پلیس با تابلوبه‌دستان برخورد کند/ویلاها و سوئیت‌های اجاره‌ای ساماندهی می‌شوند
رئيس اداره ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري ساري و مياندورود:

پلیس با تابلوبه‌دستان برخورد کند/ویلاها و سوئیت‌های اجاره‌ای ساماندهی می‌شوند

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساری و میاندورود گفت: ویلاها، سوئیت&zwnj;ها و واحدهای اقامتی استیجاری خصوصی داخل شهر می&zwnj;توانند با گرفتن مجوز مسافر بپذیرند.</span></p>

به گزارش  مازند اصناف، رضا مهدیان در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ  اظهار کرد: بوم‌گردی و گردشگری روستایی در برنامه و اولویت کاری میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قرار دارد.

وی افزود: خانه‌هایی که در روستاها تیپ و ظاهر سنتی خود را حفظ کرده و غذای سنتی درست و مصرف می‌کنند و اهالی خانه لباس سنتی و محلی بر تن دارند، می‌توانند آن را به گردشگران داخلی و خارجی اجاره دهند.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ساری و میاندورود، بیان کرد: متقاضیان می‌توانند بعد از دریافت مجوز و پرونده سازی با دادن اجاره به گردشگران و مسافران علاوه بر حفظ اسالت و فرهنگ و شناساندن آن به گردشگران، منبع درآمدی برای اهالی روستا شود.

این مسئول تصریح کرد: میراث فرهنگی و گردشگری برای کمک به این افراد وام‌هایی با سود پایین درنظر گرفته تا باعث ایجاد اشتغال و درآمد برای مردم روستا شود.

مهدیان همچنین با اشاره به ساماندهی خانه‌های ویلایی و سوئیت‌ها، اضافه کرد: ویلاها، سوئیت‌ها و واحدهای اقامتی استیجاری خصوصی داخل شهر می‌توانند با گرفتن مجوز مسافر بپذیرند.

وی درباره فواید این طرح، خاطرنشان کرد: با اجرای آن، مسافران و گردشگران هزینه‌های مشخصی می‌پردازند و همچنین احساس امنیت می‌کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ساری و میاندورود ادامه داد: این واحدها بعد از تکمیل استعلامات لازم به آنها پروانه موقت داده می‌شود و می‌توانند اقدام به اجاره دادن کنند.

این مسئول یادآور شد: افرادی که در کنار جاده‌ها تابلوبه‌دست هستند و بدون مجوز اقدام به اجاره منازل و ویلاها می‌کنند، غیرقانونی است و جرم محسوب می‌شود و نیروی انتظامی و اماکن باید از ادامه کار آنها جلوگیری کنند.

مهدیان همچنین خطاب هنرمندان صنایع دستی گفت: هنرمندان صنایع دستی می‌توانند با مراجعه به این اداره، برای آنها کارت شناسایی انفرادی صادر کنیم و یا اگر کارگاه دارند، پروانه تولید کارگاهی به آنها می‎دهیم.


ارسال دیدگاه