رشد 107 درصدی ورود آهن‌آلات به منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر
مديرکل بنادر و دريانوردي مازندران خبر داد

رشد 107 درصدی ورود آهن‌آلات به منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از رشد 107 درصدی ورود آهن&zwnj;آلات به منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر طی سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه قبل خبر داد.</span></p>

به گزارش مازنداصناف به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، منوچهر تاتینا در جلسه شورای اداری اداره‌کل با اعلام این مطلب اظهار کرد: عملکرد اداره‌کل در بخش واردات غلات نیز در این مدت از رشد 60 درصدی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به رشد عملکرد اداره‌کل در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه قبلی ابراز امیدواری کرد با بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرا شاهد تداوم روند روبه رشد عملکرد اداره‌کل در ماه‌های آینده باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران انباشت کالا در بندر نوشهر را یکی از چالش‌های پیش روی اداره‌کل عنوان کرد و خواستار بررسی علل رسوب کالا در انبارهای بندر شد.

وی کمبود انبارهای مناسب در سطح کشور را یکی از علل انباشت کالا در بنادر عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر میانگین ماندگاری کالا در بندر نوشهر حدود 70 تا 80 روز است لذا باید با ارائه مشوق‌های لازم به صاحبان کالا، موجبات گردش هرچه سریع‌تر کالاها را در بنادر فراهم کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران همچنین بر ضرورت تشکیل کمیته‌ای ویژه به منظور تدوین استراتژی 10 ساله برای افزایش توان عملیاتی و توسعه همه جانبه بندر نوشهر تاکید کرد.

تاتینا با اشاره به ظرفیت موجود در بنادر شمالی برای تامین غلات مورد نیاز استان‌های شمالی و مرکزی که جمعیت آن بالغ بر 47 میلیون نفر می‌شود، خاطرنشان کرد: تامین غلات مورد نیاز این مناطق از طریق بنادر شمالی علاوه بر رونق این بنادر، موجب صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش مشکلات حمل و نقل و کاهش سایر هزینه‌ها می‌شود.


ارسال دیدگاه