فعالیت 4 هزار واحد صنفی در رامسر/تداخل صنفی بزرگترین مشکل بازار رامسر
اختصاصي/نائب رئيس اتاق اصناف رامسر خبر داد

فعالیت 4 هزار واحد صنفی در رامسر/تداخل صنفی بزرگترین مشکل بازار رامسر

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;"><span style="font-size: larger;"> تداخل صنفی در بدنه اتحادیه ها رسوخ کرده و موجب پدید آمدن مشکلات فراوانی برای اتحادیه ها گردیده است.</span><br /> </span></p>

علیرضا کرامتی در گفت و گوی اختصاصی با مازند اصناف گفت: رامسر 25 اتحادیه صنفی و بیش از 4 هزار واحد صنفی دارد.

وی تصریح کرد: اتحادیه لوازم ساختمانی با بیش از 600 عضو بزرگترین و اتحادیه های عکاسان و مطبوعات با 50 عضو کوچکترین اتحادیه های صنفی رامسر می باشند.


نائب رئیس اتاق اصناف رامسر در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص بزرگترین مشکلات حال حاضر بازار رامسر گفت: در حال حاضر چندین موضوع بازار رامسر را می آزارد که تداخل صنفی در صدر این مشکلات قرار دارد.


کرامتی در ادامه خاطرنشان کرد: البته در کنار مشکل تداخل صنفی که در بدنه اتحادیه ها رسوخ کرده و موجب پدید آمدن مشکلات فراوانی برای اتحادیه ها گردیده است؛ وجود تعداد زیادی از واحدهای صنفی فاقد پروانه نیز از مشکلات بارز رامسر می باشد که اتاق اصناف بدنبال ساماندهی این موضوع است.


این عضو هیات رئیسه اتاق اصناف رامسربا بیان اینکه دستورالعمل های جدید، بحث بازرسی از واحدهای صنفی را مبهم کرد؛ افزود: بر اساس دستورالعمل جدید، مدیریت واحد بازرسی خارج از اعضای هیات مدیره برگزیده می شود که وظیفه اش نظارت بر عملکرد اتحادیه هاست، برخلاف گذشته که بازرسی از واحدهای صنفی را نیز بر عهده داشت.


کرامتی در پاسخ به این سوال که عدم فعالیت دائمی میدان میوه و تره بار در رامسر و نیز وجود دستفروشان و باری ها در حاشیه شهر موجب گرانی و مشکلات متعددی برای مردم گردیده بود؛ چه تصمیماتی را اتخاذ کرده اید، اذعان کرد: به لطف همت تعدادی از عمده فروشان میوه و تره بار رامسر بازارچه میوه در رامسر دایر شد که این امر ضمن جلوگیری از  افزایش قیمت بی رویه میوه ، مشکل دسترسی دشوار مردم به فروشگاه های ارزان قیمت میوه را نیز حل کرد.


وی در پایان در مورد وضعیت کشتارگاه دامی رامسر پاسخ داد: کشتارگاه رامسر با همت مسئولان در حال ارتقا و تغییر کاربری از سنتی به صنعتی و مکانیزه شدن می باشد که امیدواریم این امر، مشکلات این بخش را نیز برطرف سازد.


انتهای پیام/

گزارش از مجتبی قربانی


ارسال دیدگاه