15 درصد از کمباین‌های مازندران بدون برچسب فنی هستند
رئيس اتحاديه کمباين‌داران مازندران:

15 درصد از کمباین‌های مازندران بدون برچسب فنی هستند

<p><span style="font-size: larger;">رئیس اتحادیه کمباین&zwnj;داران مازندران گفت: 15 درصد از کمباین&zwnj;های مازندران بدون برچسب فنی هستند و باید برای دریافت برچسب مراجعه کنند.</span></p>

به گزارش مازنداصناف برزو بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به انجام معاینه فنی و نصب برچسب سلامت فنی 650 دستگاه کمباین در مازندران از الزامی بودن مشارکت در این طرح برای همه مالکان کمباین خبر داد و اظهار کرد: براساس مصوبه کارگروه برداشت غلات وزارت جهاد کشاورزی، دریافت سهمیه سوخت کمباین‎ها منوط به داشتن برچسب معاینه فنی است.

وی تعداد کمباین‎های مازندران را بالغ بر یک‎هزار و 300 دستگاه انواع کمباین غلات اعلام کرد و افزود: تا امروز حدود 650 دستگاه کمباین در منازل یا مزارع استان مورد معاینه فنی قرار گرفت و با توجه به حضور و فعالیت 35 درصد این ماشین‎آلات در استان‎های دیگر از جمله گلستان، خراسان‌‌شمالی و فارس با مکاتبات انجام‎شده مقرر شد معاینه فنی در استان‎های مقصد انجام شود.

رئیس اتحادیه کمباین‌داران مازندران از وجود و فعالیت 15 درصد از کمباین‌های استان بدون برچسب فنی خبر داد و اضافه کرد: باوجود ارسال پیامک اطلاع‎رسانی و اعلام در رسانه‎های مختلف هنوز هم تعدادی از کمباین‎داران اقدام نکرده‎اند.

این مسئول مهم‎ترین هدف از انجام این طرح را کاهش ریزش و هدررفت محصول غلات در زمان درو دانست و بیان کرد: در نتیجه اجرای این طرح منافع کمباین‎داران و کشاورزان تأمین می‌شود.

بابایی در پایان از آمادگی کامل اتحادیه مطبوع خود برای انجام معاینه فنی آن دسته از کمباین‎هایی که تاکنون اقدام نکرده‎اند خبر داد و گفت: در این مرحله بازدید و نصب معاینه فنی در محل مزارع انجام می‌شود و مالکان هرچه سریع‎تر اقدام کنند.


ارسال دیدگاه