عدم معرفی کانون جدید آنفلوآنزا در آمل/ مردم مرغ صنعتی مصرف کنند
رئيس اداره دامپزشکي آمل عنوان کرد

عدم معرفی کانون جدید آنفلوآنزا در آمل/ مردم مرغ صنعتی مصرف کنند

<p><span style="font-size: larger;">رئیس اداره دامپزشکی آمل با اشاره به عدم معرفی کانون جدید آنفلوآنزا در این شهرستان، گفت: مردم مرغ صنعتی مصرف کنند.<br /> </span></p>

به گزارش مازنداصناف مجید غلام‌پور امشب در نشست کارگروه بهداشت و سلامت آمل، اظهار کرد: بیماری‌های زیادی مشترک بین انسان و دام هستند که ابتلا به آنها خطر مرگ را به همراه دارد.

وی با اشاره به بیماری‌هایی همانند آنفلوآنزا حاد پرندگان، ابولا و تب کریمه‌کنگو به عنوان بیماری‌های خطرناک بین انسان و دام، افزود: با تلاش همه مسئولان شهری، اعضای کارگروه سلامت و ستاد مبارزه با بیماری آنفلوآنزا پرندگان در آمل کانون‌های بیماری در شهرستان شناسایی شده و قبل آنکه این بیماری وحشی شود، کنترل شد.

غلام‌پور با اعلام اینکه با توجه به کنترل بیماری آنفلوآنزا مسئولان و مردم باید نسبت به این بیماری هوشیار باشند، گفت: با فرهنگ‌سازی در زمینه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌توان گام‌های بزرگی در کنترل و عدم ابتلا به آنها برداشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت مسئولان و مردم، مرگ و میر انسانی ناشی از ابتلا به آنفلوآنزا در کشور مشاهده نشد، بیان کرد: با حضور به‌موقع و انجام عملیات اساسی این بیماری کنترل شد.

این مسئول با اشاره به اینکه تاکنون کانون جدیدی از بیماری آنفلوآنزای پرندگان در آمل گزارش نشد، ادامه داد: مردم برای اطمینان بیشتر از مرغ‌های صنعتی استفاده کنند و به سوی محصولات غذایی روی آورند که به صورت بهداشتی ارائه می‌شوند.

رئیس اداره دامپزشکی آمل با اشاره به ممنوعیت عرضه پرندگان زنده در بازارهای روز، افزود: بازرسان این اداره در چندین مرحله اقدام به جمع‌آوری این پرندگان کردند.

وی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون وضعیت امن در بازار ایجاد شده است، گفت: در شروع بحران آنفلوآنزای پرندگان در این شهرستان روستاها به طور مستمر پایش می‌شدند و با همکاری بخشداران، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستا از خودروهایی که مبادرت به فروش مرغ زنده می‌کردند جلوگیری شد.

غلام‌پور یادآور شد: خودروهایی که مبادرت به فروش مرغ زنده می‌کنند به‌صورت غیرمجاز فعالیت داشته و با شناسایی آنها علاوه بر اینکه خودروهای‌شان متوقف شده، پرندگان قابل فروش نیز بدون آزمایش معدوم می‌شود.

وی با اعلام انتقال پرندگان سالم قابل کشتار به کشتارگاه‌ها منتقل می‌شوند، ادامه داد: پرندگان ناسالم نیز معدوم‌سازی می‌شوند.

غلام‌پور اظهار کرد: مردم هم‌اکنون از تهیه مرغ زنده، محلی و بومی برای مصرف خودداری کنند و از کشتارهایی که به صورت غیرمجاز انجام می‌شود مصرف نکنند.

رئیس اداره دامپزشکی آمل در پایان گفت: تاکنون گزارش جدیدی از ابتلا پرندگان به بیماری آنفلوآنزا گزارش نشده ولی بخشداران و دهیاران در صورت امکان از جمعیت پرندگان در سطح روستاها بکاهند.

فارس


ارسال دیدگاه