دلال‌ها بگذارند قیمت خرما در ماه رمضان ثابت بماند

دلال‌ها بگذارند قیمت خرما در ماه رمضان ثابت بماند

<p><span style="font-size: larger;">خدادادی گفت: قیمت خرما در عمده فروشی&zwnj;ها ۲۶۰۰ تا ۲۸۰۰ است.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف نادر خدادادی، عضو انجمن و نماینده خرمای بوشهر در انجمن خرمای ملی ایران بیان داشت: خرمای داخلی به ماه رمضان نمی‌رسد اما از ذخیره سال گذشته، خرما به اندازه کافی برای ماه رمضان موجود است.

وی ادامه داد: در ماه رمضان هیچ گونه افزایشی در قیمت خرما نخواهیم داشت و تنها موضوعی که در آن زمان باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد تا قیمت ثابت بماند بحث پخش و توزیع آن است.

وی تأکید کرد: متأسفانه گاهی دلال‌ها و واسطه‌ها به دلیل افزایش تقاضا قیمت‌ها را افزایش می دهند لذا اگر در آن زمان نظارتی بر بحث پخش و توزیع خرما صورت بگیرد، مشکلی در عرضه آن با قیمت مناسب نخواهیم داشت.

خدادادی تأکید کرد: در استان بوشهر و کرمان خرما به اندازه کافی برای توزیع در سطح کشور برای ماه رمضان وجود دارد. قیمت آن نیز در عمده فروشی‌ها 2600 تا 2800 است و امیدواریم که حتی قیمت این کالا در ماه رمضان پایین‌‍تر هم بیاید.

نماینده خرمای بوشهر در انجمن ملی خرما در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته نسبت به سال 92، 25درصد کاهش تولید داشتیم اما امسال نسبت به سال 93، تولید خرما 5درصد افزایش داشته است. البته آمار تولید امسال را نمی‌توان دقیق گفت زیرا هر لحظه ممکن است با تغییر ناگهانی در آب و هوا این آمار نیز تغییر کند./آ

 

نسیم


ارسال دیدگاه