برخی مدعیان خط امام حرفشان 180 درجه با منویات امام متفاوت است
رئيس ديوان عدالت اداري:

برخی مدعیان خط امام حرفشان 180 درجه با منویات امام متفاوت است

<p><span style='font-family: Tahoma;'>رئیس دیوان عدالت اداری گفت: امروز برخی مدعیان خط امام حرف&zwnj;هایی را به میان می&zwnj;آورند که 180 درجه با منویات امام متفاوت است.</span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از فارس از زنجان، حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان با تسلیت روز شهادت امام حسن عسگری (ع) اظهار کرد: امام حسن عسگری (ع) در سال 236 هجری در شهر مدینه دیده به جهان گشود.

وی با بیان اینکه بیشتر از پنج سال از عمر گرانقدر این امام همام نگذاشته بود که به دستور متوکل عباسی پدر ایشان امام هادی (ع) از مدینه به سامرا تبعید شدند،افزود: بنی‌عباس از نفوذ امام هادی (ع) و تاثیرگذاری ایشان در جامعه می‌ترسیدند که این امر موجب تبعید ایشان شد.

این مسئول با اشاره به اینکه علت تبعید این امام این بود تا شیعیان دسترسی به این امام همام نداشته باشند، خاطرنشان کرد: در مدینه نیز این امام همان تحت مراقبت شدید امنیتی قرار داشت.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه امام هادی (ع)در شرایط سخت در شهر سامرا تحت مراقبت بود، یادآور شد: در زمان شهادت این امام همام،امام حسن عسگری (ع)22 سال داشت و دوران امامت وی تنها شش سال طول کشید.

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به اینکه ارتباط این امام همام با شیعیان قطع بود، تصریح کرد: به مناسبت‌های مختلف این امام همام زندانی می‌شد.

وی یکی از ویژگی‌های امام حسن عسگری (ع) را مستقر بودن این امام در شهر سامرا عنوان کرد و افزود: ایشان حتی موفق به انجام امور حج نشدند.

این مسئول با اشاره به اینکه در زمان این امام همام ارتباط مردم با وی بسیار محدود بود، یادآور شد: یکی از دلایل این محدودیت‌ها زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) بود.

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه دوران امامت این امام بزرگوار مردم دارای اختلافاتی بودند، ابراز داشت: اختلافاتی که در جامعه امروز دیده می‌شود در جامعه آن روز نیز وجود داشت.

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به اینکه از دیدگاه امام حسن عسگری (ع) مردم به سه دسته تقسیم می‌شوند، ادامه داد: گروه نخست مردمی هستند که با مراجعه به عقل و اندیشه خود دارای بصیرت هستند.

وی با بیان اینکه این گروه به دلیل داشتن بصیرت مسائل را تجزیه و تحلیل می‌کنند، یادآور شد: انسان‌های با بصیرت به دنبال هدف بوده و راه را تشخیص می‌دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه این گروه در مسیر پیشرفت و تعالی قرار گرفته و ولایت و امامت را قبول دارند، خاطرنشان کرد: این دیدگاه این عده ولایت و امامت در مسیر حق قرار داشته و تبعیت از ولی فقیه جامع‌الشرایط ضروری است.

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه در گروه دوم افرادی قرار می‌گیرند که با توسل به عرفان‌های کاذب، دراویش و بهائیت مسیر را پیدا نمی‌کنند، اذعان داشت: رفتن به در خانه چنین عناصر و مکاتبی سعادت انسان را از بین می‌برد.

حجت‌الاسلام منتظری ادامه داد: این گروه همواره بر موج جریانات سوار هستند و وابستگی شدیدی به جریانات دارند.

وی با اشاره به اینکه در طبقه سوم متوسلین به شیطان قرار می‌گیرند، تصریح کرد: این افراد با ناحق کردن حق، در سخنرانی‌ها، روزنامه و مقالات خود تلاش می‌کنند تا مردم را به سوی راه خود جذب کنند.

این مسئول با بیان اینکه این افراد برای جذب مردم از لعاب دین و رنگ مذهب بهره می‌گیرند، خاطرنشان کرد: امروز هم برخی مدعیان خط امام با چنین تفکری حرف‌هایی را به میان می‌آورند که 180 درجه با منویات امام متفاوت است.

وی ادامه داد: خط امام مبارزه با استکبار، استعمار، دشمنان داخلی و خارجی و توجه به قرآن و اسلام بود، اما این عناصر با خط امام فاصله بسیاری دارند.


ارسال دیدگاه