به گزارش مازنداصناف، فتح اله تاری، عضو هیات علمی دانشگاه علامه با بیان اینکه باید جامعه را به سمت ترویج و مصرف کالای ایرانی تشویق کنیم به تراز گفت: باید به مردم بگوییم که اگر در این شرایط کالای داخلی ایرانی استفاده نکنند چه زیانهایی میتواند بر اقتصاد ایران نحمیل شود و آنها نیز زیان خواهند دید. فتح تاری ادامه داد : بدون شک اگر وضعیت تولید در گذشته خوب بود آن گونه که امروز ما از تحریمهای خارجی اثر پذیرفتیم ، اثر نمی پذیرفتیم.
این اقتصاددان برجسته کشور تصریح کرد: البته برای اینکه مردم ایران از کالای ایرانی استفاده کنند فقط نمیتوان مردم را مجبور به این کار کرد، در کنار این اقدام ، باید تولید کننده را نیز مجاب کرد تا جنس بی کیفیت به دست متقاضیان ندهد. وی ادامه داد: اینکه همواره مردم را در این باره مقصر بدانیم درست نیست؛ تولیدکنندگان نیز مقصرند.
عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه با بیان اینکه نقش رسانهها و دستگاههای تبلیغی در ترویج ترجیح کالای ایرانی بر خارجی بسیار با اهمیت است گفت: رسانه ها میتوانند در این باره اثر گذار باشند.
وی اضافه کرد: لازم است رسانه ها نیز از این به بعد کالای خارجی را تبلیغ نکنند و از در تبلیغات خود از برندهای خارجی پرهیز کنند. این اقتصاددان توضیح داد: باید به مردم از طریق فرهنگ سازی توضیح دهیم که با خرید کالای ایرانی میتوانند اقدامی در جهت خنثیسازی تحریمها انجام دهند.
وی ادامه داد: بدون شک اگر به مردم توضیح بدهیم که خرید کالای ایرانی چه قدر نتایج مثبتی بر کل اقتصاد ایران خواهد داشت مردم نیز این مسئله را قبول خواهند کرد.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه باید به مردم بگوییم که اگر کالای خارجی بخرند آثار منفی اش بر اقتصاد به زودی نمایان میشود، گفت: ورشکستگی بنگاههای اقتصادی و بیکاران جوانان ایرانی از جمله پیامدهایی است که باید به عنوتن توجیه خرید کالای ایرانی به مردم توضیح داده شود و بدون شک مردم نیز این مسئله را قبول خواهند کرد.
منبع: تراز
ارسال دیدگاه