لزوم شناسنامه دار شدن واحدهای عرضه برنج در مازندران/عزم مسئولان استان برای نظارت بر بازار برنج
اختصاصي/ در نشست خبري حمايت از برنج مازندران مطرح شد

لزوم شناسنامه دار شدن واحدهای عرضه برنج در مازندران/عزم مسئولان استان برای نظارت بر بازار برنج

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;"> زمان زیادی برای پایان عرضه برنج فله باقی نمانده و عرضه برنج به&zwnj;صورت بسته&zwnj;بندی و شناسنامه&zwnj;دار به زودی به&nbsp; طور رسمی آغاز می&zwnj;شود که همه واحدهای صنفی باید اطلاعات بهداشتی و شناسنامه&zwnj;ای محصولات خود را آماده کنند.<br /> </span></p>

به گزارش خبرنگار مازند اصناف کنفرانس خبری حمایت از برنج مازندران با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران برگزار شد.

 

 

بر اساس این گزارش، این کنفرانس خبری که از ساعت 13 در سالن کنفرانس سازمان صنعت مازندران آغاز شد با حضور محمد محمدپور رئیس سازمان صمت مازندران، دلاور حیدر پور رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران، مهدی عباسی مدیر کل تعزیرات حکومتی مازندران و محمد مکرمی مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همراه بود.

 

محمد پور در این نشست خبری ضمن اشاره به تخلفات عرضه ی برنج گفت: برنج محصول اول مازندران و هویت مازندران است و هدف از برگزاری این نشست تمرکز روی عرضه صحیح برنج و نظارت بر پایش بازار برنج در استان است.


وی با اشاره به اینکه مدتی است که فصل برداشت برنج شروع شده و برای حضور در بازار و عرضه و اقتصاد بعد از برداشت در نیمه راه قرار داریم؛ افزود: بازار برنج امن بوده و همه برنامه‌های ما در جهت حمایت از برنج کاران و حفظ این سرمایه ملی است.

 


رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران در راستای حمایت از برنج کاران استان به قانون منع تبلیغات کالاهای خارجی اشاره و تاکید کرد: اگر صداوسیمای استان نمی تواند به علت هزینه های موجود، در خدمت برنج کاران بومی باشد، توقع داریم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و گام در مسیر اقتصاد مقاومتی، نسبت به تبلیغ برنج خارجی حساسیت بیشتری خرج کند.


محمدپوربا بیان اینکه گشت های مشترکی برای  بررسی نحوه توزیع برنج در بازار خواهیم داشت؛ تصریح کرد:  تاکنون بیش از هزار مورد بازرسی صورت گرفته که  90 پرونده  تخلف تشکیل و آرای مربوطه به آنها صادر شده است و اگر تخلفی در این زمینه صورت گیرد، به شدت با آن برخورد خواهیم کرد.


محمدپور در بخش دیگری از سخنانش به لزوم شناسنامه دار شدن کارگاه های عرضه برنج در مازندران اشاره و خاطر نشان کرد: زمان زیادی برای پایان عرضه برنج فله باقی نمانده و عرضه برنج به‌صورت بسته‌بندی و شناسنامه‌دار به زودی به  طور رسمی آغاز می‌شود که همه واحدهای صنفی باید اطلاعات بهداشتی و شناسنامه‌ای محصولات خود را آماده کنند.

 


دلاور حیدر پور نیز در این نشست ضمن تاکید بر لزوم اجرای طرح شناسنامه دار شدن واحدهای های عرضه و بسته بندی برنج گفت: خرید تضمینی برنج در زمانی رخ خواهد داد که بازار از رونق خوبی برخوردار نباشد و قیمت ها به سمتی باشد که تضمین کننده درآمد زارع نباشد؛ در حال حاضر نیز در حال رصد بازار برنج هستیم و هر موقع ضرورت داشته باشد، قطعا برای حمایت از کشاورز وارد بازار خواهیم شد.


رئیس جهادکشاورزی مازندران ضمن اشاره به اینکه در فصل برداشت برنج، واردات این محصول ممنوع می باشد، اظهار کرد: در سال گذشته سیاست حمایتی وزارت کشاورزی در خصوص افزایش تعرفه واردات برنج موجب کاهش 40 درصدی واردات برنج در مقایسه با سال پیشین گردید.

 


مهدی عباسی نیز در این نشست ضمن اشاره به اینکه یک سوم تخلفات برنج در سال گذشته، مربوط به مخلوط کردن برنج بود، افزود: در سال جاری پرونده قاچاق برنج نداشتیم و در صورت مشاهده و یا اعلام آن از سوی مردم و ارگان ها به شدت با ان برخورد خواهیم کرد.


مدیر کل تعزیرات حکومتی مازندران تصریح کرد: در مازندران بیش از 150 هزار واحد صنفی داریم و این در حالیست که تعداد بازرسان ما کمتر از هزار نفر است.

 


در بخش پایانی اسن نشست، مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با بیان اینکه برنج‌های وارداتی از کشور مبدأ ثبت مبدا می‌شوند، خاطرنشان کرد: این موضوع یکی از تدابیری است که برای مقابله با تخلیط برنج خارجی با برنج داخلی داریم.

حسن مکرمی با اشاره به اینکه هر چند یک وقت موضوع برنج وارداتی، شوک نابجایی به برنج شمال کشور وارد کرده بود، اظهار کرد: در مازندران با همکاری جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و کشاورزی بحث ساماندهی برنج برند مازندران مطرح بوده و مازندران به عنوان استان برتر در بسته‌بندی برنج با فعالیت 50 کارگاه و 12 کارخانه مطرح است.


انتهای پیام/

گزارش از مجتبی قربانی


ارسال دیدگاه