ضرورت تجهیز کشتارگاه‌های نوشهر به سردخانه
رئيس دامپزشکي نوشهر تاکيد کرد

ضرورت تجهیز کشتارگاه‌های نوشهر به سردخانه

<p><span style="font-size: larger;">رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نوشهر بر ضرورت تجهیز کشتارگاه&zwnj;های نوشهر به سردخانه تاکید کرد.</span></p>

به گزارش مازنداصناف مهدی اسلامی امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی نوشهر با اشاره به اینکه 50 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام و طیور وجود دارد، گفت:‌ بیماری تب کریمه کنگو در دام علائمی ندارد تا بتوان گفت که این دام بیمار یا سالم است.

وی درباره فروش مرغ زنده در سه‌شنبه بازار نوشهر افزود: فروش مرغ زنده در این بازار یک معضل است و باید فروش هرگونه مرغ و پرندگان زنده در سه‌شنبه بازار ممنوع اعلام شود تا از بروز احتمالی بیماری‌های مشترک بین انسان و طیور در انسان جلوگیری شود.

رئیس اداره دامپزشکی نوشهر درباره راهکار و چگونگی اطمینان یافتن از سلامت گوشت، تصریح کرد: تنها راهکار مبارزه با عامل بیماری تب کریمه کنگو و یا آنفلوآنزای مرغی، قراردادن لاشه دام یا گوشت در داخل یخچال یا محیط سردخانه است.

این مسئول تاکید کرد: کشتارگاه‌های نوشهر به سردخانه‌ مجهز شوند در صورتی که هر کشتارگاه مجهز به یک سردخانه شود، می‌توان لاشه دام را به‌مدت 24 تا 48 ساعت در محیط سردخانه نگهداری کرد و از این طریق ویروس عامل بیماری به‌راحتی قابل کنترل می‌شود.

اسلامی بیان کرد: اگرچه بروز بیماری تب کریمه کنگو و آنفلوآنزای مرغی خسارات جدی به دامداران و مرغداران زد اما با همکاری بسیار خوب مردم فهیم شهرستان نوشهر بیماری کنترل شد.

سیدرحیم سیدپور با بیان اینکه تاکنون هیچ فرد مبتلا به بیماری آنفلوآنزای مرغی در شهرستان نوشهر مشاهده نشده است، اظهار کرد: این تصور که بیماری تب کریمه کنگو یا آنفلوآنزای مرغی فقط دامداران و مرغداران را تهدید می‌کند اصلا صحیح نیست بلکه هر کسی که محصولات دامی استفاده می‌کند، می‌تواند در معرض خطر ابتلا قرار گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نوشهر با بیان اینکه بر اساس آمارهای اعلام شده بیشترین درصد آلودگی دام‌ها در کجور و کلاردشت گزارش شده است، گفت: باید همه دستگاه‌ها در کنار مسئولان اداره دامپزشکی در راستای آموزش‌های لازم به مردم و نیز پیشگیری از بروز این بیماری‌ها تلاش و همت کنیم.


فارس


ارسال دیدگاه