«روحانی دریا»؛ روایت حضور یک مبلغ در خط مقدم نبرد اقتصادی/ امشب در عمار

«روحانی دریا»؛ روایت حضور یک مبلغ در خط مقدم نبرد اقتصادی/ امشب در عمار

<p><span style='font-family: Tahoma;'><br /> </span><span style='font-family: Tahoma;'>محمود ناظری کارگردان مستند &laquo;روحانی دریا&raquo; که قرار است تا ساعتی دیگر در جشنواره مردمی فیلم عمار اکران شود، گفت: این مستند داستان زندگی طلبه&zwnj;ای&zwnj;ست که در سکوی مسکونی گازی خلیج فارس مشغول تبلیغ است.</span><span style='font-family: Tahoma;'><br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف , محمود ناظری کارگردان مستند «روحانی دریا» که قرار است تا ساعتی دیگر در جشنواره مردمی فیلم عمار اکران شود، درباره این مستند به خبرنگار فرهنگی فارس گفت: این مستند داستان زندگی طلبه‌ای‌ست که در سکوی مسکونی گازی خلیج فارس مشغول تبلیغ است و آنجا را برای تبلیغ انتخاب کرده است.

وی با اشاره به جرقه ساخت این فیلم در ذهنش، افزود: من برای ساخت یک فیلم صنعتی از سکوی Q1، بزرگترین سکوی گازی ایران در خلیج فارس تابستان سال گذشته سفری به این سکو داشته و آنجا متوجه حضور روحانی‌ای شدم که به شکل متناوبی آنجا زندگی می‌کند و در بین همه کارگران در رفت و آمد است و به موجب حضور او روحیه آن کارگران به شدت حماسی شده و خیلی تحت تاثیر فضای مذهبی آنجا هستند.

ناظری با بیان اینکه خیلی از مسائل روحی و خانوادگی کارگردان آنها حل شده و در شرف حل شدن بود، تاکید کرد: این باعث شد که با یک روحانی عزیزی به نام سیدعلی موسوی آشنا شدم و سعی کردم زندگی وی و تاثیری که بر زندگی این افراد دارد را به تصویر بکشم.

وی افزود: در این بین متوجه شدم این مبلغ علاوه بر اینکه با نیت تبلیغ به اینجا آمده با توجه به اینکه این سکو نزدیکترین سکوی ایران در مرز ایران و قطر است یک نگاه حماسی و جنگ نرم هم به این ماجرا دارد و معتقد بود که اگر روحیه کارگرانی که در اینجا هستند و مهندسینی که اینجا هستند روحیه قوی باشد در افزایش تولید و برداشت از میدان موثر است و این همه باعث شد تا با گذاشتن قصه‌ای کوچک در اول کار، مستند را تکمیل کنم.

این مستندساز درباره چرایی رفتن به سراغ چنین سوژه‌ای تصریح کرد: آنچه برای این روحانی جذاب بود برای من هم جذاب شد که این سوژه را ساختم و آن این سؤال بود که وی برای تبلیغ امکانات مختلفی داشت و می‌توانست بر روی زمین کار کند یا می‌توانست برای تبلیغ به خارج از کشور برود یا حداقل در قم بماند اما چرا آمده و در بدترین جای ممکن کار می‌کند جایی که کمتر از 100 نفر ساکن هستند و این صد نفر هم همیشه ثابت نیستند و 15 تا 20 روز از خانه و خانواده دور هستند و این سؤالات را در مستند جواب می‌دهیم.

وی افزود: حاج آقا موسوی در بخشی از این مستند اشاره می‌کند که وقتی وارد شدم احساسم این بود که وارد جبهه شدم و در سنگرهای خودمان هستیم این طرف ما با همه مشکلات و تحریم‌ها هستیم و آن طرف قطری‌ها با همه امکانات هستند و واقعا صحنه را صحنه جنگ اقتصادی می‌دانست که احساسم این بود که در سال حماسه اقتصادی باید این اتفاق را مستند کرد.

ناظری با بیان اینکه این کار را برای مرکز هنری رسانه‌ای اوج و خانه مستند انقلاب ساخته‌ایم، درباره مراحل ساخت آن گفت: این مستند در دو پروسه تولید داشت یکی در شهریور ماه سال گذشته که هوای بسیار گرمی داشت و مرحله دیگر در زمستان سال گذشته جمع کردیم.

وی افزود: نکته مهم در این باره این بود که سکو گازی به دلیل داشتن گاز گوگرد بسیار خطرناک است و آقای موسوی خودش شیمیایی است و وقتی به سکو می‌رود و برمی‌گردد مابقی را باید در خانه استراحت کند و آنجا روی سکو بیماری دارد و در تولید و پس از تولید، بیماری وی موجب فاصله افتادن در تولید ما شد.

این مستندساز از اینکه مستندش برای نخستین بار در عمار به نمایش در می‌آید ابراز خرسندی و تصریح کرد: خوشحالم که عمار دارد تامکان دیدن فیلم‌هایی که سبک زندگی انقلابی و اسلامی را نشان می‌دهند، فراهم می‌کند.


ارسال دیدگاه