تشکیل ستاد تسهیل واحد‌های صنعتی در قائم‌شهر
رئيس اداره صنعت و معدن تجارت قائم‌شهر خبر داد

تشکیل ستاد تسهیل واحد‌های صنعتی در قائم‌شهر

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">رئیس صنعت و معدن تجارت شهرستان قائم&zwnj;شهر از تشکیل ستاد تسهیل واحد&zwnj;های صنعتی در قائم&zwnj;شهر خبر داد و گفت: مشکلات هر واحد صنعتی به شکل جداگانه در این ستاد با آشنا&zwnj;یی و هماهنگی دستگاه&zwnj;های مربوطه برطرف می&zwnj;شود.<br /> </span></p>

به گزارش مازنداصناف محمد مهدی شیرخانی به‌مناسبت روز صنعت و معدن  با بیان اینکه یارانه‌ها باید در بخش صنعت ورود پیدا کند، اظهار کرد: با تزریق به موقع یارانه‌ها به بخش صنعت از حالت رکود خارج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تورم بدون رکود موجب رونق اقتصادی می‌شود اما اگر گران‌فروشی در کنار رکود قرار گرفت یک فاجعه است،افزود: برای آنکه در این زمینه از رکود خارج شویم نیاز است تزریق یارانه به بخش صنعت با سرعت بیشتری انجام شود.

رئیس صنعت و معدن تجارت شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه تزریق یارانه در بخش صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است،تصریح کرد: با تزریق یارانه‌ها می‌توانیم واحدهای نیمه‌فعال و غیرفعال را بار دیگر رونق ببخشیم تا در این زمینه گام‌های موثری برداشته شود.

شیرخانی با تاکید بر اینکه در شهرک صنعتی رستم‌کلا قائم‌شهر 13 واحد صنعتی وجود دارد،خاطرنشان‌ کرد: 10 واحد فعال و سه واحد غیرفعال در این شهرک قرار دارد که با برطرف کردن مشکلات موجود در این شهرک در تلاش هستیم واحدهای صنعتی این شهرک با قوت به فعالیت صنعتی خود ادامه دهند.

این مسئول بیان کرد: شهرک صنعتی سنگ‌تاب نسبت به رستم‌کلا از وضعیت بهتری به سر می‌برد و این شهرک با 43 واحد صنعتی دارای 26 واحد فعال است.

شیرخانی درباره مشکلات شهرک‌های صنعتی متذکر شد: مشکلات عمده اعم از کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، نبود آشنایی دارندگان واحد‌های صنعتی از قوانین، تسهیلات بانکی و افزایش قیمت‌های حامل در شهرک‌های صنعتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی رکود اقتصادی است، تصریح کرد: واحدهای صنعتی با هزینه‌های هنگفتی به تولیدات می‌پردازند اما برای فروش،خریداری وجود ندارد و در این راستا با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند.

رئیس صنعت و معدن تجارت قائم‌شهر با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی، باید روان‌سازی در بخش صادرات شکل گیرد، تصریح کرد: با تزریق یارانه به بخش صنعت و وجود وام‌های کم‌بهره مشکلات بسیاری از واحدهای صنعتی برطرف می‌شود.

وی یادآور شد: از کارخانه‌های کوچک به جای کارخانه‌های بزرگ استفاده شود زیرا در کارخانه‌های کوچک به سرمایه در گردش کمتری نیاز است و در این زمینه به نتایج مطلوبی خواهیم رسید.

شیرخانی در پایان با بیان اینکه با تشکیل ستاد تسهیل واحد‌های صنعتی در قائم‌شهر مشکلات عمده این واحدها برطرف می‌شود، گفت: در این ستاد با مشکلات هر واحد صنعتی به شکل جداگانه آشنا‌ می‌شویم و با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه مشکلات عمده آنها برطرف می‌شود.

 

فارس


ارسال دیدگاه