به گزارش مازنداصناف یوسف گران پاشا با بیان اینکه از این میزان ۲۱۷ هزار ۷۷۲ تن بار وارده، هشت هزار و ۶۲۲ تن بار صادره و ۱۱ هزار و ۱۰۵ تن بار جابجا شده در حوزه راه آهن شمال بوده است، گفت: برای جابجایی این مقدار بار تعداد چهار هزار و ۳۳۴ دستگاه از انواع واگن های باری استفاده شده است.
وی گفت: سرعت حمل بار، تعرفه حمل و ویژگیهای ساختاری شبکه ریلی از قبیل وضعیت خطوط و ناوگان، مهمترین عواملی هستند که بر حمل بار توسط راهآهن تأثیرگذار هستند.
گران پاشا بیان داشت: برنامه ریزی در زمینه کاهش زمان حمل بار، راهاندازی قطارهای برنامهای، بهسازی خطوط، داشتن کریدورهای ترانزیتی و رقابتپذیر کردن نرخ تعرفه حمل و نقل ریلی از جمله سیاستهائی بوده است که در سالهای اخیر موجب افزایش حمل بار در راهآهن گردیده است.
وی افزود: عمده بارهایی که توسط راه آهن شمال حمل می شود شامل نفت کوره، کودهای شیمیایی، روغن خوراکی، گاز مایع، زغال سنگ، دانه های روغنی، سیمان، ماشین آلات و... است که برای حمل هر کدام از انواع بارها از واگن های مخصوصی استفاده می شود.
مدیر کل راه آهن شمال بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال بیش از ۲۳۷ هزار تن از انواع بارهای مراکز صنعتی، تولیدی وتجاری از ایستگاه های راه آهن شمال به مقاصد مختلف حمل شد.
گران پاشا، بیشترین نوع بار حمل شده در سه ماه نخست سال رابه ترتیب متعلق به نفت کوره نیروگاه نکا به میزان۱۵۲ هزار و ۶۷۴ تن و دانه روغنی بهشهر معادل ۳۵ هزار تن و بعد از آن گندم نکا و ذغال سنگ پل سفید اعلام کرد و افزود : حجم بار حمل شده سه ماهه امسال در مقایسه با برنامه پیش بینی شده سال ۹۴ راه آهن شمال نشان از تحقق ۵۷ درصدی دارد.
مهر
ارسال دیدگاه