رشد 175 درصدی ترانزیت انواع کالا از بندر امیرآباد مازندران
مدير بنادر و دريانوردي بندر اميرآباد خبر داد

رشد 175 درصدی ترانزیت انواع کالا از بندر امیرآباد مازندران

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: ترانزیت انواع کالا از بندر امیرآباد در چهار ماه نخست امسال نسبت به گذشته، 175 درصد رشد داشت.<br /> </span></p>

به گزارش مازنداصناف به نقل از روابط عمومی بندر امیرآباد، علی خدمتگزار بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان تیر ترانزیت انواع کالا در این بندر با 175 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو بود.

وی افزود: در این مدت ترانزیت کالا از 17 هزار و 579 تن به 48 هزار و 276 تن در چهار ماه امسال رسید.

وی در ادامه با بیان عمده‌ترین کالاهای ترانزیتی، از انواع سنگ تزئینی، ساختمانی، گرانیت و مصنوعی، کالای کانتینری و محصولات کشاورزی به‌عنوان عمده‌ترین کالاهای غیرنفتی ترانزیتی نام برد.

خدمتگزار از بنزین، گازوئیل و مازوت به عنوان عمده‌ترین کالاهای نفتی ترانزیتی مازندران یاد کرد و گفت: 30 هزار و 87 تن کالای نفتی با رشد 100 درصدی در چهار ماه نخست امسال از این بندر به سایر کشورها ترانزیت شد.

وی از ترانزیت 18 هزار و 189 تن کالای غیرنفتی با سه درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و ادامه داد: با توجه به موقعیت خاص بندر امیرآباد در کریدور بین‌المللی شمال ـ جنوب، کشورهای مبدا این کالاها ترکمنستان، قزاقستان، پاکستان، چین، امارات متحده عربی، ترکیه، هندوستان و کشورهای مقصد نیز پاکستان، افغانستان، امارات متحده عربی، عراق، ارمنستان، قرقیزستان، قزاقستان، ترکمنستان و روسیه هستند.

این مقام مسئول بیان کرد: بندر امیرآباد به عنوان حلقه طلایی کریدور بین‌المللی شمال ـ جنوب با وجود سیستم حمل و نقل دریایی، جاده‌ای، ریلی، هوایی و حمل و نقل چند وجهی بستری مناسب برای ترانزیت کالا فراهم آورده و از جایگاه ویژه‌ای در تجارت بین‌الملل برخوردار است.


ارسال دیدگاه