عکس/کفشی که آدیداس از پسماند اقیانوس ساخت

عکس/کفشی که آدیداس از پسماند اقیانوس ساخت

<p><span style="font-size: larger;"><span style="font-family: SMitraBd;">&nbsp;پسماندهای بازیافت شده برای تولید این کفش در جریان پروژه جامعه چوپانان حافظ دریا جمع آوری شده است.</span></span></p>

به گزارش مازنداصناف شرکت آدیداس از معتبرترین برندهای پوشاک ورزشی جهان اعلام کرده است برای حمایت از فعالیت‌های زیست محیطی حفظ اقیانوس‌ها و حیات دریایی، نمونه اولیه کفشی را تولید کرده است که با این اقدامات هماهنگی کامل دارد. این کفش کاملا از مواد بازیافتی از پسماندهای جمع آوری شده از اقیانوس ساخته شده است. در تولید این کفش از بازیافت تورهای ماهیگیری غیرقانونی، پسماندهای جمع آوری شده از اقیانوس و مواد نرم ماندگار استفاده شده است.

 

 پسماندهای بازیافت شده برای تولید این کفش در جریان پروژه جامعه چوپانان حافظ دریا جمع آوری شده است. این گروه در ماموریتی 110 روزه به دنبال یک کشتی ماهیگیری غیرقانونی در سواحل آفریقای غربی بودند. تورهای ماهیگیری سازگار با محیط زیست که در جریان این ماموریت بکار رفته نیز برای تولید این کفش بازیافت شدند. تولید این کفش‌ها حاصل همکاری اخیر شرکت آدیداس با شرکت پارلی است که از سازمان‌های حافظ محیط زیست است و هدف آن جلوگیری از توسعه آلودگی اقیانوس‌های جهان اعلام شده است.

 

 

سیریل گاچ، بنیانگذار موسسه پارلی می‌گوید:«بسیار افتخار می‌کنیم که شرکت آدیداس در این ماموریت همراه ما شده است و نیروی خلاقیت خود را در ورای این مشارکت قرار داده است تا امکان تبدیل پلاستیک‌های رها شده در اقیانوس به محصولی جذاب را فراهم کند.» البته شرکت آدیداس اعلام کرده است این کفش برای فروش نبوده و احتمالا هیچگاه هم برای فروش عرضه نخواهد شد.

 

 

یکی از سخنگویان این شرکت گفته است: «برنامه‌ای برای فروش نداریم. این فقط یک اقدام بود. هدف‌مان از انجام این کار این بود که نشان دهیم وقتی در کنار هم باشیم می‌توانیم چه کارهایی انجام دهیم.» البته این شرکت اعلام کرده است از سال 2016 در تولیدات خود از همین پلاستیک بازیافتی استفاده خواهد کرد.

 



ارسال دیدگاه