ناوگان عمومی باید تقویت شود/با تک نرخی شدن بنزین درآمد رانندگان به صرفه نیست
مسئول موسسه کرايه برون شهري تيرنگ

ناوگان عمومی باید تقویت شود/با تک نرخی شدن بنزین درآمد رانندگان به صرفه نیست

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;"><span style="font-family: Verdana;">در روزهای اخیر و پس از تک نرخی شدن بنزین، رانندگان رغبت چندانی به کار ندارند و عمدتا عصرها با کمبود اتومبیل و انبوه مسافران منتظر، مواجه هستیم.</span></span></p>

کاظم کیانفر در گفت و گو با خبرنگار مازند اصناف  گفت: با حذف سهمیه بنزین ناوگان عمومی و تک نرخی شدن آن، درآمد رانندگان مقرون به صرفه نیست.

 
وی در ادامه تصریح کرد: از طرفی کرایه ها در ابتدای سال جاری افزایش یافت و تکرار دوباره آن بعید بنظر می رسد و از طرف دیگر افزایش نرخ کرایه، مسافران را فراری می کند، لذا شرایط برای رانندگان سخت تر خواهد شد.


مدیر موسسه تیرنگ ساری گفت: فعالیت رانندگان شخصی در میدان امام، خزر، شهدا و ساعت از مشکلات دیگر ماست که سبب رکود بازار موسسات کرایه ای گردیده است.



کیانفر در ادامه سخنانش گفت: خدمات عمومی باید تقویت شود تا رانندگان این بخش با دلگرمی به مردم خدمات رسانی کنند.

 

مسئول موسسه کرایه برون شهری تیرنگ ضمن بیان اینکه یکی از دلایل اصلی گرایش رانندگان به فعالیت در موسسات برون شهری سهمیه بنزین آن است ؛ خاطر نشان کرد: یک فرد برای اخذ کارت هوشمند باید راه سخت و طاقت فرسایی را طی کند و کلی هزینه هم برایش بوجود خواهد آمد؛ از کارت سلامت، سوء پیشینه و استعلام های متعدد گرفته تا کلاس های آموزشی را بگذراند تا بتواند ماشین کرایه ای داشته باشد تا بتواند با بنزین سهمیه ای درآمد بهتر و بیشتری داشته باشد، اما شرایط فعلی این انگیزه و رغبت را از بین برده است.

کیانفر تاکید کرد: در روزهای اخیر و پس از تک نرخی شدن بنزین، رانندگان رغبت چندانی به کار ندارند و عمدتا عصرها با کمبود اتومبیل و انبوه مسافران منتظر مواجه هستیم.


وی در خاتمه گفت: امیدواریم مسئولان برای آسایش و دلگرمی  رانندگان که از صبح تا غروب وقتشان را برای حمل و نقل ایمن مسافران می گذرانند تدابیر ویژه ای نظیر روغن، لاستیک و یا لوازم یدکی تعاونی در نظر بگیرند تا درآمد این قشر زحمتکش، تامین گردد.

 

گفتنی است کرایه مسیر ساری - گرگان 120.000 ریال می باشد که پس از تک نرخی شدن بنزین ؛ با توجه به هزینه جدید سوخت و پرداخت کمیسیون موسسات، مبلغ ناچیزی برای رانندگان باقی می ماند که با توجه به زمان، سرمایه و توانایی آنان حقیقتا مقرون به صرفه نیست.


انتهای پیام/
م.اسدی

 

 

 

 



ارسال دیدگاه