ویندوز 10 برگ برنده مایکروسافت برای بازگشتی باشکوه

ویندوز 10 برگ برنده مایکروسافت برای بازگشتی باشکوه

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">در شرایطی که تولیدکنندگان رایانه های شخصی احساس می کردند ویندوز 8 به آنها تحمیل شده است اما برای ویندوز 10 شرایط کاملا متفاوت بوده و در تولید نسخه جدید سیستم عامل ویندوز تعامل سازنده ای بین مایکروسافت و آنها جریان داشته است.<br /> </span></p>

به گزارش مازنداصناف مایکروسافت برای ساخت ویندوز 10 بار دیگر تصمیم گرفت تا به مخاطبان خود و بازخوردهای آنها گوش دهد. بر همین اساس، می توان انتظار داشت نسخه جدید سیستم عامل غول نرم افزاری جهان به سرنوشتی مشابه با ویندوز 8 و ویندوز ویستا دچار نخواهد شد.

 

ویندوز 10؛ برگ برنده مایکروسافت برای بازگشتی باشکوه

به گزارش "گروه علم و فناوری" عصرایران، برخی مقامات ارشد در شرکت های دل، اچ‌پی و توشیبا طی مصاحبه ای که اخیرا با سی‌ان‌ان داشته اند به این نکته اشاره کرده اند که مایکروسافت نظرات آنها را طی فرآیند خلق ویندوز 10 به طور کامل جویا شده است. مایکروسافت به نظرات و بازخوردهای آنها و یا به نوعی بازخوردهای مشتریان رایانه های شخصی گوش داده و در نتیجه سیستم عامل بهتری را شکل داده است. در ادامه با برخی دلایل که آینده بسیار روشنی را برای ویندوز 10 ترسیم می کنند بیشتر آشنا می شویم.

پاسخ به نیازهای مشتریان

به گفته تولیدکنندگان رایانه های شخصی، روند تولید ویندوز 10 نسبت به روشی که مایکروسافت برای تولید و معرفی ویندوز 8 در پیش گرفته بود به طور قابل توجهی فرق کرده و ارتقا یافته است. در شرایطی که تولیدکنندگان رایانه های شخصی احساس می کردند ویندوز 8 به آنها تحمیل شده است اما برای ویندوز 10 شرایط کاملا متفاوت بوده و در تولید نسخه جدید سیستم عامل ویندوز تعامل سازنده ای بین مایکروسافت و آنها جریان داشته است.

به گفته "مایک نش"، رئیس بخش استراتژی محصول اچ‌پی، میزان توجه و پاسخگویی مایکروسافت نسبت به نظرات و بازخوردها بسیار جالب توجه و جذاب بوده است. ما از مراحل اولیه در اتاق برنامه ریزی برای ویندوز 10 به همراه مقامات مایکروسافت حضور داشته ایم.

"آلیسون دو"، رئیس بازاریابی دل، نیز طلوع جدیدی را برای مایکروسافت متصور است. به گفته وی، آنچه ما این بار به عنوان توسعه و همکاری با مایکروسافت تجربه کرده ایم با آن چه طی سال های پیش مشاهده کرده بودیم، تفاوت داشته است.

ویندوز بار دیگر در اوج

ویندوز بار دیگر به سیستم عاملی خوب تبدیل شده است. به گفته مقامات ارشد تولیدکنندگان رایانه های شخصی، محصول جدید مایکروسافت سیستم عاملی بیش از پیش پالایش شده است که مشتریان از مشاهده و کار با آن هیجان زده خواهند شد. تجربه کار با ویندوز 10 بسیار متفاوت از ویندوز 8 است که مشتریان را با سردرگمی درباره چگونگی دسترسی به دسکتاپ و یا حتی خاموش کردن رایانه خود مواجه ساخته بود.

به گفته آلیسون دو، ما درباره عرضه نسخه جدید سیستم عامل ویندوز نسبت به آن چه در گذشته و نسخه های پیشین تجربه کرده ایم هیجان بیشتری داریم. در حقیقت، ویندوز 10 احساس چیزی هیجان انگیز و جذاب را در خود نهفته دارد.

به گفته "جف بارنی"، رئیس کسب و کار رایانه شخصی توشیبا در آمریکا، ویندوز 8 با تنظیمات پیش فرض دشوار برای مشتریان روانه بازار شد اما ویندوز 10 از ویژگی های خوبی سود می برد و سر و صدای زیادی به پا کرده است. این شرایط می تواند برای بازگشت مردم به بازار رایانه های شخصی کافی باشد.

 

ویندوز 10؛ برگ برنده مایکروسافت برای بازگشتی باشکوه

ویژگی های جذاب جدید

تولیدکنندگان رایانه شخصی هر کدام ویژگی جدید مطلوب مختلفی را در ویندوز 10 مد نظر قرار داده اند. هر شرکت در تلاش برای برجسته سازی یکی از آن ویژگی ها به عنوان عامل کلیدی در فروش دستگاه های خود است. به گفته مایک نش از اچ‌پی، ما دستگاه هایی را می سازیم که به خوبی از مزایای ویندوز 10 استفاده می کنند. نسل آینده رایانه های قابل جدا شدن X2 به خوبی ویژگی Continuum را اجرا خواهند کرد.

به گفته آلیسون دو از شرکت دل، ما معتقدیم بهترین امنیت همه جانبه نه تنها برای مشتریان بلکه شرکت های بزرگ را با همکاری مایکروسافت ارائه می کنیم.

جف بارنی از توشیبا نیز به این نکته اشاره داشته است که رایانه های این شرکت به مشتریان اجازه می دهند تا کرتانا، دستیار صوتی و گوش شنوای ویندوز را خاموش کرده تا حریم خصوصی بیشتری داشه باشند. این امکان وجود دارد تا با زدن یک کلید مخصوص کرتانا بار دیگر گوش به فرمان کاربر باشد.

تکرار گذشته

مایکروسافت پیش‌تر این مسیر را طی کرده است. پس از شکست ویندوز ویستا، مایکروسافت به بازخوردها و نظرات توجه ویژه ای داشت و با معرفی نسخه دوست داشتنی ویندوز 7 بازگشتی قدرتمند را تجربه کرد.

اما مایکروسافت بار دیگر جایگاهی از خود راضی را با معرفی ویندوز 8 اتخاذ کرد که نارضایتی مشتریان را به همراه داشت. بیشتر اعضای ارشد تیم ویندوز 8 یا استعفا دادند و یا از کار برکنار شدند.

با ویندوز 10، مایکروسافت بار دیگر تلاش کرده است رویکردی فروتنانه داشته باشد. به گفته مایکروسافت، این شرکت از شنیدن بازخوردهای مثبت از شرکای تولیدکننده رایانه شخصی خشنود بوده و رویکرد جدید را خودخواسته و هدفمند عنوان کرده است. همچنین، نظرات و بازخوردهای مشتریانی که نسخه آزمایشی ویندوز 10 را از طریق Windows Insiders Program طی چند ماه گذشته امتحان کرده اند نشان دهنده دورانی جدید در تاریخ این شرکت محسوب می شود.

به گفته "جاناتان ریچاردسون"، سخنگوی مایکروسافت، ویندوز اینسایدرز پروگرم مثال خوبی از رویکرد باز و تمایل به مشارکت مایکروسافت در شکل‌دهی به ویندوز 10 است./ع

 

عصر ایران

 


ارسال دیدگاه