فیله ماهی نخرید

فیله ماهی نخرید

<p><span style="font-family: Tahoma;">رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران اعلام کرد: از آنجا که تشخیص نوع فیلی ماهی برای مصرف کنندگان عادی دشوار بوده و احتمال تقلب در عرضه ماهی به این شکل می رود به مردم توصیه می شود که از خرید فیله ماهی صرف نظر کنند.</span></p>

به گزارش مازند اصناف، مهدی یوسف‌خانی افزود: از آنجا که نوع فیله ماهی برای مصرف کنندگان عادی قابل شناسایی نیست به مردم توصیه می‌شود که در صورت عدم صورت عدم شناخت تخصصی از نوع ماهی‌ها از خرید ماهی به صورت فیله شده خودداری کنند.



رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران ادامه داد:  از گذشته امکان تقلب درعرضه فیله ماهی وجود داشته است بنا بر این به مردم توصیه می‌شود ماهی را به صورت درسته خریداری کرده و بعد اقدام به قطعه بندی آن کنند.



یوسف‌خانی اظهار داشت:  سالانه موارد مختلفی از تخلف در عرضه به اتحادیه گزارش می‌شود اما ما تنها با متخلفانی امکان برخورد داریم که از آنها شکایت شده باشد.

 



فروش فیله کوسه به جای‌ شیر


وی با بیان اینکه تشخیص نوع ماهی بدون داشتن سر و دم و پولک دشوار است، تصریح کرد:  فیله ماهی شیر قیمت بالایی داشته اما فیله کوسه قیمت کمی دارد، این امر زمینه سودجویی برخی ازفروشندگان نامعتبررا فراهم می‌کنند و فیله کوسه را به جای شیر به مردم می‌فروشند.



این مقام مسئول گفت: در سال گذشته نیز چنیدن مورد شکایت به اتحادیه در خصوص تقلب در عرضه فیله ماهی یا فروش ماهی قرل آلا به جای ماهی وارداتی سالمون، واصل شد.



یوسف‌خانی یادآورشد: بافت، رنگ و طعم و مزه ماهی سالمون با ماهی قزل آلای رنگی شده متفاوت است.



وی تاکید کرد: از مردم خواسته می شود که در صورت مشاهده موارد مشابه آن را به اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی یا سازمان دامپزشکی اطلاع دهند.


رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران خاطر نشان کرد:  یکی از وظایف حاکمیتی دولت انجام آموزش‌های لازم به مردم در خصوص شناخت انواع آبزیان و نظارت بر توزیع آن است . بسیاری از مصرف کننده‌گان درصورت خرید ماهی به صورت درسته نیز قادر به تشخیص نوع ماهی نیستند.

 



طرح شناسنامه دار کردن آبزیان مسکوت ماند


گفتنی است که سازمان دامپزشکی برای پایش آبزیان طرح شناسنامه‌دار کردن انواع آبزیان را ارائه داد بود اما با وجود اینکه این طرح باید از سال گذشته اجرایی می شود، کماکان در اغما به سر می برد.



به دلیل فساد پذیر بودن آبزیان توجه به نحوه عرضه این محصول در جامعه نیز بسیار مورد اهمیت است اما توجه لازم به این امر نمی‌شود به طوری که در بخش عرضه ماهیان جنوب نیز کارشناسان بخش، عطایی مصرف ماهی تازه را به لقایش بخشیده‌اند و اعلام می‌کنند که ماهی تازه جنوب نخورید.



لازم به ذکر است که خبرگزاری تسنیم در این زمینه پیگیری‌های لازم را  از سازمان دامپزشکی انجام می‌دهد تا دلایل مسکوت ماندن طرح شناسنامه دار کردن آبزان مشخص شود.

 

 

 

منبع: تراز


ارسال دیدگاه