خشکسالی به باغ‌های شمال رسید

خشکسالی به باغ‌های شمال رسید

<p><span style="font-family: Tahoma;">رئیس اتحادیه چایکاران با بیان اینکه چین اول برگ سبز چای به پایان رسیده، گفت: در اثر خشکسالی سال گذشته در چین اول با افت 30 درصدی برداشت ...</span></p>

به گزارش مازند اصناف،  رئیس اتحادیه چایکاران با بیان اینکه چین اول برگ سبز چای به پایان رسیده، گفت: در اثر خشکسالی سال گذشته در چین اول با افت 30 درصدی برداشت مواجه شدیم.



به گزارش فارس ; ایرج هوسمی رئیس اتحادیه چایکاران گفت: چین اول برگ سبز چای در باغات شمال کشور به پایان رسیده اما هنوز اتحادیه جمع‌بندی از میزان برداشت ندارد.



وی افزود: خشکسالی سال گذشته به باغات چای آسیب رسانده و در مقایسه با سال زراعی قبل میزان برداشت برگ سبز چای به طور تقریبی حدود 30 درصد کاهش را نشان می‌دهد.



رئیس اتحادیه چایکاران افزود: اگرچه دولت در سال زارعی جاری قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای را افزایش داده و حمایت‌هایی از چایکاران داشت اما متاسفانه وضعیت آب و هوایی چندان شرایط مساعدی را برای چایکاران فراهم نکرده است.



هوسمی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود هرس‌ باغات چای در سال گذشته باعث کاهش تولید برگ سبز چای شده و این روند طبیعی است، گفت: خیر اینطور نیست، کاهش تولید برگ سبز چای ناشی از خشکسالی سال گذشته بوده است.



وی افزود: در مورد میزان تولید برگ سبز چای در چین‌های بعدی هنوز نمی‌توان اظهار نظر کرد چرا که بستگی به میزان بارندگی و یا خشکی هوا دارد.



رئیس اتحادیه چایکاران با بیان اینکه حدود 60 هزار خانوار در شمال کشور چایکار هستند، اظهار داشت: هنوز مطالبات چایکاران پرداخت نشده زیرا چین اول برگ سبز چای حدود دو روز است که به پایان رسیده و احتمالا پس از انجام کارهای اداری و مالی مطالبات چایکاران پرداخت می‌شود.



اول برگ سبز چای به پایان رسیده، گفت: در اثر خشکسالی سال گذشته در چین اول با افت 30 درصدی برداشت مواجه شدیم.

 

 

 

منبع: ایران جیب


ارسال دیدگاه