گرانفروشی و جرایم آن
اختصاصي/ آشنايي با تخلفات صنفي

گرانفروشی و جرایم آن

<p><span style="font-size: larger;">گران فروشی عبارت است از عرضه یا فروش کالا یا ارائه خدمات به بهایی بیش از نرخ های تعیین شده به وسیله مراجع قانونی ذیربط، عدم اجرای مقررات و ضوابط قیمت گذاری و انجام دادن هر نوع عملی که منجر به افزایش بهای کالا یا خدمت به زیان خریدار گردد. </span></p>

به گزارش خبرنگار مازند اصناف طبق ماده 57 موضوع تخلفات و جریمه های قانون نظام صنفی، گران فروشی عبارت است از عرضه یا فروش کالا یا ارائه خدمات به بهایی بیش از نرخ های تعیین شده به وسیله مراجع قانونی ذیربط، عدم اجرای مقررات و ضوابط قیمت گذاری و انجام دادن هر نوع عملی که منجر به افزایش بهای کالا یا خدمت به زیان خریدار گردد.




بر اساس این گزارش، جرایم مرتکبین این تخلف صنفی با در نظر گرفتن دفعات تکرار آن در طول سال به شرح ذیل است:


متخلف علاوه بر الزام به پرداخت خسارت وارده به خریدار یا مصرف کننده در مرتبه اول به دو برابر مبلغ گران فروشی و در مرتبه دوم به چهار برابر مبلغ گران فروشی جریمه می گردد.


- در مرتبه سوم به شش برابر مبلغ گران فروشی جریمه می شود و علاوه بر پرداخت جریمه، پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب به عنوان متخلف صنفی به مدت دو هفته نصب می گردد.



- در مرتبه چهارم به هشت برابر مبلغ گران فروشی جریمه می شود و پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب به عنوان متخلف صنفی به مدت یک ماه نصب می گردد.


- در مراتب پنجم و مراتب بعدی به ده برابر مبلغ گران فروشی جریمه می شود و پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب به عنوان متخلف صنفی به مدت دو ماه نصب می شود. همچنین به مدت شش ماه پروانه کسب وی تعلیق و محل کسب متخلف تعطیل می گردد.


انتهای پیام/

حسن قربان زاده ساروی


ارسال دیدگاه