از ورود نسل سوم نوشت‌افزارهای «دارا و سارا» به بازار تا توزیع نامناسب در کشور

از ورود نسل سوم نوشت‌افزارهای «دارا و سارا» به بازار تا توزیع نامناسب در کشور

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">نسل سوم نوشت&zwnj;افزارهای &laquo;دارا و سارا&raquo; با طرح&zwnj;ها و رنگ&zwnj;های متفاوت و جذاب در آستانه بازگشایی مدارس وارد بازار لوازم&zwnj;التحریر شد.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دوران پیش از انقلاب تاکنون به تولید آثار فاخر و ارزشمند برای گروه سنی کودک و نوجوان اهتمام ویژه‌ای داشته است.

 

با توجه به اینکه بیش از چندین دهه از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و تهاجم فرهنگی می‌گذرد، اما مسئولان بعد از گذشت سال‌ها و بعد از حضور و عرضه محصولات مختلف فرهنگی با سبک زندگی غربی به این نتیجه رسیدند که باید در برابر این هجمه ایستاد و به تولید اثر فاخر با سبک زندگی اسلامی _ ایرانی برای اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان بپردازند که کانون پرورشی نیز از این تصمیم مستثنی نبود.

 

 

 

 

چند سالیست شاهد فعالیت گسترده جوانان انقلابی و متعهد در عرصه فرهنگی به ویژه نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر با عناوینی همچون آزاده، روشنا، قاصدک، رویش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شهر موش‌ها هستیم که در نهایت فعالیت این گروه ارزشی و انقلابی به  تأسیس مجمع نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر اسلامی _ ایرانی انجامید، که تولیدات اعضای این مجمع در بازار برای استفاده عموم علاقه‌مندان به تولید داخلی موجود است.

 

کانون پرورشی هم همانند سال‌های گذشته در این حوزه احساس مسئولیت کرده و وارد بازار تولید و عرضه نوشت‌افزار اسلامی _ ایرانی با طرح‌ها و مدل‌های مختلف طبق ذائقه مخاطبان خود یعنی کودکان و نوجوانان شده است که از جمله آن می‌توان به طرح نقوش اسلامی، تصایور شهدا و دارا و سارا، اشاره کرد.

 

 

 

 

در این بین یکی از محصولات فرهنگی که چندین سال است در بین کودکان و نوجوانان این مرز و بوم توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است، تولید عروسک‌های «دارا و سارا» و سپس نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر با تصاویر این عروسک‌ها بوده که امسال کانون پرورشی علاوه بر تولید دفاتر سیمی، چسبی، دفترچه یادداشت و دفتر رسم به تولید جامدادی، کیف‌های معمولی و کیف‌های چمدانی برای مخاطبان کودک و نوجوان پرداخته است.

 

بر مبنای این گزارش، اکثر فروشگاه‌های کانون پرورشی در تهران چه در خیابان حجاب، خالد استامبولی، جم و... به محصولات داخلی نوشت‌افزار اسلامی _ ایرانی با طرح «دارا و سارا» و سایر نقوش تجهیز شده‌اند، اما متأسفانه باز هم بی‌توجهی در حوزه توزیع محصولات فرهنگی، موجب ناراحتی برخی از مردم در سراسر کشور شده است و هنوز این محصولات فرهنگی به برخی از فروشگاه‌های کانون پرورشی در سطح استان‌های کشور نرسیده است.

 

 

 

 

با وجود گذشت دهه نخست شهریور و خرید نوشت‌افزار و مایحتاج دانش‌آموزان توسط والدین این انتظار می‌رود که مسئولان و متولیان فرهنگی کشور به توزیع و رسیدن به موقع محصولات فرهنگی به ویژه نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر با سبک زندگی اسلامی _ ایرانی برای مقابله با برندهای غربی در داخل،‌ توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 

بر مبنای این گزارش، با برخی از نمایندگی‌های استانی خبرگزاری فارس تماس گرفته و طی درخواست از آنها خواستیم که به فروشگاه‌های کانون پرورشی در استان خود سری زده و درباره وضعیت نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر موجود در این فروشگاه‌ها خبر دهند که متوجه شدیم هنوز به فروشگاه‌های کانون و سایر فروشگاه‌های توزیع این محصولات فرهنگی همانند استان چهارمحال و بختیاری، نوشت‌افزار اسلامی _ ایرانی «دارا و سارا» یا سایر برندهای ایرانی نرسیده است.

 

 

 

استان بوشهر اعلام کرد، نوشت افزارهای «دارا و سارا» و دیگر نوشت‌افزارهای اسلامی _ ایرانی به فروشگاه‌های کانون بوشهر رسیده و به زودی‌ نمایشگاهی تحت همین عنوان در استان مربوطه برگزار می‌شود.

 

در استان مازندران و شهرستان ساری نیز شاهد عدم ورود نوشت‌افزارهای اسلامی _ ایرانی «دارا و سارا» در مراکز کانون پرورشی یا سایر برندهای ایرانی در فروشگاه‌های عرضه‌کننده لوازم‌التحریر بودیم.

 

این گزارش حاکی از این است، متأسفانه با وجود حمایت‌های بی‌شمار تولیدکنندگان ایرانی از طرح‌های ویژه اسلامی و انقلابی و توجه به سبک زندگی اسلامی _ ایرانی اما به دلیل نداشتن توزیع مناسب که بیشتر آن نیز به عدم حمایت‌های مسئولان فرهنگی مربوط می‌شود،‌ همچنان شاهد استفاده کودکان و نوجوانان از نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر غربی با تصاویر و سبک زندگی غرب هستیم.

 

توزیع نوشت‌افزار در کشور همانند توزیع کتاب برای تمامی گروه‌های سنی نیازمند حمایت دولت است تا تشکل‌هایی همانند وزارت ارشاد و وزارت آموزش و پرورش به این قضیه ورود پیدا کرده و با هماهنگی با ادارات و سازمان‌های تابعه نسبت به توزیع این محصولات فرهنگی در تمامی نقاط استان حتی مناطق محروم اهتمام ویژه بورزند.

 

منبع: فارس

 


ارسال دیدگاه