قیمت گاز مجددا افزایش نمی یابد

قیمت گاز مجددا افزایش نمی یابد

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: قیمت گاز براساس مصوبه هیات دولت افزایش می یابد و امسال نیز شاهد رشد ١٥ درصدی قیمت گاز بودیم البته تا پایان سال جاری دیگر شاهد تغییر قیمتی در گاز نخواهیم بود.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ حمیدرضا عراقی اظهار داشت: گاز طبیعی از نظر قیمت کمتر از گاز مایع است و زحمت حمل و نقل نیز ندارد و مشترکان با صرفه جویی در مصرف آن به صورت بهینه از این سوخت پاک استفاده کنند.

وی با بیان آنکه توصیه های مصرف بهینه گاز ارتباطی با رشد قیمت گاز ندارد، تاکید کرد: رعایت صرفه جویی، هدر ندادن سرمایه های کشور و اتلاف انرژی باید از سوی همه مشترکان در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان آنکه مصرف بهینه گاز منجر به کاهش گازبها می شود، گفت: پیشتر زمانی که واحدهای مسکونی از گاز مایع استفاده می کردند، مصرف بهینه داشتند و این در حالی است که به دلیل نامحدود بودن گاز طبیعی، مشترکان مصرف بهینه را در دستور کار قرار نمی دهند.

معاون وزیر نفت به قرارداد صادرات گاز به عراق اشاره کرد و گفت: براساس قرارداد، در فاز نخست پنج میلیون مترمکعب گاز به این کشور صادر می شود و در مراحل بعدی این مقدار به ٢٥ میلیون مترمکعب در روز افزایش می یابد.


عراقی گفت: هم اکنون آزمایش خطوط پایان یافته و در مراحل پایانی قرارداد از جمله چگونگی واریز پول، تعیین بانکهای عامل و موارد عملیاتی مالی هستیم که پس از انجام این مراحل و آمادگی طرف مقابل، صادرات آغاز می شود.

 

 

 

 

صبحانه


ارسال دیدگاه