت برنج در مازندران نداریم‌/واکنش به تولید دو برابری مرکبات

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: متولی تعیین&zwnj;کننده قیمت برنج در مازندران نداریم&zwnj; و همین موضوع &zwnj;باعث نابه&zwnj;سامانی در قیمت برنج شده است.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ محمد محمد‌پور عمران‌ بعد از ظهر امروز در جلسه تنظیم بازار استان مازندران با بیان اینکه باید مراکز تبدیل با حجم بسیار بالا برای عرضه برنج در استان ایجاد شود، افزود: متولی تعیین‌کننده قیمت برنج در مازندران نداریم‌ و همین موضوع ‌باعث نابه‌سامانی در قیمت برنج شده بنابراین برای جلوگیری از مشکل‌ ‌باید بازار مرکزی برنج در استان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه پروژه مرکز تجاری برنج ‌مازندران در حال ساخت است که راه‌اندازی این مرکز نیاز به حمایت جدی ‌دارد، اظهار داشت: ایجاد این مرکز سبب پویایی در تولید، توزیع و فروش برنج ‌شده‌ و تولید‌کننده، فروشنده و خریدار در این مرکز منتفع می‌شوند.

محمدپورعمران «برند‌سازی» را ‌برای حمایت از برنج مازندران خو‌استار شد و تصریح کرد: ‌برنج تولید مازندران باید در بسته‌بندی مشخص عرصه شود که ‌به چند‌ واحد بخش خصوصی در این راستا مجوز فعالیت داده شده است.

وی درباره  وضعیت تولید مرکبات در مازندران نیز گفت: برای تولید مرکبات نیاز به شفاف‌سازی داریم، وجود مرکبات دو برابری نسبت به سال قبل باید با بررسی دقیقی اعلام شود تا افرادی که برای خرید این محصول از هم‌اکنون پیش‌گام شده‌اند دچار تردید نشوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اضافه کرد: ‌با مطرح کردن تولید دو برابر ممکن است برخی خریداران درباره پیش‌خرید دچار تردید شده و کشاورزان از این بابت خسارت ببینند.

وی درباره صادرات مرکبات نیز بیان داشت: صادرات نیاز به سازوکار از قبل تعیین‌شده دارد ولی برای توزیع داخل هم برنامه‌ریزی منسجم داشته باشیم.

 

منبع: فارس


ارسال دیدگاه