ابابیل سرخ و ابرهه سبز
يادداشت

ابابیل سرخ و ابرهه سبز

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>در طول سی و سه سال از انقلاب شکوهمند اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ،&nbsp; استکبار جهانی با تمامی حربه های خود نتوانست در سد آهنین حرکت الهی ولائی انقلاب خللی وارد نماید.</span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از بلاغ-مکتب امام خمینی (ره) دارای نشان ها و نشانه هایی است. از جمله ی آنها می شود از جمله ی قصار " من در ميان شما باشم و يا نباشم به همه شما وصيت و سفارش مي كنم كه نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد " می باشد  که همواره به عنوان شاخص در تبعیت از امام باید از آن یاد کرد .

در طول سی و سه سال از انقلاب شکوهمند اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ،  استکبار جهانی با تمامی حربه های خود نتوانست در سد آهنین حرکت الهی ولائی انقلاب خللی وارد نماید. در دوران هشت ساله دفاع مقدس با رهبری امام راحل عظیم الشان و شهدای گرانقدر ایران اسلامی، به رغم نوپا بودن ارکان نظام و تنها بودن در سراسر گیتی، یک سانتی متر از خاک که شرف و عزت ما بوده و هست به تاراج دشمن نسپردیم. و ای امام نگذاشتیم تا انقلاب به استکبار و ایادی بی دین و نا اهل برسد.

 ای امام عزیز؛ از بدو پیروزی انقلاب تا کنون گردنه های سخت و خطرناک فتنه ها را با اقتدار پشت سر گذاشتیم؛ منافقین و لیبرالها و اشرار و ..... . این همه را مدیون انقلاب تو هستیم که در خود میراثی گرانقدر مثل ولایت مطلقه ی فقیه دارد. آری؛ نظام مقدس جمهوری اسلامی با داشتن ولایت مطلقه فقیه که بعد از امام راحل در حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای متبلور است هیچگاه آسیبی بدان نخواهد رسید . زیرا ملت قهرمان و عزیز همواره ثابت کردند که تابع محض اویند و یاوران پارکاب حضرتش از سربازان گمنامش تا بسیج مردمی از سپاه مقتدر تا ارتش غیور تا پای جان در راه صیانت از انقلاب و دستاوردهای آن خواهند ایستاد .

 بدون تردید سال 88 صرفنظر از وقایعی که رخ داد و موجب تلخی کاممان شد، وجوه شیرین نیز کم نداشت. وجه شیرین واقعه از دو منظر در ادبیات سیاسی ایران و جهان ماندنی شد. نخست اینکه مردم شریف و ولایتمدار ایران اسلامی با رای 40 میلیونی و مشارکت حداکثری در 22خرداد ، نمونه بی نظیری از مردمسالاري ديني را که همواره مورد توجه امام خمینی (ره) وامام خامنه ای (حفظه الله) بوده را به تصویر کشاند . دوم آنکه با قیام 9 دی که منبعث از جوشش عاشورائی پیروان مکتب اسلام بوده است ، بار دیگر با آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شهدا و امام شهدا و امام خامنه ای ، تجدید میثاق شد.

در این یوم الله همه ی شعارهای حق در برابر همه ی مظاهر شیطان متبلور شد. تقابلی که از زمان آغاز خلقت با فتنه قابیلیان تا جنگ احزاب و از احزاب تا کوفه و از کوفه تا کربلا و از کربلا تا میدان انقلاب ایران اسلامی ادامه دارد.

 آری عرشه میدان انقلاب وسیع تر از جغرافیای ایران است. ستون های این عرشه روی قلوب سرشار از ایمان امت عاشورائی مکتب اسلام بنا شده است.

 این روز ، روز شأن نزول آیه «هو الذی ارسل رسوله بالهدی ودین الحق لیظهره علی الدین كله ولو كره المشركون‏» است . او (خداوند) كسی است كه رسول خویش را با هدایت (دلایل روشنگر) و دین حق (درست و استوار) فرو فرستاد تا این دین را بر تمامی ادیان پیروز گرداند، هر چند كه مشركان (بت‏پرستان ، یهود، و مسیحیت) نخواهند. نوید فوق، مربوط به سوره‏ی توبه، آیه‏ی 33 است.

آری ؛ به رغم پشت به پشت شدن تمام شیاطین جن و انس ، سلطنت طلب و لیبرال ، رقاصه و سکولار ، کارگزار و اصلاح طلب ، خوئینی ها ، کروبی ها ، موسوی ها ، خاتمی ها ، کدیور ها ، سروش ها ، گنجی ها ، نوری زاد و سازگارا ، بی بی سی و صدای آمریکا و .... باز هم « لیظهره علی الدین كله » اتفاق افتاد و خداوند ، حق ، اسلام ، شیعه ، شهید ، جنگ ، خمینی و خامنه ای بودند که ماندند و ادبیات پایداری ملت بسیجی و زینبی ایران ، چهره ی کریه نفاق و خواص بی بصیرت را رسوا کرد « ولو كره المشركون» . مسافرین فربه و متعفن زیادی در جریان این یوم الله از کشتی فاخر و گران قیمت نظام ولائی ما به دریای ننگ افکنده شدند. گران قیمت از این حیث که فقط در استان علوی ما خون بیش از ده هزار نفر ضامن بهای آن شد.

 این اتفاق باعث تعالی بیش از پیش و افزایش سرعت حرکت نظام شد. نام خیلی ها باعث سنگینی حرکت می شد که با صبر و بصیرت سکاندار ، ملوانان عرشه ی شرف و اقتدار ، 9 دی را رغم زدند . به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا و اصل ولایت فقیه ، ملت ما به کمال نترسیدن از مرگ یعنی شهادت دست یافتند و آنقدر دلشان بزرگ هست که سرای حق باشد و دل به اشخاص و نام ها نبندد و حذف عده ای مفسد از این نظام قلبشان را تهی نکند چرا که خمینی کبیر نیز در حیات ابراهیم وار خود با تبر، بسیاری از بتها را از بٌن ویران کرد . و شاید هم روز شأن نزول آیه ی « کیست مرا یاری کند» بود . در طول تاریخ دین خدا ، یار طلب می کند «یا ایها الذین آمنوا كونوا انصار الله كما قال عیسی بن مریم للحواریین من انصاری الی الله قال الحواریون نحن انصار الله فآمنت طائفه من بنی اسرائیل و كفرت طائفه فایدنا الذین آمنوا علی عدوهم فاصبحوا ظاهرین‏» (صف: 14) اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! ياوران خدا باشيد همان‏گونه كه عيسى بن مريم به حواريون گفت: «چه كسانى در راه خدا ياوران من هستند؟!» حواريون گفتند: «ما ياوران خدائيم‏» در اين هنگام گروهى از بنى اسرائيل ايمان آوردند و گروهى كافر شدند؛ ما كسانى را كه ايمان آورده بودند در برابر دشمنانشان تاييد كرديم و سرانجام بر آنان پيروز شدند!

آری ؛ خداوند ما را در این روز مثل 22 بهمن 57 مثل 23 تیر 78 مثل 22 خرداد 88 و مثل خیلی از روزهای خوبش بر شیطان غالب ساخت . بر شیاطینی از جنس قابیلیان ، سفیانیان ، زبیریان و یزیدیان و مروانیان و عباسیان و دجالان خرک سوار ، که در قامت بد ترکیب امروزه ی کارگزاران و اصلاح طلبان و فتنه گران سبز در آمده بودند فائق ساخت. این قوم شیطانی نابکار در طول تاریخ جز دروغ ، ریا ، سفاکی ، تجاوز ، آشوب ، فتنه ، اختلاس ، پولشوئی ، هتک حرکت ، تحصن ، روزه خواری ، سوت و کف و هلهله ، ارمغانی نداشتند. شیطانی جسور که از هتک قلب امام زمان یعنی « حسین » هم إبائی ندارد.

اما بحث اصلی بر سر دستاوردهای این روز بزرگ است . دستاوردهای این روز بزرگ ، بی حصر است . یوم الله 9 دی بازتعریف جدیدی از روحیات انقلابی ملتی در برابر قدرت طلبان و بدخواهان و دشمنان ولایت فقیه ارائه کرد همانگونه که در بهمن 57 ، همین کار در برابر طاغوت شکل گرفت .

بخشی از این دستاوردها به طور موجز عبارتند از:

پیوند با ولایت: با بررسی شعارهاي مردم در روز 9دي در حمايت از ولايت فقيه ، در می یابیم که ملت در ادامه خط امام سفر کرده ، خط امام خامنه ای را دنبال می کنند و در واقع راه انبیاء را می پیمایند زیرا امام راحل عضیم الشأن ولايت فقيه را ادامه راه انبيا و امامان ميدانستند.

 ارادت به اسلام ناب و قرآن و عترت : که تا اعماق جان این مردم نفوذ کرده و هر جا که بحث از ارادت و حب باشد ، مردم حضور می یابند چه در تعظیم و تعزیت و چه در برابر دندان شکنی هتاکان عاشورا . بنابراين هر کس که بخواهد در مقابل این ارادت به تفکر حسین ، ايستادگي کند محکوم به شکست است. چنانکه در دهه های قبل رضاخانها ایستادند و نتیجه اش را دیدند .

 تعبیر« وارسل علیهم طیرا ابابیل» : تاریخ به یاد دارد که خداوند بر سر حرمت شکنان کعبه در قبل از اسلام چه آورد . با سپاهی از ابابیل آسمانی ، طومار سپاه ابرهه را در هم پیچید اما باید توجه کنیم حمله سپاه ابرهه به کعبه که خداوند بر آنها عذاب نازل کرد در زمان قبل از بعثت پیامبر بود و در خانه خدا بت پرستیده میشد ، حجت بر مردم تمام نشده بود و این حضرت حق بود که تکویناً از توحید حمایت میکرد. در حالی که در تاریخ بسیار شاهد این هستیم که هتاکی به شریعت صورت گرفت اما در عالم ماده ، اتفاقی معجزه وار نیفتاد . در زمان عبدالله بن زبیر مردم مسلمان بودند و می توانستند از کعبه محافظت کنند و سپاه ابرهه زمان خود را نابود کنند . فضای فتنه همین است . القای این نکته که اگر شما بر حقید پس خدا و حسینتان ما را نابود کنند و آسمان پاره شود و ... . امویان ، جامعه را چنان پیش برده بودند که وقتی به کعبه معترض شدند کسی حتی سؤال نکرد که خانه خدا چیست ؟ و عده ای هم به تردید افتادند که اگر برحقیم چرا ابابیل نیامده است و ویرانگران کعبه را از بین نبرد؟ و یا در حوادث عاشورا که در ماه محرم اتفاق افتاد نپرسیدند که ماه حرام چیست. و نیز عده ای در تردید افتادند که اگر حسین فرزند رسول خداست ، حال که سرش از تن جدا شد چرا زمین نابود نشد؟

پاسخ این نوع فتنه را نیز در9 دی دادیم. 9 دی ؛ تجلی وعده خدا با حضور ابابیل سرخ ایرانی بر سپاه ابرهه ی سبز بود . آری ؛ ملتی که حجت بر وی تمام شده است و دین خدا با ولایت علی و اولادش(ع) بر وی کامل گشت ، منتظر ابابیل نمی ماند چرا که خودشان ابابیل الهی هستند. این بار حضور و فریاد و هم نوائی با ولایت فقیه یعنی نائب امام زمان (عج) خامنه ای کبیر بود که مانند « ترمیهم بحجارة من سجیل » پاسخ ابرهه زمان را دادند.

 رویشی بیشتر از ریزش ؛ نتیجه کورشدن چشم فتنه : دروقایع پس از انتخابات سال 88 به نصرت خداوند و برملا شدن چهره ی منافقان و خواص بی بصیرت ، شاهد رويش فزاینده در میان دوستداران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شدیم و تا آنجا که عدهاي از توده ی قلیل مردم هم که جزء معترضان پس از انتخابات بودند با خوابیدن غبار فتنه ، راه خود را از آشوبگران جدا کرده و در صف امت حزب الله درآمدند. این بر ملا شدن نقاب فتنه گران بسیار سخت بود و تنها تدبیر انسان صبور و بصیری چون امام خامنه ای بود که به داد ملت رسید و مانند جد مظلوم خویش مولی الکونین علی (ع) ، چشم فتنه را در آورد. در آن دوران، چنان باطل حق نما شده بود که نه تنها از ابزار های دینی استفاده کردند مانند لشگر معاویه که قرآن را بر سر نیزه ها کردند و از شعار های دینی مانند لا حکم الا الله بهره جستند، بلکه در جنگ نهروان آن چنان کار سخت شد که عده ای از جنگ ترسیدند و گفتند چگونه برادران خود را بکشیم!؟ امیرالمومنین علیه السلام در پایان جنگ نهروان می فرمایند: أَیُّهَا النَّاسُ فَإِنِّی فَقَأْتُ عَیْنَ الْفِتْنَةِ وَ لَمْ یَکُنْ لِیَجْتَرِئَ عَلَیْهَا أَحَدٌ غَیْرِی. ای مردم! من چشم فتنه را کور کردم و غیر از من کسی بر دفع آن فتنه و فساد جرأت نداشت. (نهج البلاغه، خطبه 93)

تو دهنی به بی اعتمادان به نظام و القا کنندگان تقلب : افرادی نظیر محتشمی پور و اعضای ستاد موسوی و کروبی که تلاش می کردند با تشکیل کمیته ی منافقانه ی صیانت از آراء ، به نخبگان بفهمانند که مردم به سیستم انتخاباتی اعتماد ندارند و در عرصه های دیگر نظام حضور نداشته و با نظام هماهنگ نیستند . با اين حضور ميليوني تودهني بزرگي از ملت شریف ایران اسلامی خوردند. راهپیمائی 50 میلیونی 22 بهمن 88 و همراهی مردم در طرح بزرگ تحول اقتصادی دولت و عدم همراهی حتی عده ی قلیل آشوبگر در میعادهای سران فتنه در 2 خرداد و 18 تیر و 16 آذر امسال از جمله ی این تو دهنی هاست.

 صدور کیفرخواست سران فتنه : اکثر شعارهای این روز پس از دفاع از ولایت مطلقه فقیه ، برخورد قاطع با سران فتنه بود . در واقع این روز روز اعدام سران فتنه و حامیان داخلی سکوت کرده و حامیان خارجی پرسروصدایشان بود که اقدام قانونی و قضائی قوه قضائیه با در نظر گرفتن امر ولایت ، می تواند موجبات دلگرمی بیشتر ما شود .

پایان پروژه جدائی دین از سیاست : از دوم خرداد 76 سکولاريزه کردن کشور و رواج ليبراليسم پروژهاي بود که در دوران اصلاحات، به شدت از سوي مسؤولان وقت پيگيري ميشد اما قیام 9 دی و تجديد بيعت ملت با مقام ولايت، نشان داد که جمهوريت و اسلاميت ارکان جدانشدني انقلاب اسلامی هستند.

تبلور شعارهای عاشورای 60 در 9دی به فتنه گرانی که در عاشورای 88 حرمت شکستند : إنّ للقتل الحسین حرارة فی قلوب المومنین لا تبرد ابدا ؛ آری درست است که گستاخی فتنه گران حتی به دسته ها و هیئات عزاداری روز عاشورا هم اصابت کرد اما باز هم این حسین زمان بود که کاخ یزید را در هم شکست . این بار منویات امام حسين(ع) در روز عاشورای 60 خطاب به يزيديان، از سوی مردم انقلابی و حسینی ایران اسلامی خطاب به سران فتنه باز طنین انداز شد که إن لم يكن لكم دينٌ و كنتم لا تخافون المعاد فكونوا احراراً فى دنياكم ( بحارالانوار ، ج 45، ص 51 ) «اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد» و چهره واقعي خود را در پشت نقاب اسلام پنهان نکنيد. در پیروزیها نباید از یادآوری نصرت الهی غافل شویم و این یادآوری است که ایمان را راسختر و بینش را بالاتر می برد. در9 دی نیز ، این نصرت ملموس تر از هر زمان دیگری آشکار شد .

 فتنه 88 مانند غزوه احزاب بود که بعد از پیروزی ، خداوند سپاه اسلام را به یادآوری نصرت الهی دعوت کرد. « يا أيها الذين ءامنوا اذكروا نعمه الله عليكم اذ جآءتكم جنود فأرسلنا عليهم ريحا و جنودا لم تروها و كان الله بما تعلمون بصيرا اذ جآءوكم من فوقكم و من أسفل منكم و اذ زاغت الأبصار و بلغت القلوب الحناجر و تظنون بالله الظنونا » (سوره احزاب آیات 9 - 10) (اي كساني كه ايمان آورده ايد، نعمت خدا را بر خود به ياد آريد، آن گاه كه لشكرهايي به سوي شما در آمدند، پس بر سر آنان تندبادي و لشكرهايي كه آن ها را نمي ديديد، فرستاديم و خدا به آن چه مي كنيد، همواره بيناست هنگامي كه از بالاي سر شما و از زير پاي شما آمدند، و آن گاه كه چشم ها خيره شد و جان ها به گلوگاه ها رسيد و به خدا گمان هايي نابجا مي برديد.)

حال بعد از دوسال از آن یوم الله العظیم و این بیداری عظیم اسلامی که برخاسته از گفتمان انقلای اسلامی است ، بر همه ی ملت شریف ایران اسلامی که در واقع خواص حقیقی ما هستند فرض است که با توکل به قادر متعال و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ، با بصیرت و معرفت برخاسته از مکتب غنی اسلام و آمیزه های وحیانی ، این راه پر افتخار ، که هم مسیری مقدس دارد و هم انتها را با قدرت و صلابت ادامه دهند . و مکتب امام روح الله را که همان مکتب اسلام ناب محمدی مبتنی بر سه شاخص معنویت ، عدالت و عقلانیت را با اقتدار به پیش بریم . عقد اخوت با ولایت مطلقه فقیه طهارتی می خواست که خون شهدا آن را به ما بخشید . مبادا بی توجهی به تقوا و توجه به نفسانیات آن را از ما بگیرد . تا آخرین قطره خون خود و اهل و عیالمان از ولایت فقیه و مظهرش ، امام خامنه ای دفاع خواهیم کرد و با آن امام عزیز سفر کرده و شهدایش ، پیمان می بندیم که تا ابد حافظ انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم و تا زنده هستیم بیداریم و بصیر و خواب را بر چشم دشمنان انقلاب و نامحرمان ، حرام خواهیم کرد و پرچم پرافتخار سرخ حسینی و سبز علوی را به مهدی (عج) خواهیم سپرد


ارسال دیدگاه