نصب صندوق مکانیزه فروش در شهرهای کوچک برای صنوف کاربرد ندارد

نصب صندوق مکانیزه فروش در شهرهای کوچک برای صنوف کاربرد ندارد

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">نماینده اتاق اصناف ایران در استان کردستان&nbsp; گفت: الزام آور بودن نصب صندوق مکانیزه فروش از سوی سازمان امور مالیاتی برای تمام صنوف منطقی نیست چرا که نصب این صندوق در شهرهای کوچک علاوه بر هزینه کاربری لازم را ندارد .</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ سوران محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف ایران افزود: نصب صندوق مکانیزه فروش در شهرهای کوچک به دلیل وقت گیر بودن باعث مشکلات عدیده ای برای واحدهای صنفی شده و همچنین موجب اتلاف وقت متصدیان نیز می شود که از اتاق اصناف ایران خواستاریم تا این موانع را برطرف کند.


وی تصریح کرد: مالیات تعیین شده صنوف در شهرستانها متناسب با درآمد آنها نیست و مالیات عملکرد سال ۹۳ نسبت به سال قبل آن بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته و این مساله برای صنوفی درآمد اندکی دارند صرفه اقتصادی ندارد.


محمودی اظهار کرد: روند تصویب آیین نامه‌های قانون نظام صنفی طی ۳ ماه گذشته خوب بوده و اتاق اصناف ایران باید پیگیر تصویب و همچنین تسریع در روند تصویب آیین نامه‌های قانون نظام صنفی برای رفع مشکلات صنوف از جمله آیین نامه بافندگان فرش دستباف باشد.


نماینده اتاق اصناف ایران در شهرستان سروآباد افزود: حمایت از بافندگان فرش دست ضروری است و اعضای این صنف خواستار پرداخت تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد هستند که این مهم در بعضی از استانها محقق شده و در برخی از شهرها توجهی نشده که لازم است قانون در همه جا یکسان برای تمام اعضای صنف باشد.


وی افزود: بودجه بازرسان اصناف تاکنون به نتیجه قابل قبولی نرسیده و این مساله مشکلات متعددی را برای بازرسی ونظارت اتاق های اصناف در استانها و شهرستانها به همراه داشته که باید سریعتر رسیدگی شود. ما خواستار رسیدگی به این موضوع از طریق کمیسیون های تخصصی اتاق اصناف ایران هستیم.


وی همچنین از ارقام سنگین عوارض شهرداری در استانها انتقاد کرد و گفت: پرداخت بالای عوارض در شهرستانهان ها موجب نارضایتی صنوف شده و این مساله باید حل و فصل شود.


محمودی با اشاره به تفاهمنامه اتاق اصناف ایران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در سنوات گذشته به امضا رسیده است، افزود: تا کنون اقدام موثری در این راستا صورت نگرفته و لازم است این تفاهمنامه ها همراه با اقادامات سازنده و پیگیری شود.


ارسال دیدگاه