قیمت آلومینیوم از ابتدای امسال تاکنون چقدر تغییر کرده است؟

قیمت آلومینیوم از ابتدای امسال تاکنون چقدر تغییر کرده است؟

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">از ابتدای امسال تاکنون قیمت هر تن آلومینیوم از 1763 دلار به 1680 دلار تقلیل یافته است. اما علت چه بوده و پیش&zwnj;بینی می&zwnj;شود در آینده چه تغییراتی قیمت این فلز داشته باشد؟</span></p>

به گزارش مازنداصناف بررسی‌ روند قیمت آلومینیوم از سوم فروردین ماه تا سی‌ام خرداد ماه امسال نشان می‌دهد که این فلز در این مدت با حدود پنج درصد کاهش ارزش مواجه شده است. در همین راستا آریا صادق‌نیت حقیقی، دبیر کل سندیکای صنایع آلومینیوم درباره علت کاهش قیمت آلومینیوم به اقتصادنیوز گفت: علت کاهش قمیت آلومینیوم را می‌توان کاهش قیمت دلار و کاهش قیمت جهانی آلومینیوم دانست.

او ادامه داد: حجم زیاد واردات و  بالا بودن قیمت‌های داخلی یکی دیگر از علت‌های کاهش قیمت آلومینیوم بوده است.

حقیقی در مورد تاثیر مذاکرات هسته‌ای بر روی قیمت آلومینیوم نیز افزود: این مذاکرات تا الان روی قیمت آلومینیوم تاثیری نداشته است ولی اگر به توافق برسیم با توجه به تغییر قیمت دلار قیمت آلومینوم هم نیز تغییر خواهد کرد.

او اضافه کرد: اگر ما به توافق برسیم راه واردات و صادرات ما باز خواهد شد و تاثیر قیمت در آلومینیوم دیده خواهد شد.  صادرات اصلی ما به کشورهای ترکیه، هند، چین و ایتالیا است و در کنار آن، صادرات صنایع آلومینیوم را به عراق و افغانستان داریم.

حقیقی در مورد پیش‌بینی دراز مدت و کوتاه مدت قیمت آلومینیوم افزود: در شش ماه اول سال کاهش قیمت پیش‌بینی می‌شود، البته این کاهش قیمت به قیمت جهانی نفت هم بستگی دارد، چرا که آلومینیوم تاثیر مستقیمی با انرژی دارد و تاثیرات قیمت نفت روی آلومینیوم هم تاثیر خواهد داشت.

او در پایان یادآور شد: قیمت آلومینیوم از این پایین‌تر نخواهد آمد، چرا که طبیعی نیست و قیمت‌ها فعلاً ثابت خواهد ماند.


fyd8s6xe6jzyjnu0jh09.jpg



ارسال دیدگاه