به گزارش مازنداصناف حبیبالله محمودان با بیان اینکه خوشبختانه موتورسیکلتهای طرح هوندا 125 در افغانستان، پاکستان، عراق و ترکیه وجود دارد، اظهار کرد: اغلب این کشورها بهطور مستقیم از قطعات ایرانی استفاده میکنند.
وی با اشاره به سابقه 10 ساله ورود ترکیه به صنعت موتورسیکلت گفت: این در حالی است که کشور ما در این زمینه بیش از 50 سال سابقه دارد و از این حیث بسیار جلوتر از ترکیه است.
محمودان با بیان اینکه نمیتوان آمار دقیقی از صادرات قطعات موتورسیکلت ایران ارائه داد، اظهار کرد: در صادرات قطعات ایران به برخی کشورها ملاحظاتی وجود دارد که مجبور میشویم آنها را به صورت غیررسمی صادر کنیم؛ بنابراین آمار موثقی هم از این صادرات قطعی وجود ندارد.
عضو هیات مدیره سندیکای قطعهسازان موتورسیکلت با اشاره به اجباری بودن استاندارد یورو 2 و یورو 3 برای قطعات موتورسیکلت در کشور ترکیه گفت: به همین دلیل مجبوریم قطعات را به صورت غیررسمی وارد این کشور کنیم.
وی اظهار کرد: در حال حاضر ما هفتهای یک کامیون بهطور غیررسمی از قطعات موتورسیکلت به کشور پاکستان صادر میکنیم این در حالی است که بهطور رسمی صادراتی در این زمینه به این کشور وجود ندارد.
ایسنا
ارسال دیدگاه