فعالیت 800 واحد صنفی بدون پروانه در میاندرود
مسئول نمايندگي اتاق اصناف مياندورود خبر داد:

فعالیت 800 واحد صنفی بدون پروانه در میاندرود

<p><span style="font-size: larger;">مسئول نمایندگی اتاق اصناف میاندورود گفت: 800 واحد صنفی بدون پروانه در شهرستان میاندرود فعالیت می کنند.</span></p>

به گزارش مازنداصناف حجت الله علیپور با بیان اینکه طبق مصوبه کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی شهرستان ساری، در شهرستان میاندورود 13 اتحادیه می‌تواند تشکیل شود، بیان داشت: اگر 9 اتحادیه ایجاد شود می‌توانند در شهرستان اتاق اصناف تشکیل دهند.

وی افزود: برای قانون‌مند شدن ابتدا باید اتحادیه‌ها تشکیل و سپس هیئت رئیسه شهرستان انتخاب و سپس کمیسیون نظارت مستقل تشکیل شود.


رئیس نمایندگی اتاق اصناف شهرستان میاندورود اظهار داشت: بعد از تشکیل اتاق اصناف، اتحادیه‌ها در سایت اصناف ایرانیان تعریف می‌شوند و پروانه‌های کسب به صورت اینترنتی صادر می‌شود.


علیپور با تاکید بر اینکه مسئولین شهرستان باید تعامل بیشتری با اتاق اصناف و صنعت و معدن و تجارت داشته باشند، بیان داشت: اتاق اصناف برای تشکیل هر چه زودتر اتحادیه‌ها در شهرستان حضور پیدا کرده است اما ادارات شهرستان تعامل خوبی ندارند.


وی خاطر نشان کرد: از زمانی که به میاندورود آمدم با 5 نیرو صنوف را ساماندهی و همه را طبقه‌بندی کردم اما به‌دلیل نبود درآمد کافی در شهرستان نیروهای ما به 2 نفر کاهش پیدا کرد و این امر باعث شد که نتوانیم ساماندهی را کامل انجام دهیم.


علیپور با بیان اینکه برای تشکیل اتحادیه اطلاعیه ثبت نام می‌دهیم اما کسی اعلام آمادگی نمی‌کند، گفت: از نظر من زیر ساخت‌های تشکیل اتحادیه با توجه به اینکه واحدهای بدون پروانه زیاد است و درآمد کافی وجود ندارد آماده نیست.


وی با اشاره به تشکیل سه اتحادیه آرایشگران و خیاطان، فرش دستباف، خبازان و قنادان در سطح شهرستان، تصریح کرد: اتحادیه‌هایی که در شهرستان میاندورود تعریف شده است در ساری 68 اتحادیه هستند.


این مسئول افزود: چون شهرستان به اندازه کافی ظرفیت ندارد و تعداد اعضا کم است، مسئولین امر به این نتیجه رسیدند که این اتحادیه‌ها را با هم ادغام کنند تا بتوانند آن را تشکیل دهند.


وی با بیان اینکه 800 واحد صنفی بدون پروانه در شهرستان داریم، اضافه کرد: بیش از 1600 واحد صنفی دارای پروانه هستند.


علیپور اظهار داشت: با توجه به نیروی کم اتاق اصناف و وسعت زیاد شهرستان و اینکه بیشتر مردم کشاورز هستند، صبح در محل کار نیستندو ما تنها یک بازرس داریم با یک برنامه مدون در حال هدایت واحدها به سمت دریافت پروانه هستیم.


وی صدور پروانه‌ها را الکترونیکی بیان کرد و گفت: طبق قانون برای صدور پروانه کسب در شهرها و بخش‌ها باید مبلغی را پرداخت کنند و این مبالغ در شهرهای مختلف ثابت است و در روستاها نصف می‌شود.


علیپور خطاب به سوال ما مبنی بر حضور نداشتن وی در جلسات مختلف به‌خصوص جلسات فرمانداری بیان داشت: در جلساتی که بودم دوستان توقعات بیش از اندازه از ما داشتند و این تواقعات اجرایی نشد و از ادبیاتی استفاده کردند که مناسب دستگاه اجرایی نبود و ما به‌عنوان خادم اصناف با این ادبیات آشنایی نداریم .


این مسئول تصریح کرد: وقتی در جلسات متعددی شاهد بودم بعضی از پرسنل آنها ادبیات اداری را درباره مدیران رعایت نمی‌کنند با هماهنگی رئیس اتاق اصناف از طریق هیئت رئیسه به جای من در جلسات حضور پیدا می‌کنند.
وی اظهار داشت: با اینکه بهتر آن بود که خودم در جلسات حضور پیدا کنم اما به‌دلیل این برخوردها از افرادی که بسیار کوچکتر از ما سن دارند حضور در جلسات را لازم نمی‌بینم.


علیپور با اشاره به نقش اصناف در دفاع مقدس گفت: اصناف ساری در زمان جنگ که آن زمان میاندورود نیز جزو آن بود با ارسال هدایا و کمک‌های مردمی از سوی ستاد جبهه و جنگ و بازسازی شهرهای جنگی مانند سوسنگرد و ساخت مدرسه در خرمشهر و آبادان توانست کمک کوچکی انجام دهد.


مسئول نمایندگی اتاق اصناف میاندورود خاطر نشان کرد: همچنین اصناف در بازسازی رودبار و بم بعد از زلزله و نکا بعد از سیل مشارکت داشت و هر جا نیاز شد با ارسال تجهیزات و نیروی انسانی به وظیفه خود تا حد توان عمل کرده است./ع


منبع:میانخبر


ارسال دیدگاه