اندروید در برابر iOS؛ نبرد اکوسیستم‌ها

اندروید در برابر iOS؛ نبرد اکوسیستم‌ها

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">هر چه از یک سیستم عامل بیشتر استفاده کنید آشنایی با بخش های مختلف آن موجب می شود تا چگونگی استفاده و سفارشی سازی آسان&zwnj;تر انجام شود. همان گونه که به استفاده از اندروید یا iOS عادت می کنید، مغز شما الگوهایی برای انجام وظایف و آغاز سریعتر و سریعتر آنها را فرا خواهد گرفت.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف، شما عاشق تلفن هوشمند اندرویدی خود هستید. شما قصد دارید یک تبلت جدید خریداری کنید و همه به شما می گویند آی‌پد بهترین گزینه بازار است و البته همین گونه هم هست. اما همچنان ممکن است ترجیح دهید تا یک تبلت اندرویدی خریداری کنید. اما چرا این گونه فکر می کنید؟

 

اندروید در برابر iOS؛ نبرد اکوسیستم‌ها

به گزارش "گروه علم و فناوری" عصرایران، احتمالا دلیل شما وفاداری عاطفی به اندروید یا iOS نیست. اپل و گوگل همواره در تلاش بوده اند تا توجه مشتریان بیشتری را به سوی خود جلب کنند و این مساله اغلب در بخش اظهار نظر سایت ها به چرخه ای از سخنان تند و اهانت آمیز نسبت به رقیب منجر شده است.

پایبندی و علاقه به یک سیستم عامل یا یک اکوسیستم دلایل غیر احساسی داشته و بیشتر به منافع عملی و کاربردی بستگی دارد. در واقع این منافع ممکن است نسبت به خود سخت افزار از اهمیت بیشتری برخوردار باشند و بر همین اساس شما یک اکوسیستم و نه یک گجت را خریداری می کنید.

خرید اپلیکیشن ها، فیلم ها، کتاب ها و ...

 

اندروید در برابر iOS؛ نبرد اکوسیستم‌ها

خوب بودن یک سیستم عامل تا حد زیادی به خوب بودن اپلیکیشن های مورد استفاده در آن بستگی دارد. اگر در پی تجربه کیفیت هستید اغلب برای استفاده از اپلیکیشن های خوب و یا خدمات بیشتر آنها باید هزینه پرداخت کنید. پرداخت پول برای خرید اپلیکیشن های برتر به چند دلیل ارزشمند است که از آن جمله می توان به سرعت بیشتر خالی شدن شارژ باتری هنگام استفاده از اپلیکیشن های رایگانی که تبلیغات مختلف را نمایش می دهند، اشاره کرد. از سوی دیگر اپلیکیشن هایی وجود دارند که ارزش هر ریال پرداختی را دارند.

با این وجود، خرید یک اپلیکیشن در اندروید به معنای دریافت اپلیکیشنی مشابه با آن چه مثلا در iOS تجربه کرده اید، نیست. اپ استور اپل و پلی استور گوگل به طور کامل متفاوت هستند و خرید اپلیکیشن باید به صورت جداگانه در هر دو آنها انجام شوند. هر دستگاهی که خریداری می کنید در شرایط ایده آل حداقل باید دو سال کارایی و قابلیت استفاده داشته باشد. در این مدت برای خرید اپلیکیشن ها، موسیقی، فیلم، کتاب و موارد دیگر هزینه هایی را پرداخت خواهید کرد. پس می توانید لطفی در حق خود کرده و به یک اکوسیستم پایبند باشید تا هزینه کمتری پرداخت کنید.

کابل ها و لوازم جانبی

 

اندروید در برابر iOS؛ نبرد اکوسیستم‌ها

آی‌فون و آی‌پد دارای درگاه لایتنینگ، کانکتور اختصاصی که توسط اپل شکل گرفته است، هستند. بیشتر تلفن های هوشمند و تبلت های اندرویدی نیز از درگاه استاندارد میکرو یواس‌بی بهره می برند. پس اگر بهترین کابل لایتنینگ بازار را خریداری کنید تنها برای دستگاه های iOS قابل استفاده است و نمی توانید از آن برای دستگاه های اندرویدی استفاده کنید و اگر بهترین کابل میکرو یواس‌بی را خریداری کنید نیز تنها برای دستگاه های اندرویدی کاربرد دارد.

درباره لوازم جانبی نیز این مساله صدق می کند. داکی که برای آی‌فون، آی‌پد یا آی‌پاد طراحی شده است به طور معمول با دستگاه های اندرویدی قابل استفاده نیست. در حقیقت، هنگامی که پخش کننده های موسیقی مد نظر قرار می گیرند حتی تفاوت در استانداردهای بی سیم نیز مطرح می شود. شما باید از تفاوت بین اسپیکرهای ایرپلی و بلوتوث آگاه باشید و سپس بر اساس آن خرید مناسب خود را انجام دهید. خرید دستگاهی که با اکوسیستم شما سازگار است انتخاب عاقلانه ای محسوب می شود پس به اکوسیستم خود پایبند باشید.

همگام سازی اطلاعات

 

اندروید در برابر iOS؛ نبرد اکوسیستم‌ها

گوگل و اپل سرمایه گذاری های سنگینی در خدمات فضای ذخیره سازی ابری انجام داده اند. جنگی بین آی‌کلود و گوگل درایو جریان دارد و اگر تمامی دستگاه هایی که مورد استفاده قرار می دهید از خدماتی مشابه بهره‌مند شوند بدون تردید انجام همه چیز آسان‌تر می شود. این مساله به ویژه زمانی که بحث همگام سازی اطلاعات مانند مخاطبان و پیام های شما مطرح باشد بیشتر خود را نشان می دهد.

شما می توانید از دستگاه اندرویدی خود به آی‌کلود دسترسی داشته باشید و اپلیکیشن گوگل درایو نیز برای دستگاه های iOS در دسترس است اما این سرویس ها خدمات بهتری را در اکوسیستم اختصاصی خود ارائه می کنند.

برطرف کردن مشکلات

 

اندروید در برابر iOS؛ نبرد اکوسیستم‌ها

هر چه از یک سیستم عامل بیشتر استفاده کنید آشنایی با بخش های مختلف آن موجب می شود تا چگونگی استفاده و سفارشی سازی آسان‌تر انجام شود. همان گونه که به استفاده از اندروید یا iOS عادت می کنید، مغز شما الگوهایی برای انجام وظایف و آغاز سریعتر و سریعتر آنها را فرا خواهد گرفت. با تعویض سیستم عامل به نوعی یک عقب گرد برای خود ایجاد کرده اید.

یکی دیگر از مزایای استفاده دائمی از یک سیستم عامل این است که هنگام مواجه با مشکل احتمالا از چگونگی برطرف کردن آن آگاه خواهید بود. به عنوان مثال، دو سیستم عامل ویندوز و مک را مد نظر قرار دهید. اگر در بستر ویندوز رشد کرده باشید می دانید که در زمان مواجه با مشکل و هنگ کردن دستگاه می توانید با نگه داشتن دکمه های Ctrl+Alt+Del سیستم خود را راه اندازی مجدد کنید. اما هنگام مواجه با مشکل در سیستم عامل مک می دانید چه کاری باید انجام دهید؟

یکی از عناصر اصلی بهره‌وری برطرف کردن سریع مشکلات است و با استفاده از یک سیستم عامل زمانی که با مشکلات رایج اندروید مواجه شوید و یا دکمه خانه آی‌فون از کار بیفتد می دانید که چه کاری باید انجام دهید و نیازی نیست تا وقت صرف کرده و راه حل آن را جستجو کنید.

گوگل ناو در برابر سیری

 

اندروید در برابر iOS؛ نبرد اکوسیستم‌ها

گوگل ناو و سیری دستیاران صوتی اندروید و iOS محسوب می شوند. هوش مصنوعی پشت هر دو آنها باور نکردنی است اما باید این نکته را به خاطر داشته باشید که آنها تنها هوش مصنوعی هستند و حتی در حال حاضر دابستگی زیادی به فرمان های کاربر دارند.

در مراحل اولیه استفاده از این دو دستیار صوتی ممکن است در بسیاری موارد اپلیکیشن متوجه آن چه می گویید نشود اما با گذشت زمان هر دو آنها صدای شما و همچنین تن صدای شما را یاد گرفته و راحت‌تر دستورات شما را متوجه می شوند.

حقیقت این است که هر دو سرویس به نقطه ای از بلوغ رسیده اند که بسیاری از تنظیمات و خدمات و اطلاعات را بی نیاز از دست زدن به گوشی در اختیار کاربر قرار دهند و تنها باید اندکی زمان صرف کنید تا چگونگی کار کردن با آنها را بر اساس سیستم عامل انتخابی خود فرا بگیرید./آ

 

عصر ایران

 


ارسال دیدگاه