دکان‌های مخفی رمالی و دعانویسی در مازندران/ چاپ کتاب‌های ممنوعه در چاپخانه‌های زیرزمینی

دکان‌های مخفی رمالی و دعانویسی در مازندران/ چاپ کتاب‌های ممنوعه در چاپخانه‌های زیرزمینی

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">برخی افراد سودجو و شیاد با استفاده از حربه&zwnj;هایی مانند &rlm;رمالی، فالگیری و دعانویسی قصد اخاذی از مردم را دارند.<br /> </span></p>

به گزارش مازنداصناف، از گذشته داستان‌های زیادی را درباره سحر و جادو خوانده‌ایم، مانند داستان ‏حضرت موسی(ع) در برابر سحر جادوگران در قرآن و یا داستان حضرت سلیمان پیامبر که جنیان و ‏شیاطین در کوچه و بازار می‌گشتند و به مردم سحر و جادو آموزش می‌دادند و داستان‌هایی از این قبیل ‏که هرکدامشان همراه با افسانه‌هایی زیادی همراه است که به نوعی رمز‌آلود است‎.

بازار سیاه وارد کننده کتاب‌های غیرمجاز

به مروز زمان نه تنها نقش سحر و جادو در زندگی افراد کم‌رنگ نشد بلکه بیشتر هم شد و اکثر مردم ‏فکر می‌کنند که اگر مشکلی در زندگی دارند حتما کسی برای آنها سحر و جادو کرده‌ است. نمی‌توانیم ‏بگوییم سحر و جادو عنصری دروغین است. در قرآن و در روایات معصومین برای باطل کردن سحر ‏و جادو دستورهایی منظور گشته است. اما برخی افراد سودجو و شیاد با استفاده از حربه‌هایی مثل ‏رمالی، فالگیری و دعانویسی قصد اخاذی از مردم را دارند. ‏

در همین شهر کوچک خودمان هم هستند کسانی که در کوچه و بازار می‌گردند تا شاید طعمه‌ای ‏ساده پیدا کنند تا بتوانند حرف‌های دروغین خودشان را به او تزریق کنند.‏

‏ البته این افراد موفق هم بوده‌اند و ضمن کلاهبرداری و اخذ مبالغ از 50 هزار تا 2 میلیون تومان، نه ‏تنها مشکل فرد را حل نکرده‌اند بلکه کلاه بزرگی هم سرشان گذاشته‌اند. بعد هم اگر فرد متوجه حقه ‏آنها شده باشد و بخواهد آنها را لو دهد با موکل‌(اکثر دعانویسان ادعا می‌کنند که با اجنه و جنیان ‏رابطه دارند) آنها را می‌ترسانند و یا با حقه اینکه آدم‌های مستجاب‌الدعوه هستند مردم را فریب ‏می‌دهند‎.

اقسام این دست کلاه‌برداری امروزه در حال افزایش است. فال قهوه، ورق، طالوت، نخود، کف‌بینی ‏و ... در کنار این اقلام فال‌گیری است‎.

برخی افراد هم بعضا مشاهده شده در قالب مغازه‌های عطاری اقدام به دعا‌نویسی می‌کنند. برخی افراد ‏هم با حقه اینکه می‌خواهند دعا‌نویسی یاد دهند اقدام به کلاه‌برداری می‌کنند. در فضای مجازی هم ‏اگر گشتی بزنید و عبارت سحر و یا جادو و یا سحر و جادو را جستجو کنید بالغ بر 859,000 سایت در ‏اختیار شما قرار خواهد گرفت، که هر کدامشان سعی در عوام فریبی دارند‎.

حتی مشاهده شده برخی از دعانویسان کارت ویزیت دارند و روی کارت نوشته شده با مجوز از‎ ...

البته در برخی از کتاب‌فروشی‌های استان هم هستند کسانی که از بازار سیاه کتاب‌های غیرمجاز دعا‌نویسی وارد می‌کنند و به افرادی که به اصطلاح به آن‌ها دعا‌نویس می‌گویند می‌دهند.

چاپ کتاب‌های ممنوعه در چاپخانه‌های زیرزمینی


یکی از فروشندگان کتاب با اشاره به اینکه کتاب‌های دعانویسی و فال به صورت غیرمجاز در برخی کتاب فروشی‌ها عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر کسی خریدار این قبیل کتاب‌ها باشد می‌آورند و می‌فروشند ولی چون ورود این کتاب‌ها به کتاب فروشی‌ها ممنوع است به صورت مخفی آورده می‌شود.

وی با بیان اینکه این کتاب‌ها در بازار سیاه عرضه می‌شود، گفت: کتاب‌های ممنوعه در چاپخانه‌های زیرزمینی چاپ و به بازار عرضه می‌شود.

این فروشنده بیان کرد: افرادی که طالب این گونه کتاب‌ها هستند و برای خرید به کتاب فروشی مراجعه می‌کنند اغلب دارای محاسن بلند و موهای بسته هستند و انگشترهای بزرگ در دست می‌گذارند و با انجام یکسری از اعمال که برگرفته از قانون طبیعت و متافیزیک است سعی در جلب توجه دارند.

از دعای مهر و محبت تا ترساندن با موکل

خانمی با بیان اینکه با شوهر خود اختلاف داشته و به توصیه یکی از دوستانش به دعانویس مراجعه کرده بود، افزود: اختلاف من و همسرم شاید با حرف زدن و یا مشاوره خیلی راحت حل می‌شد ولی متاسفانه من اشتباه کردم و به دعانویس مراجعه کردم. دعانویس هم برای دعایی که به قول خودش باعث مهر و محبت می‌شد از من مبلغ 500 هزار تومان گرفت.

وی ادامه داد: اول نمی‌خواستم این کار را انجام بدهم ولی بالاخره پول را دادم و دعا را گرفتم. مدت زیادی گذشت ولی هیچ اتفاقی نیفتاد و دعا هیچ اثری نکرد. مجددا به همان دعانویس مراجعه کردم و وقتی گفتم دعا اثر نکرد و باید پولم را پس دهد مرا با عنوان اینکه موکل دارد و دستور می‌دهد مرا اذیت کند از آن‌جا بیرون کرد.

یک میلیون تومان بابت دعای مهر و محبت


دختر خانم دانشجویی با بیان اینکه به یکی از هم کلاسی‌هایش علاقه داشته و برای جلب توجه آن نزد دعا نویس و فال قهوه رفته بود، اذعان کرد: اول به خانمی که ادعا می‌کردند در فال قهوه تبحر خاصی دارد مراجعه کردم. بعد آن خانم مرا به یک دعانویس معرفی کرد تا از او دعایی بگیرم. به دعانویس مراجعه کردم و او ادعا کرد برای تهیه دعای جلب توجه معشوق باید هر روز تخم مرغ را آتش بزنم تا آن شخص به سمت من بیاید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در مرحله دوم، دعای مخصوص را باید با دادن مبلغ یک میلیون تومان دریافت می‌کردم، خاطرنشان کرد: دعانویس ادعا کرد دعا را روی یک صفحه مرغوب و جادویی فلزی حک کرده است و باید آن دعا را در آب یا چای یا شربت بزنم و به خورد آن پسر بدهم.

و این حرف‌ها تنها بخش خیلی کوچکی از دردسرهای مراجعه‌کنندگان به رمال و دعانویس است.

بهتر است قبل از هرچیز فکر کنید همان کسانی که اقدام به دعانویسی و یا فالگیری می‌کنند در ‏مشکلاتی که برای خودشان پیش می‌آید هم دست به چنین کاری می‌زنند؟‎

چه بسا زندگی دختران و پسران جوانی که در انتظار آینده‌ای شیرین، جز تباهی چیزی نصیبشان نشد و یا ‏زنانی که برای سر به راه کردن شوهرانشان نزد فال‌گیر و دعانویس رفته‌اند و زندگی‌شان در آستانه ‏جدایی و ویرانی است‎.

بهتر است در زمان مشکلات چه کوچک و چه بزرگ توکل به خدا داشته باشید و با استفاده از اذکار ‏و دستورات معصومین و آیات قرآنی برای حل مشکلمان تلاش کنیم‎.‎

نمونه‌ای از کتاب‌های دعانویسی موجود در بازار



منبع: نوشهر انلاین

 


ارسال دیدگاه