حقوق 100 میلیونی وزیر اسبق از پتروشیمی‌ها/تشکیل وزارت انرژی در شانا
گفت وشنودهاي نفتي در يک هفته گذشته

حقوق 100 میلیونی وزیر اسبق از پتروشیمی‌ها/تشکیل وزارت انرژی در شانا

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>در یک هفته گذشته اخباری از دریافت حقوق 100 میلیونی وزیر اسبق صنایع در پتروشیمی&zwnj;ها تا پیشقدم شدن سایت خبری وزارت نفت (شانا) برای تشکیل وزارت انرژی به گوش رسید.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از فارس در یک هفته گذشته خبرهای مختلفی در قالب گفت‌وشنود به گوش خبرنگاران حوزه صنعت نفت رسید که برخی از این اخبار به شرح زیر است.

* واگذاری پژوهشگاه صنعت نفت با اهداف نامعلوم

گفته می شود طرح تبدیل پژوهشگاه صنعت نفت به چندشرکت سهامی خاص از سوی رییس جدیداین مرکز کلید خورده است.

شنیده شده است این طرح دارای موافقان و مخالفانی است اما هنوز جزئیات و علت مطرح شدن این طرح مشخص نیست و رئیس پژوهشگاه با چه هدفی دنبال خصوصی سازی کردن بزرگترین پژوهشگاه صنعت نفت است.

* فعالیت نیروگاه عسلویه با 30 درصد ظرفیت


شنیده می شود همزمان با سفر محمود احمدی نژاد به عسلویه برای شرکت در مراسم امضای قرارداد فازهای 35 ماهه در خرداد1389 نیروگاه عسلویه با ظرفیت هزارمگاوات افتتاح شد.

اما با وجود نیاز شدید کشور به برق درماه های گرم و عدم راه اندازی طرحهای جدید پالایشگاهی منطقه پارس, به دلیل اختلاف نظر وزارتخانه های نفت و نیرو برسر قیمت برق فروخته شده به شبکه سراسری ونامشخص بودن زمان راه اندازی طرحهای در دست ساخت، این نیروگاه یک و نیم میلیارد دلاری درسه سال گذشته تنها با 30 درصد ظرفیت و باهدف تامین برق چند پالایشگاه نیمه کاره وسایت های اداری و مسکونی منطقه پارس کار می کند.

* علاقه سایت خبری وزارت نفت برای تشکیل وزارت انرژی


سایت خبری وزارت نفت (شانا) به منظور تشکیل وزارت انرژی پیش قدم شده و در صفحه اصلی خود گزینه نیرو را نیز اضافه کرده است.

لازم به توضیح است که در دولت قبل چنین تصمیمِی در حال شکل گیری بود اما برخی از سیاسیون با این تصمیم دولت مخالفت کردند.

* دو شغله شدن به بهانه معالجه


گفته می‌شود یکی از مدیران ارشد وزرات نفت که برای معالجه بیماری سرطان خود به انگلستان سفر کرده و در دوره درمان مرخصی استعلاجی گرفته بود، در زمان اقامت در لندن در یکی از شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت یک پست مدیریتی دریافت کرده و برای این پست مدیریتی در این شرکت دولتی زیر مجموعه نفت حقوق اضافه‌ای به جز حقوق و مزایای اصلی خود دریافت کرده است.

هزینه درمان 480 هزار دلاری این مدیر ارشد نیز از سوی وزارت نفت پرداخت شده و این مدیر برای تامین هزینه درمان خود نیازی به گرفتن پست و دریافت حقوق اضافه نداشته است. بر اساس قانون مدیران دولتی حق داشتن دو شغل و منبع درآمد همزمان به خصوص در حیطه مسئولیت‌های دولتی را ندارند.

* فهرست مدارک تحصیلی مدیران نفتی مفقود شد

شنیده شده، فهرست تهیه شده در دوره نوذری وزیر اسبق نفت درباره مدارک تحصیلی مدیران نفتی مفقود شده است. در میان کارشناسان نفتی، مفقود شدن این لیست به یکی از مدیران نفت نسبت داده می‌شود.

در زمان تهیه این فهرست درباره مدارک تحصیلی تعدادی از مدیران نفتی سابق و فعلی شبهاتی مطرح شده بود و گفته می‌شد مدرک بعضی مدیران جعلی است یا از جمله مدارک مشهور به هاوایی محسوب می‌شود. یکی از موارد مشهور در این زمینه که درباره آن اطلاع رسانی شده است مدرک جعلی یکی از مدیران سابق حفاری کشور بوده است که در حال حاضر با سمت‌های مشاوره‌ای در حال فعالیت است.

*حقوق 100 میلیونی وزیر اسبق صنایع


شنیده شده یکی از وزرای اسبق صنایع که کارنامه موفقی نیز در اداره این وزارتخانه نداشته و همان زمان گفته می‌شد که یکی از وزرای تحمیلی به کابینه است در حال حاضر به عضویت هیئت مدیره چند پروژه پتروشیمی در مسیر خط لوله اتیلن مرکز درآمده است.

وی که عضو هیئت علمی یکی از دانشگاه های کشور است و حقوق اعضای هیئت علمی را دریافت می‌کند، با ارائه قول تامین فاینانس به عضویت هیئت مدیره این پروژه‌ها درآمده است و از هر یک از این پروژه‌ها حقوق چند 10 میلیونی دریافت می‌کند چنانکه گفته می‌شود مجموع حقوق دریافتی وی از این پروژه‌ها به 100 میلیون تومان در ماه می رسد.

نکته جالب اینجا است که این پروژه‌ها هنوز هیچ پیشرفت قابل مشاهده‌ای نداشته‌اند و اغلب در حد تعیین مکان اجرای پروژه یا فعالیت‌های عمرانی اولیه باقی مانده‌اند.

در عین حال فاینانس این پروژه‌ها از صندوق توسعه ملی تامین می‌شود و وزیر یاد شده امکان خاصی برای تاثیرگذاری بر اختصاص وام به این پروژه ها در اختیار ندارد.


ارسال دیدگاه