کاهش سطح سفارش کشور در واردات برنج
وزير جهاد کشاورزي در نوشهر عنوان کرد

کاهش سطح سفارش کشور در واردات برنج

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">وزیر جهاد کشاورزی گفت: در طول 9 ماه گذشته سطح سفارش کشور برای واردات برنج کاهش پیدا کرد و آن مقدار اندکی که اکنون وارد می&zwnj;شود از محل سفارشات قبلی بوده است.</span></p>

به گزارش مازنداصناف محمود حجتی در حاشیه بازدید از طرح پرورش ماهی در قفس در نوشهر در خصوص طرح خودکفایی و واردات برنج اظهار کرد: در طول 9 ماه گذشته سطح سفارش کشور برای واردات برنج کاهش پیدا کرد و آن مقدار اندکی که اکنون وارد می‌شود از محل سفارشات قبلی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: معتقدیم جز گیلان و مازندران در سایر مناطق نباید برنج کشت شود و تا جایی که امکان دارد سعی کردیم سطح زیر کشت برنج را در سایر استان‌ها با توصیه و یا کشت‌های جایگزین کاهش دهیم چراکه هم برای کشور به‌صرفه نیست و هم آب کافی برای کشت برنج نداریم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: آنچه در گیلان و مازندران الان دنبال می‌شود طرح یکپارچه‌سازی و مکانیزه‌کردن است که با این طرح امسال شاهد افزایش بهره‌وری بودیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی افزایش راندمان آبیاری است که پیگیری می‌شود، گفت: کشاورزان باید در زمینه افزایش بهره‌وری از ارقامی که مقاوم به کم‌آبی هستند استفاده کنند.

حجتی بیان کرد: با توجه به اینکه مقدار عمده‌ای از بارش‌ها در دو استان مازندران و گیلان وارد دریا می‌شود و از این مقدار بخش قابل توجهی نیز قابل استحصال است پس استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری برای افزایش بهره وری‌ها و کاهش مصرف آب ضروری به نظر می‌رسد.

وی در پایان احداث سدهای کوچک را در مهار آب‌ها و جلوگیری از آسیب به طبیعت موثر دانست و بر تقویت آبندان‌ها برای بهره‌وری بیشتر تاکید کرد.


نوشهر انلاین


ارسال دیدگاه