نمایشگاه عرضه نوشت افزار، کیف و کفش و روپوش مدارس در تهران افتتاح شد

نمایشگاه عرضه نوشت افزار، کیف و کفش و روپوش مدارس در تهران افتتاح شد

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">نمایشگاه شمیم مهر (نوشت افزار ، کیف و کفش و روپوش) روز چهارشنبه با حضور رئیس اتحادیه سراجان و نوشت افزار در تهران افتتاح شد.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ محسن خردمند در حاشیه برگزاری نمایشگاه اظهار کرد: کیف و کفش عرضه شده در این نمایشگاه کاملا ایرانی و تولید داخل هستند که از کیفیت بالایی برخوردارند . در بخش کیف و کفش عرضه شده کالای وارداتی در نمایشگاه نداریم و روند قیمت گذاری از سوی اتحادیه صورت گرفته و کالاها با تخفیف ۱۰ تا ۳۰ درصدی در نمایشگاه عرضه می شوند.
وی درباره اینکه چرا طرح های ایرانی بر روی کیف مدارس کمتر است، اظهار کرد: به دلیل استقبال دانش آموزان از طرح های خارجی و تقاضای زیاد این طرح ها درج شده است اما طرح شخصیت های ایرانی نیز مانند شکرستان و کلاه قرمزی را در نمایشگاه نیز داریم .
خردمند افزود: تنوع و گستردگی طرح های داخلی نسبت به طرح های خارجی بسیار اندک است و در این راستا باید فرهنگ سازی صورت بگیرد و این کار باید از طریق دستگاه های ذیربط از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش فرهنگ سازی و ترویج شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر به سمت استفاده از طرح های ایرانی هستیم و در این خصوص مذاکراتی با وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است. در این راستا باید برای تبلیغ و اطلاع رسانی با صدا و سیما نیز تبلیغات گسترده صورت بگیرد تا مصرف کنندگان ترغیب به استفاده از محصولات ایرانی شود.
خردمند با بیان اینکه نمایشگاه مذکور تحت عنوان شمیم مهر زیر نظر اتاق اصناف و نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شده است، تصریح کرد: مقرر شده نمایشگاه مذکور فقط در یک مکان برگزار شود.
وی در بخش دیگری از این گفت و گو اظهار کرد: ۴۰ درصد نیاز کشور به کیف و کفش از طریق واردات انجام می شود ضمن اینکه در تامین مواد اولیه این اقلام تا حدود ۶۰ درصد به واردات وابسته هستیم این در حالی است که در تولید کیف و کفش ایرانی پیشتاز هستیم و حتی صادرات هم داریم.
خردمند در خصوص ارائه خدمات پس از فروش به خریداران از نمایشگاه گفت: فروشندگان می‌توانند بعد از خرید از نمایشگاه فاکتور دریافت کنند و درصورت مشاهده گران فروشی و نبود کیفیت می توانند به اتحادیه صنف سراجان مراجعه کنند.
وی افزود: میانگین قیمت کیف مدارس عرضه شده در نمایشگاه از ۲۵ تا ۸۰ هزار تومان است..
در افتتاحیه این نمایشگاه همچنین صدقی نهاد شیرازی نایب رئیس اتحادیه نوشت افزار تهران گفت: نمایشگاه شمیم مهر با ۶۰ غرفه لوازم التحریر دایر شده و حدود ۷۰ درصد کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه وارداتی و از کشورهای مختلف از جمله هند ، مالزی و چین است.
شیرازی افزود: در این نمایشگاه انواع لوازم التحریر تولید داخل با طرح های ایرانی – اسلامی عرضه می‌شود که قیمت گذاری آن توسط اتحادیه های مربوطه انجام می‌شود و بازرسان اتحادیه ها و اصناف نیز در این نمایشگاه حضور دارند.
وی تصریح کرد: قیمت‌گذاری کالاها در این نمایشگاه مورد تایید اتحادیه‌های مربوطه است و علاوه بر کالاهای نوشت افزاری اقلام دیگری مثل کیف وکفش تولید داخل ویژه دانش آموزان و دانشجویان نیز عرضه می‌شود و بازرسان نیز نظارت های لازم را بر روند عرضه این محصولات انجام می دهند.
وی با اشاره به تولید مداد، پاک کن و خمیربازی در ایران گفت: متاسفانه برخی کارخانه‌های داخلی در این حوزه فعالیت چشمگیری ندارند اما در صورت حمایت از تولید و استفاده کامل از ظرفیت این واحدها، نیازی به واردات نخواهیم داشت.
شیرازی با بیان اینکه کشور چین رتبه اول را در زمینه صادرات مداد به ایران دارد، ادامه داد: پس از آن کشور اندونزی قرار دارد و بخشی از واردات نیز از تایوان و کره جنوبی انجام می‌شود.
وی اظهار کرد: حدود دو سالی است که اقدامات مهمی در این زمینه آغاز شده و طرح های ایرانی – اسلامی در تولید این اقلام استفاده می‌شودکه امیدواریم خانواده ها به این موضوع توجه کرده و کودکان را برای خرید این لوازم‌التحریر ترغیب کنند.
نمایشگاه شمیم مهر از ۴ تا ۱۳ شهریورماه جاری از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب با ۳۰۰ غرفه در ضلع جنوبی مصلی تهران برای بازدید و فروش دایر است.

 

 

 

 

اتاق اصناف ایران


ارسال دیدگاه