توزیع برنج فله‌ای باید حذف شود/ لزوم عرضه بسته‌بندی شده برنج از مهر 94
رئيس دانشگاه علوم پزشکي مازندران:

توزیع برنج فله‌ای باید حذف شود/ لزوم عرضه بسته‌بندی شده برنج از مهر 94

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: توزیع برنج فله&zwnj;ای باید در استان مازندران حذف و از مهرماه 94 نیز برنج به صورت بسته&zwnj;بندی در مراکز توزیع، به دست مصرف&zwnj;کننده برسد.</span></p>

به گزارش مازند اصناف قاسم جان‌بابایی صبح امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مازندران که با حضور استاندار مازندران برگزار شد، اظهار کرد: بحث عرضه برنج فله‌ای که قرار بود از اول مهرماه 93 متوقف شود، به نتیجه نرسید و امیدواریم در سال‌جاری با مشارکت مراکز عرضه این محصول استراتژیک و مهم انجام شود.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 40 کارگاه توزیع برنج، مجوز بسته‌بندی را دریافت کردند، افزود: موضوع مهم این است که کارگاه‌ها باید یک مسئول فنی داشته باشند اما برخی از مراکز فله‌ای تمکین نکردند و امیدواریم از ابتدای مهرماه سال‌جاری، توزیع برنج فله‌ای حذف و متوقف شده و با کد شناسه، مجوز مربوطه و به صورت بسته‌بندی ارائه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران درباره سورتینگ پرتقال نیز گفت: سورتینگ‌ها و مراکز خرید پرتقال باید دارای مسئول فنی باشند و بر نحوه عرضه نظارت شود، البته چند مرکز می‌توانند به صورت مشترک، یک مسئول فنی داشته باشند.

این مسئول درباره موضوع نظارت بر کارخانه‌های آرد استان نیز بیان کرد: در این کار، همکاری فرمانداران از آموزش به خبازان و استفاده از سبوس 18 درصد در تولید نان گرفته تا نظارت بر استانداردها در کارخانه، باید مورد توجه و پیگیری قرار بگیرد.

جان‌بابایی ادامه داد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب‌تر در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان، در نظر داریم که تا دو هفته دیگر نسبت به انجام تفاهم‌نامه بین سازمان‌های مرتبط با بحث سلامت اقدام کنیم و به سمت برنامه‌های عملیاتی پیش برویم.

وی از رایزنی با مدیرکل ورزش و جوانان برای توجه بیشتر به ورزش‌های همگانی گفت و اینکه نقش ورزش در سلامت جسمی و روحی انسان غیرقابل انکار و محرز بوده و نیاز داریم تا در این زمینه برنامه‌‌های مستمر و علمی انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران درباره لزوم توجه به برچسب‌های مواد غذایی، اظهار کرد: باید فرهنگ‌سازی خوبی از طریق دستگاه‌های فرهنگی، بهداشتی و رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی مردم از میزان قند، نمک و چربی موجود در مواد غذایی صورت بگیرد تا مصرف‌کنندگان با توجه به رژیم غذایی خاصی که دارند، مواد را خریداری و استفاده کنند.

در این جلسه نماینده اداره‌کل تعاون‌ کار و رفاه اجتماعی مازندران درباره مجوز مشاغل خانگی، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، سه مجوز مشاغل خانگی با استعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در زمینه بسته‌بندی مواد غذایی صادر شده است.

نماینده اداره‌کل محیط زیست مازندران نیز درباره آلودگی شرکت‌های آرین‌سینا و آرین‌شیمی ساری، اظهار کرد: در این زمینه محیط‌ زیست وارد عمل شد و مدیران کارخانه نیز تا حدودی همکاری کردند اما همچنان با مشکلاتی مواجه هستیم که نیاز به توجه بیشتر مدیران این شرکت‌ها داریم.

 

فارس


ارسال دیدگاه