رفع مشکلات وابسته به تحریم نیست
نماينده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس:

رفع مشکلات وابسته به تحریم نیست

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از اول معتقد بودم که ما نباید شادی&zwnj;های کاذب را وارد جامعه کنیم، گفت: دولت اشتباهی بعد از بیانیه لوزان انجام داد و می&zwnj;خواست جشن و پایکوبی داشته باشند که مجلس جلوی آن را گرفت.</span></p>

به گزارش مازنداصناف احمدعلی مقیمی با تشکر از تیم مذاکره‌کننده، پیرامون مذاکرات هسته‌ای، اظهار کرد: در یک نگاه کلان تحریم‌هایی که شورای امنیت علیه کشورها ایجاد می‌کند، همه کشورها می‌توانند از ظرفیت دیپلماسی استفاده کرده و از حقوق خود دفاع کنند و ایران توانست از این ظرفیت استفاده کند.

وی خاطر نشان کرد: انرژی هسته‌ای و دانش صلح آمیز هسته‌ای حق ما است و برای رسیدن به این دانش هزینه‌های زیادی دادیم.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیپلماسی ما به چهار ارکان اصلی استوار است، خاطرنشان کرد: اولین رکن، رکن خداوند است و همان‌طور که خداوند وعده داده که ملت‌ها در برابر مشکلات و سختی صبر کنند و خداوند نصرت خود را جاری و ساری می‌کند ملت ایران نیز با صبر و مقاومت به هدف خود رسیدند.

مقیمی دومین رکن را هدایت رهبری دانست و گفت: رهبری با تشخیص زمان و صحنه، در بزنگاه به دشمن هشدار داد و مسیر را برای تیم مذاکره کننده ما مشخص کردند.

وی با تاکید بر اینکه رهبری در تاسیس دانش و فناوری هسته‌ای نقش بی‌بدیل داشت، تصریح کرد: در صیانت و حراست از این دستاورد و علم و دانش هسته‌ای و در عمل نیز نقش بی‌بدیل ایشان را دیدیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ایستادگی و مقاومت مردم و دستاوردهای هسته‌ای و هدایت رهبری را دلیل آمدن آمریکا پای میز مذاکره عنوان کرد و افزود: تاثیر ایستادگی و مقاومت بیش از یک دهه‌ای مردم تا آنجا پیش رفت که یکی از اعضای گروه 5+1 اعتراف کرد که نمی‌توانیم دیگر ساختار تحریم را حفظ کنیم.

مقیمی خاطرنشان کرد: کشورها و دولت‌های غربی بر آن شده بودند که ایران را منزوی کنند و همان‌طور که رهبری فرمودند به‎دنبال بمب هسته‌ای نیستیم، با استدلال و با منطق خود نشان دادیم که به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و به آن جامعه عمل پوشاندیم و نظام غرب نیز مجبور به اعتراف شد.

وی اضافه کرد: توافق در سطح کلی منجر به آن شد که فناوری هسته‌ای، تحقیق و توسعه و آب سنگین به رسمیت شناخته شود هر چند که مدتی طول می‌کشد.

این نماینده مجلس با اشاره به عصبانیت رژیم صهیونیستی از انجام این توافق، به کشورهای منطقه توصیه کرد که به سمت ایران بیایند و از این صنعت بومی شده و صلح‌آمیز ایران استفاده کنند.

مقیمی پیرامون توافق هسته‌ای، اظهار کرد: همه مردم و مسئولان دست به دست هم دادند تا امروز به این نتیجه برسیم، اما با توجه به اینکه متن کامل مشخص نیست باید متن در مجلس و شورای امنیت ملی بررسی و خطوط قرمزها در آن رعایت شود.

وی با اشاره به کلیات مطرح شده از سوی مسئولان، تصریح کرد: چیزهای که در کلیات مطرح شده است خوب و قابل تقدیر است و امیدواریم جزئیات متن نیز همین باشد.

عضو مجمع نمایندگان مازندران، تاکید کرد: انتظار نیست بعد از انجام توافق، گرانی، تورم و مشکلات اقتصادی یک شبه حل شود و نیاز به فرصت است.

مقیمی با تاکید بر اینکه حل همه مشکلات وابسته به توافق نیست، اضافه کرد: نیاز به خرد جمعی و پیاده کردن عملی اقتصاد مقاومتی، راهکار اصلی مقاوم کردن اقتصاد کشور است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به سوابق خباثت آمریکا و غیر قابل اعتماد بودن آنها، آیا نباید منتظر بمانیم که در اجرای توافق چه اتفاقی می‌افتد، بیان کرد: پیش‌گویی نمی‌کنم ولی سوابق آمریکا نشان داده که همیشه خدعه کرده است.

مقیمی تصریح کرد: آمریکا از منظر امام(ره) تروریست بذات، استکبار جهانی و شیطان بزرگ است که عامل تمام مشکلات کشورهای اسلامی  و مسلمانان است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شیطان بزرگ، خدعه و تهدید آنها حل نشده است ولی نیت‌خوانی نمی‌کنیم و می‌گوییم که مواظب باشیم که خدعه نکنند.

وی اضافه کرد: ما مسلمانیم و سر عهد خود هستیم اگر آنها سر قول خود بزنند ما به‌هم زننده تعهد خود نیستیم.

مقیمی تاکید کرد: اگر آنها به تعهدات خود عمل نکنند ما غنی سازی را ارتقا می‌دهیم و به بالای 20 درصد می‌رسانیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: مردم توافق عزت‌مندانه می‌خواهند، توافقی که عزت، اقتدار، دانش هسته‌ای و خون شهدا حفظ شود و نه به هر قیمتی.

وی بیان کرد: اگر آمریکا بدعهدی کند برای دنیا و مردم روشن‌تر خواهد شد که آمریکا غیرقابل اعتماد و تروریست بذات است و در عرصه‌های مختلف به پشتوانه آمریکا نمی‌توان حرکت کرد و به ظرفیت‌های داخلی بیشتر ایمان می‌آوریم.

مقیمی انجام توافق در صورت رعایت خطوط قرمز را  پیروزی بزرگی برای ایران دانست و گفت: دشمن بیشتر از یک دهه تبلیغات کرد که ما دنبال بمب هسته‌ای هستیم و حتی یک سانتریفیوژ به ما ندادند حالا ما هزاران سانتریفیوژ داریم و می‌توانیم دانش هسته‎ای خود را تثبیت کرده و صادر کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر این توافق انجام نشود تبعات روحی و روانی آن برای مردم چگونه است، با بیان اینکه از اول معتقد بودم که ما نباید شادی‌های کاذب را وارد جامعه کنیم، افزود: دولت اشتباهی بعد از بیانیه لوزان انجام داد و می‌خواست جشن و پایکوبی داشته باشند که مجلس جلوی آن را گرفت.

مقیمی در پاسخ به این سوال که با شوری که در بین مردم به‌وجود آمده است آیا مجلس را برای قبول هر نوع توافقی تحت فشار قرار نمی‌دهد، گفت: براساس آن چیزی که امروز از توافق بیان می‌شود اگر متن و محتوا یکی باشد ایران پیروز است و حقانیت خود را اثبات و خطوط قرمز را رعایت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر متن غیر از این باشد هم مجلس و هم شورای امنیت ملی به وظیفه خود عمل خواهد کرد تا حقوق هسته‌ای و تحقیق و توسعه از خطوط قرمز عدول نکند.

این نماینده مجلس به سخنان وزیر خارجه مبنی بر حفظ خطوط قرمز در توافق اشاره کرد و گفت: ما هم حمل بر صحت می‌کنیم و می‌گوییم که خطوط قرمز حفظ شده است و در غیر این صورت مجلس به وظیفه خود عمل خواهد کرد.


بلاغ


ارسال دیدگاه