گروه‌های فلسطینی خواستار خروج افراد مسلح از یرموک شدند

گروه‌های فلسطینی خواستار خروج افراد مسلح از یرموک شدند

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>نیروها و گروه&zwnj;های فلسطینی با تاکید بر اینکه در کنار اهالی یرموک ایستاده&zwnj;&zwnj;اند، اعلام کردند که اجازه نخواهند داد که از آوارگان فلسطینی به عنوان ابزاری در درگیری&zwnj;های جاری در سوریه استفاده شود.</span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از  خبرگزاری فارس در نوار غزه ، نیروها و گروه‌های فلسطینی در نوار غزه تاکید کردند که در کنار اهالی اردوگاه «یرموک» در جنوب دمشق قرار دارند و اجازه نمی‌دهند که از آوارگان فلسطینی مقیم سوریه به عنوان ابزاری در درگیری‌های جاری در این کشور استفاده شود.

گروه‌ها و نیروهای ملی و اسلامی فلسطینی امروز دوشنبه با شرکت در کنفرانس مطبوعاتی که در مقر روابط عمومی وابسته به جنبش جهادی اسلامی فلسطین در غزه پس از نشست نمایندگانشان جهت بررسی اوضاع انسانی اردوگاه‌های پناهندگان فلسطینی در سوریه به طور عام و اردوگاه یرموک به طور خاص برگزار شد، این سخنان را ایراد کردند.

نیروها و گروه‌های فلسطینی در این ارتباط تاکید کردند که از تمام تلاش‌هایی که مانع بروز درگیری‌های داخلی می‌شود و یا از آن اجتناب و از خون و کرامت فلسطینی‌ها محافظت می‌کند و در راس آنها موجب لغو محاصره یرموک می‌شود، حمایت به عمل می‌آورند و از همه طرف‌های درگیر می‌خواهند تا به توافقات صورت گرفته احترام بگذارند و به آن عمل کنند.

همچنین این نیروها و گروه‌ها از تمام سازمان‌ها و نهادهای بشر دوستانه و در راس آنها «آنروا» خواستند، اقدامی فوری برای کمک به آوارگان فلسطینی سوریه به عمل آورد که با بحران فزاینده انسانی مواجه هستند.

همچنین از سازمان آزادیبخش فلسطین خواسته شده است که تمام تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک خود برای مقابله با گرفتار شدن بیش از پیش آوارگان فلسطینی در بحران سوریه را به عمل آورد و در این راه یکی از وظایف آن ارائه کمک‌های فوری و ضروری به این فلسطینیان است.

این گروه‌ها و نیروهای فلسطینی تاکید کردند که درد و رنج آوارگان فلسطینی 65 سال است که ادامه دارد و تنها راه حل آن بازگشت به سرزمینی است که از آن آواره شده‌اند.

در این نشست نمایندگانی از تمام نیروها و گروه‌های فلسطینی از جمله جنبش حماس به نمایندگی سامی أبو زهری و خلیل نوفل مشارکت داشتند.


ارسال دیدگاه