چرا پرداخت مالیات فریضه است؟

چرا پرداخت مالیات فریضه است؟

<p><span style="font-family: Tahoma;">آن گونه که در روایات آمده است، تارکین مالیات اسلامی و مانعین از پرداخت زکات در عصر ظهور حضرت مجازات سنگین در انتظارشان خواهد بود.</span></p>

به گزارش مازند اصناف، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مردم آذربایجان با تأکید بر اینکه یکی از راههای قطع وابستگی بودجه به درآمد نفت، تکیه بر درآمد حاصل از مالیاتِ تولید و تجارت است، فرمودند: برخی سرمایه‌داران کلانی که از دادن مالیات خودداری و فرار می‌کنند مرتکب جرم می‌شوند زیرا کشور را به پول نفت بیش از پیش وابسته می‌کنند و زمینه‌ساز بروز مشکلات بیشتر می شوند. ایشان همچنین موضوع مالیات را بسیار مهم و دادن مالیات را یک فریضه دانستند.


با مطالعه در خصوص برنامه های امام زمان (عج) به نکات جالبی دست می یابیم. یکی از این نکات درباره مالیات است. شاید کمتر کسی به ذهنش خطور کند که حضرت در زمینه مالیات بسیار دقیق و سختگیر باشد. آری، از جمله اقدامات و برنامه های اقتصادی حکومت حضرت مهدی (عج) که نقش مؤثری در ایجاد رفاه و آسایش اقتصادی و خشکاندن ریشه های فقر و محرومیت در کل جهان دارد؛ اخذ مالیات اسلامی و توزیع عادلانه آن، در بین افراد مستمند، بیمار و مستحق خواهد بود. این نکته نشان می دهد وقتی رهبر معظم انقلاب پرداخت مالیات را یک فریضه می دانند بی دلیل نیست.

 


سه نکته:


* برخورد سخت با تارکین مالیات
آن گونه که در روایات آمده است، تارکین مالیات اسلامی و مانعین از پرداخت زکات در عصر ظهور حضرت مجازات سنگین در انتظارشان خواهد بود. تا جایی که برخی روایات مجازات قتل هم برای این کار در شرایطی تعیین شده است!


** رانت بازی تعطیل!
از امام صادق(ع) نقل شده است که: «هنگامی که مهدی آل محمد(ص) قیام کند، قطایع از میان می رود و دیگر اقطاعی در میان نخواهد بود».
اما قطایع چیست؟ زمین هایی از اراضی خراجی است که از راه امتیاز، به نزدیکان حکام و سلاطین؛ داده می شود و این گونه بذل و بخشش های خودسرانه، موجب تشکیل طبقه ی ممتاز در جامعه می گردد.



*** گناه نکنید تا باران فراوان را شاهد باشید
اگر راهکارهای مطرح شده عصر ظهور، در شرائط فعلی نیز، رعایت شود، یقینا خیلی از مشکلات و نارسایی های فعلی از جمله مشکلات اقتصادی جهان، مرتفع خواهد شد. و فاصله های عمیق و آزار دهنده ی طبقاتی از بین خواهد رفت. برای مثال در روایات آمده که مردم آن دوران به دلیل گناه نکردن شاهد باران های فراوان و در نتیجه رونق کشاورزی و زراعت خواهند بود.

 

 

 

منبع: تراز


ارسال دیدگاه