برترین دوربین‌های دیجیتالی سال 2014

برترین دوربین‌های دیجیتالی سال 2014

به گزارش مازند اصناف، دوربین‌های دیجیتال همواره از پرطرفدارترین محصولات دیجیتالی بوده‌اند که هم کاربردهای حرفه‌ای و هم کارکردهای تفریحی دارند. هرچند با فراگیر شدن گوشی‌های هوشمند و هرچه بهتر شدن دوربین‌های این گوشی‌ها، کاربردهای تفریحی دوربین‌های دیجیتالی کاهش پیدا کرده است اما کسانی که علاقه حرفه‌ای یا تفننی به عکاسی و ثبت لحظات زندگی خود یا چشم‌اندازهای زیبای جهان را دارند، همچنان از انواع دوربین‌های دیجیتالی استفاده می‌کنند که صرفا برای همین منظور طراحی و تولید شده‌اند. 

 

مسابقه سالانه برترین دوربین‌های دیجیتالی نیز هر ساله برای انتخاب برترین طراحی‌های دوربین‌های دیجیتالی برگزار می‌شود که در انتخاب برنده همه معیارها از جمله زیبایی و ظرافت، دقت و پیشرفته بودن فناوری‌های مورد استفاده مدنظر قرار می‌گیرد. در این بررسی دو دوربین برتر سال در دو رده بهترین دوربین سال و بهترین دوربین سنتی انتخاب می‌شوند که گزینه اول معمولا کاربردهای حرفه‌ای دارد و گزینه دوم بیشتر کاربردهای عام و معمول دارد. اما برندگان امسال پیشرفته‌ترین نمونه‌های دوربین دیجیتال بودند که هر علاقه‌مند به عکاسی مسلما آرزوی داشتن آنها را خواهد داشت.

 

 

 - برترین دوربین سال نیکون D4S

 

 

 بدون شک مدل D4S نیکون بهترین دوربینی است که تا کنون تست شده است. این دوربین واقعا یک DSLR حرفه‌ای با حسگر عالی فریم کامل است که می‌تواند حتی از اشیای در حال حرکت با سرعت 12 فریم در ثانیه و با وضوحی بالا عکسبرداری کند. البته توانایی عکاسی در تاریکی مطلق با حداکثر حساسیت  409 هزار و 600 ISO را هم باید به آن اضافه کرد. 

 

در کنار گزینه‌های فنی پیشرفته و قابلیت‌های بالایی که این دوربین مانند بیشتر محصولات شرکت نیکون دارد، باید به طراحی فوق‌العاده زیبا و البته کاربردی این مدل نیز اشاره کنیم. در طراحی این دوربین جدید تلاش شده است حداقل وزن لازم در آن رعایت شود. اندازه کوچک این دوربین امکان کار با یک دست را برای عکاس فراهم می‌کند. طراحان شرکت نیکون برای راحتی هرچه بیشتر کاربر، تمامی کنترل‌های لازم در استفاده از این دوربین را در صفحه بالایی آن قرار داده‌اند. 

 

در قسمت پشتی، این دوربین مجهز به ال سی است که تصویر گرفته شده شما را نشان خواهد داد. روکش بخش‌هایی که در دست گرفته می‌شود نیز از بهترین جنس چرم نقش‌دار طراحی شده است تا راحت‌تر در دست شما قرار گرفته و امکان لیز خوردن آن را کم کند. این دوربین فوق‌العاده اکنون با قیمتی حدود 20 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

 

 

- مقام دوم سامسونگ NX1 

 

 

شرکت سامسونگ به اندازه شرکت‌هایی مانند نیکون و کنون در طراحی دوربین‌های دیجیتالی حرفه‌ای تجربه ندارد اما مدل NX1 تولیدی این شرکت یکی از بهترین دوربین‌های تولید شده تا به امروز است.

 

 این دوربین با توانایی عکسبرداری 15 فریم در ثانیه در واقع توانایی ضبط ویدیوی 4k را دارد و یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های فوکوس خودکار نیز در این دوربین بکار رفته است. دوربین NX1 نمونه‌ای از توانایی‌های فوق‌العاده سامسونگ در طراحی دوربین‌های حرفه‌ای فوق‌العاده در میان دیگر محصولات الکترونیکی این شرکت است. یکی از چشمگیرترین نکات درباره این محصول، طراحی فوق‌العاده زیبای آن است که آن را در زمره بهترین دوربین‌های دیجیتالی جهان قرار می‌دهد. حتی اگر بگویند سامسونگ ایده‌ها را از رقبایش گرفته است باید گفت بهترین ایده را انتخاب کرده است.

 

 زمانی که این دوربین را در دست می‌گیرید متوجه راحتی قرار گرفتن آن در دست و البته دشوار نبودن ثابت نگه داشتن دوربین برای تصویربرداری می‌شوید. بدنه پلاستیکی طرح‌دار این دوربین در عین سبکی امکان گرفتن راحت آن با یک دست را هم فراهم می‌کند. در حالیکه انگشت شصت شما می‌تواند آزادانه دکمه موردنظرتان را فشار داده و کارهایی را که می خواهید انجام دهد. اما نکته جالب دیگری که درباره این محصول باید گفت، قیمت تقریبا ارزان آن در مقایسه با دوربین‌های مشابه است.این دوربین اکنون تنها با قیمت چهار میلیون و پانصدهزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

 


 

 - بهترین دوربین سنتی فوجی فیلم X100T 

 

 

 

اگر عاشق عکاسی باشید غیرممکن است از محصولی که شرکت فوجی فیلم با نام X100T به بازار عرضه کرده است هیجان زده نشوید. این دوربین با لنز ثابت در واقع نسخه‌ای جدید از دوربین X100S است که سال گذشته به بازار عرضه شد. در طراحی این نسخه جدید چشمی اپتیکال/الکترونیک جدید قرار داده شده است که بسیار واضح‌تر از نمونه قبلی است و البته طراحی کنترل‌های دوربین هم به گونه‌ای تغییر داده شده است تا کار با دوربین را ساده‌تر کند.

 

 نتیجه نهایی هم دوربینی است که برای هر عکاسی حکم یک نامه عاشقانه را دارد. در طراحی این دوربین از بهترین عناصر و کنترل‌های دوربین‌های فیلم‌خور استفاده شده و آنها را وارد عصر دیجیتال کرده است. همانطور که از عنوان گروه این دوربین مشخص است، در طراحی آن ظاهر دوربین‌های قدیمی و فیلم خور رعایت شده است. اما دیگر خبری از فیلم‌های قدیمی نیست بلکه در کناره این دوربین جایی برای قرار دادن کارت حافظه طراحی شده است که عکس‌های شما را در خود حفظ خواهد کرد.

 

اما نکته جالب آنکه نقطه ضعف طراحی دوربین‌های قدیمی، یعنی احتمال برعکس قرار دادن باطری در دوربین، در این نمونه هم رعایت شده است! این دوربین زیبا و خاطره انگیز اکنون با قیمت سه میلیون و نهصد هزار تومان در بازار فروخته می شود.

 

 

- مقام دوم پاناسونیک لومیکس DMC-LX100 

 

 

 

دوربین جدید شرکت لومیکس نمی‌تواند ادعای آن خاطره انگیزی را که در مدل X100T دیدیم، داشته باشد اما به‌هرحال برای عکاسان سنتی گرا به همان اندازه جذاب خواهد بود. 

البته نکته جالب آنکه قیمت این دوربین نهصد هزار تومان ارزان‌تر از دوربین مقام اول است که البته با توجه به توانایی‌های فوق‌العاده آن در عکسبرداری در شرایط مختلف باید گفت قیمت بسیار خوبی دارد. این دوربین مجهز به یک حسگر یک سوم است که البته امکان تصویربرداری 4k را نیز فراهم می‌کند و چشمی الکترونیکی آن نیز کاربرد بسیار عالی دارد./ع

 

مدانلاین

 


ارسال دیدگاه