گزارش تصویری از نانوایی محلی تنوری در ساری
اختصاصي/ مازند اصناف گزارش مي دهد

گزارش تصویری از نانوایی محلی تنوری در ساری

<p><span style="font-size: larger;">این روزها رفته رفته بر تعداد نانوایی های محلی تنوری در مرکز مازندران افزوده می شود و در کنار این امر استقبال و تعداد مشتریان آن نیز در حال گسترش است.<br /> </span></p>

به گزارش خبرنگار مازنداصناف این روزها رفته رفته بر تعداد نانوایی های محلی تنوری در مرکز مازندران افزوده می شود و در کنار این امر استقبال و تعداد مشتریان آن نیز در حال گسترش است، به همین بهانه به سراغ یکی از نانوایی های تنوری و محلی تازه تاسیس در مرکز مازندران رفتیم و گزارشی تهیه کردیم که در ذیل با هم می خوانیم:

- با سلام، لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید چند نانوایی محلی تنوری در ساری مشغول به فعالیت هستند؟

سلام علیکم، بنده سمانه فغان زاده هستم مالک و سرپرست یکی از نانوایی های محلی تنوری در مرکز مازندران و در حال حاضر نزدیک به 10 نانوایی محلی تنوری در ساری در حال فعالیت هستند.


- انگیزه شما برای راه اندازی این نانوایی چه بود؟

خوب حضور یکی از بستگان در این حرفه، علاقه من رو چندین برابر کرد و با توجه به زنده نگاه داشتن سنت ها و یادآوری از گذشته و همچنین ارائه نان سالم و مرغوب به مردم اقدام به راه اندازی این نانوایی سنتی محلی کردم.


- در این نانوایی چند نفز مشغول به کار هستند و روزانه چند قرص نان پخت می کنید؟

در این نانوایی 4 نفر که همگی خانم هستند مشغول فعالیت هستند و تقریبا در زمان نزدیک به 12 ساعت فعالیت نانوایی، 450 نان پخت می شود.


- با توجه به اینکه شاید باور پذیری مردم برای مدیریت، پخت و فعالیت بانوان در خبازی ها سخت و کمی هم عجیب بنظر برسد، برخورد مشتریان با شما چگونه است؟

خوشبختانه برخورد مردم با ما خیلی خوب است، به خصوص خانم ها که ابراز محبت و دلگرمی فراوانی می کنند. باید این مطلب را هم اشاره کنم که گرمای محیط نانوایی های تنوری چندین برابر نانوایی های سنتی و یا مکانیزه است.


- خانم فغان زاده در پایان لطفا اساسی ترین مشکلات تان را که با آن مواجه هستید، بیان کنید؟

خوب، قبل از آغاز فعالیت و در مرحله اخذ پروانه کسب، اتحادیه صنفی و مراحلی که باید برای آن طی کرد، واقعا طولانی و سخت گیری های زیادی را از سوی آنان شاهد بودیم که بنده معتقدم در جاهایی باید گذشت داشت که متاسفانه یا خوشبختانه نیست...

اما مشکل اساسی ما، بحث تهیه، کیفیت و قیمت آرد است؛ در حالی که در طول ماه اخیر قیمت آرد به ازای هر کیسه مبلغ 6 هزار تومان افزایش داشته است، اما قیمت نان تغییری نکرده است و از طرف دیگر مردم به قیمت هزار تومانی نان هم که نرخ قبلی آن است گاها اعتراض دارند.

 

خانم فغان زاده، با تشکر از وقتی که در اختیار ما قرار دادید، برای شما و همکارانتان آرزوی موفقیت دارم.

 


http://mazand.kimiaapp.ir/KS-MergedPic/MPic_1438201712.jpg


http://mazand.kimiaapp.ir/KS-MergedPic/MPic_1438201768.jpg


http://mazand.kimiaapp.ir/KS-MergedPic/MPic_1438201830.jpg


http://mazand.kimiaapp.ir/KS-MergedPic/MPic_1438201888.jpg

http://mazand.kimiaapp.ir/KS-MergedPic/MPic_1438201961.jpg


http://mazand.kimiaapp.ir/KS-MergedPic/MPic_1438202021.jpg


http://mazand.kimiaapp.ir/KS-MergedPic/MPic_1438202074.jpg




http://mazand.kimiaapp.ir/KS-MergedPic/MPic_1438202207.jpg


انتهای پیام/

مجتبی قربانی



ارسال دیدگاه