سرمایه‎گذاری 110 میلیارد تومانی در بندر نوشهر و فریدونکنار
مديرکل بنادر و دريانوردي مازندران خبر داد

سرمایه‎گذاری 110 میلیارد تومانی در بندر نوشهر و فریدونکنار

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از سرمایه&lrm;گذاری 110 میلیارد تومانی در بندر نوشهر و فریدونکنار با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی مازندران، منوچهر تاتینا با اشاره به اینکه تسهیلات لازم به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای مشارکت در ساخت انبارها، سیلوی غلات، ساخت اسکله و... از محل منابع در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی و با کمترین بهره بانکی داده می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 70 میلیارد تومان طرح‌های سرمایه‌گذاری در بندر نوشهر با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است که با بهره‌برداری از آنها ظرفیت عملیاتی بندر به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با ابراز ناخرسندی از رونق نیافتن گردشگری دریایی در شمال کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های فراوان دریای مازندران برای توسعه گردشگری دریایی این موضوع در نشست آینده مدیران بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر که آبان‌ماه جاری در بندر امیرآباد برگزار می‌شود، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به ضرورت احداث راه دسترسی برای برون‌رفت بندر سابقه نوشهر از مشکلات ترافیکی داخل شهری و توسعه همه‌جانبه این بندر، بیان کرد: در صورت واگذاری مسیر از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط، اعتبار مورد نیاز برای ساخت این راه اختصاصی توسط سازمان بنادر و دریانوردی تأمین می‌شود.

تاتینا با اشاره وضعیت بندر فریدونکنار، تصریح کرد: در راستای اصل 44 قانون اساسی بهره‌برداری از این بندر به بخش خصوصی واگذار شده و علاوه بر سرمایه‌گذاری انجام شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی، تاکنون حدود 40 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای توسعه این بندر سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران تأمین غلات مورد نیاز بخش مرکزی کشور از طریق بنادر شمالی را موجب رونق این بنادر و کاهش هزینه‌های حمل و نقل و سایر هزینه‌های مرتبط عنوان کرد و خواستار مساعدت مسئولان ارشد کشوری برای تحقق این امر مهم شد.


ارسال دیدگاه