آیا خارج کردن باتری لپ‌تاپ هنگام اتصال به آداپتور کار صحیحی است؟

آیا خارج کردن باتری لپ‌تاپ هنگام اتصال به آداپتور کار صحیحی است؟

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">آیا خارج کردن باتری لپ&zwnj;تاپ و استفاده دستگاه بدون باتری عمر باتری را افزایش می&zwnj;دهد؟ عمر باتری لپ&zwnj;تاپ خود را به چه شکلی افزایش دهیم؟ امروز این پرسش&zwnj;ها پاسخی کوتاه &zwnj;می&zwnj;دهیم.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف  زمانی که در تالار‌های گفتگو یا منابع مختلف در رابطه با نحوه‌ی افزایش عمر باتری لپ‌تاپ‌ها جستجوی کوتاهی می‌کنید، با پاسخ‌های متفاوت مفید یا غیر مفید روبرو می‌شوید. به عقیده برخی زمانی که لپ‌تاپ شما به برق متصل است در صورتی که باتری دستگاه را ناگهان خارج کنید این موضوع باعث افزایش عمر باتری دستگاه می‌شود. بسیاری نیز اعتقاد به اشتباه بودن این روش دارند.



 اما واقعیت چیست؟

بله، در صورتی که باتری را خارج کنید عمر باتری شما افزایش می‌یابد، اما این نه بخاطر خارج کردن ناگهانی بلکه بخاطر استفاده نکردن از باتری است که باعث افزایش عمر آن می‌شود. با این منطق در صورتی که هر دستگاه خریداری شده‌ را، استفاده نکنید عمر آن دستگاه افزایش می‌یابد!! اگر بخواهیم خلاصه بگوییم این منطقی اشتباه و شاید خنده‌دار باشد. زیرا استفاده نکردن از وسایل خریداری شده در کنار منطقی نبودن ممکن است باعث آزار خود شما نیز شود.



باتری لپ‌تاپ به صورت متوالی به دستگاه برق‌رسانی نمی‌کند. زمانی که شما آداپتور را به دستگاه متصل می‌کنید. باتری شما شارژ شده و به حالت نیمه استفاده می‌رود. به این ترتیب در صورت قطع شدن برق به سرعت شروع به برق‌رسانی به دستگاه شما می‌کند. هرچند آداپتور دستگاه شما در زمان اتصال به برق شهری تا حد زیادی جلوی نوسانات برق را می‌گیرد با این حال قادر به کنترل کامل نوسان برق شهری نیستند. به ویژه در زمان قطع ناگهانی برق در صورت متصل نبودن باتری، احتمالا لپ‌تاپ شما دچار سوختگی قطعات مادربورد یا کارت گرافیک می‌شود.

میانگین قیمت وعمر یک باتری لپ‌تاپ بین ۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان و در حدود ۲ سال است. با استفاده نکردن از باتری ریسکی که به سایر قطعات لپ‌تاپ متحمل می‌کنید، مسلما ارزشش از قیمت یک باتری بسیار بیشتر است.

این بدان معنا است که تحت هیچ‌ شرایطی نباید لپ‌تاپ خود را بدون باتری استفاده کنید.

راه افزایش عمر باتری



افزایش طول عمر باتری لپ‌تاپ راه‌هایی بهتری نسبت به خارج کردن کامل باتری دارد. در صورتی که علاقمند به افزایش طول عمر باتری دستگاه خود هستید،‌ دستگاه‌ خود را همیشه به برق متصل نگه ندارید. در هفته چند بار لپ‌تاپ خود را از برق خارج کرده و به باتری اجازه خالی شدن بدهید. به این ترتیب باتری شما ۵ الی ۱۰ درصد کارایی بیشتری را ارائه می‌دهد. همچنین شما می‌توانید هر از چندگاهی (هر سه تا چهار ماه یکبار) باتری لپ‌تاپ خود را خارج کرده و درگاه‌های اتصال باتری به لپ‌تاپ را در حالت خاموش با پارچه آغشته به الکل تمیز کنید.

اما در نهایت باید این واقعیت را قبول کرد که باتری لپ‌تاپ نیز یکی از قطعات آن محسوب می‌شود. زمانی که عمر این قطعه به پایان می‌رسد شما باید قطعه مربوطه را بروز کنید. بهترین کار استفاده عادی از دستگاه و لذت بردن از آن است.

 

صبحانه انلاین


ارسال دیدگاه