افزایش 42 درصدی درآمد گمرک امیرآباد در سال 94

افزایش 42 درصدی درآمد گمرک امیرآباد در سال 94

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">مدیر گمرک امیرآباد بهشهر از افزایش میزان درآمدهای این گمرک در سه ماهه ابتدای سال&zwnj;جاری نسبت به مشابه سال قبل خبر داد و گفت: این درآمدها، در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل از آن، به میزان 42 درصد افزایش داشته است.</span></p>

به گزارش مازنداصناف امیر جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، اظهار کرد: در سه ماهه سال‌جاری، صادرات کالا از گمرک امیرآباد، 215 هزار و 722 تن به ارزش 19 میلیون و 97 هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن 51 درصد و از نظر ارزش 46 درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: مقصد نهایی این کالاها بیشتر به کشورهای آذربایجان، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان بوده وکالاهایی نظیر سیمان، کلینکر، گچ سفید، سنگ آهن و مصنوعات فولادی مهم‌ترین اقلام صادراتی بوده‌اند.

مدیر گمرک امیرآباد درباره میزان واردات این گمرک، گفت: در سه ماهه امسال، 341 هزار و 966 تن انواع کالا به ارزش 109 میلیون و 171 هزار دلار از طریق گمرک امیرآباد وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 28 درصد افزایش و از نظر ارزش نیز 47 درصد کاهش داشته است.

این مسئول ادامه داد: عمده‌ترین کالاهای وارده شامل غلات (گندم خوراکی و جو)، آهن‌آلات، ماشین‌آلات و قطعات صنعتی بوده که عمدتاً از کشورهای روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، ترکیه و چین وارد کشور شده است.

جمشیدی درباره ترانزیت خارجی گمرک امیرآباد از ابتدای فروردین تا پایان خردادماه امسال، تصریح کرد: در این مدت، 31 هزار و 966 تن کالا به ارزش 25 میلیون و 655 هزار دلار از طریق گمرک امیرآباد ترانزیت شد که این مقدار، 293 درصد از لحاظ وزن و 201 درصد از نظر ارزش، نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و در این ارتباط نیز کالاهایی مانند بنزین و آهن‌آلات از مهم‌ترین محمولات ترانزیتی بوده است.

وی بیان کرد: در این مدت، 39 هزار و 458 تن کالا به ارزش 10 میلیون و 681 هزار دلار ترانزیت داخلی انجام شده است.                                             

مدیر گمرک امیرآباد درباره میزان درآمدهای وصولی این گمرک در سه ماهه سال‌جاری، گفت: این درآمدها در مدت یادشده به 286 میلیارد ریال رسیدکه در مقایسه با درآمد 201 میلیارد ریالی در مدت مشابه سال قبل از آن، به میزان 42 درصد افزایش داشته است.

این مسئول به‌طور اختصاصی گریزی به آمار خردادماه سال‌جاری زد و یادآور شد: در این مدت، صادرات کالا از گمرک امیرآباد، 83 هزار و 820 تن به ارزش 5 میلیون و 788 هزار دلار بوده که مقصد نهایی این کالاها اغلب کشورهای آذربایجان، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان بوده است.

جمشیدی اضافه کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 53 درصد و از نظر ارزش 58 درصد کاهش داشته است که کالاهایی نظیر سیمان، کلینکر، گچ سفید، سنگ آهن و مصنوعات فولادی مهم‌ترین اقلام صادراتی بوده‌اند.

وی درباره میزان واردات کالا به کشور از طریق گمرک امیرآباد در خردادماه امسال، تصریح کرد: در این مدت، 121 هزار و 789 تن انواع کالا به ارزش 39 میلیون و 567 هزار دلار وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 39 درصد افزایش و از نظر ارزش 67  درصد کاهش داشته است.

مدیر گمرک امیرآباد بهشهر، عمده‌ترین کالاهای وارده به کشور از طریق این گمرک را شامل غلات (گندم خوراکی و جو)، آهن‌آلات، ماشین‌آلات و قطعات صنعتی عنوان کرد که عمدتا از کشورهای روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، ترکیه و چین وارد کشور شده است.

این مسئول درباره ترانزیت خارجی، بیان کرد: در خردادماه سال‌جاری، 10 هزار و 130 تن کالا به ارزش 8 میلیون و 263 هزار دلار از طریق گمرک امیرآباد ترانزیت شد که این مقدار، 548 درصد از لحاظ وزن افزایش و 434 درصد از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و کالاهایی چون بنزین و آهن‌آلات از مهم‌ترین محمولات ترانزیتی بوده است.

جمشیدی اضافه کرد: در خردادماه امسال، 8 هزار و 121 تن کالا به ارزش 2 میلیون و 60 هزار دلار ترانزیت داخلی انجام شده است.

مدیر گمرک امیرآباد در پایان با بیان اینکه درآمدهای وصولی گمرک امیرآباد در خردادماه سال‌جاری به 96 میلیارد ریال رسیده است، گفت: این میزان در مقایسه با درآمد 59 میلیارد ریالی در مدت مشابه سال قبل از آن، به میزان 63 درصد افزایش داشته است.


ارسال دیدگاه