تعطیلی۱۶۰۰ واحد صنفی آهن فروش در تهران/ سالانه ۵ میلیون تن ورق و شمش وارد کشورمی شود
رئيس اتحاديه آهن فروشان خبرداد؛

تعطیلی۱۶۰۰ واحد صنفی آهن فروش در تهران/ سالانه ۵ میلیون تن ورق و شمش وارد کشورمی شود

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">رئیس اتحادیه آهن فروشان از واردات سالانه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار الی ۵ میلیون تن واردات مواد اولیه مانند ورق، شمش به کشور خبرداد و گفت: ۱۶۰۰ واحد صنفی آهن فروش در تهران تعطیل شدند.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن فروشان در گفتگو با  تهران نیوز؛ با اشاره به وضعیت بازار آهن در کشور خصوصا تهران، گفت: ۱۶۰۰ واحد صنفی آهن فروش در تهران تعطیل شدند و این در حالی است که در کشور هم بیشتر واحد ها یا تعطیل می کنند یا پروانه های خود را تغییر می دهند.

وی با بیان اینکه اگر میزان مصرف با سالهای گذشته را بسنجیم کسری داریم ولی با توجه به واقعیت بازار و رکود کسری وجود ندارد، افزود: متاسفانه خام فروشی سنگ آهن خصوصا به چین وجود داشت ولی در حال حاضر تنی ۲۵ دلار  سنگ آهن خریداری می شود که برای صادر کنندگان دیگر به صرفه نیست.

رئیس اتحادیه آهن فروشان تصریح کرد: در داخل کشور ظرفیت تبدیل مواد خام به فرآورده های کنسانتره و آهن اسفنجی و … وجود دارد؛ حتی مواد اولیه صنایع فولاد را به طور کامل در کشور داریم.

آزاد اظهار کرد: هم اکنون ۱۶ میلیون تن تولید فولاد داریم ولی ظرفیت تولید داخل خیلی بالاتر از این ارقام است.

وی با اشاره به صادرات آهن نیز گفت: صادرات تیرآهن و میلگرد به کشورهای همسایه نظیر عراق، افغانستان و … وجود دارد.

رئیس اتحادیه آهن فروشان خاطرنشان کرد: سالانه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار الی ۵ میلیون تن واردات مواد اولیه مانند ورق، شمش و … داریم.

 

منبع: دانا


ارسال دیدگاه