دستگیری سارقان مغازه‌های غرب مازندران در نوشهر
فرمانده انتظامي نوشهر خبر داد

دستگیری سارقان مغازه‌های غرب مازندران در نوشهر

<p>فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از دستگیری باند سارقان چندین باب مغازه در غرب مازندران از سوی ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد.</p>

به گزارش مازند اصناف  شمس‌الدین‌ کرمانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در پی اعلام چندین فقره سرقت مغازه در سطح شهرستان نوشهر موضوع مورد پیگیری و تجسس پلیس آگاهی قرار گرفت، گفت: با توجه به حساسیت موضوع و اعلام شکایت چندین نفر از مالباختگان به نیروی انتظامی این شهرستان، موضوع مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت و تیم ویژه‌ای ماموریت یافت تا سارقان را دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه ماموران کلانتری 12 نوشهر در حین گشت‌زنی در سطح شهر به دو فرد سوار بر خودروی پراید مشکوک شده و آنها را به آگاهی شهرستان نوشهر منتقل می‌کنند، اظهار کرد: این دو نفر سرانجام در تحقیقات و بازجویی‌های تخصصی پلیس آگاهی نوشهر لب به اعتراف گشودند و به 25 فقره سرقت در شهرستان‌های نوشهر، چالوس، کلاردشت، کلارآباد و مرزن‌آباد اعتراف کردند.

کرمانی خاطر‌نشان کرد: دو فرد دستگیر شده به نام‌های «الف ـ د» و «ع ـ د» ساکن سلمان‌شهر هستند که عمده سرقت آنها از مغازه‌های قصابی، سوپرمارکت، پوشاک و ابزار‌یراق بوده است.

‌وی از به دام افتادن و دستگیری سارقان منزل آرزو شهابی دختر مرحومه مهین شهابی (هنرمند تئاتر و سینما) در یکی از مناطق شهرستان نوشهر خبر داد و گفت: در پی اعلام نامبرده مبنی بر سرقت از منزل وی و بازتاب این موضوع در برخی رسانه‌های مکتوب و مجازی موضوع مورد بررسی پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر ادامه داد: در بررسی و بازدید اولیه از محل سرقت مشخص شد سارقان وجوه و اموال قیمتی را به سرقت نبرده بلکه به اذعان خانم شهابی مقادیری دست نوشته، لوح‌های یادبود و تعدادی نوار کاست قدیمی به سرقت رفته که ارزش مالی زیادی نداشته و فقط ارزش هنری آن اهمیت داشته است.

وی تصریح کرد: پلیس آگاهی شهرستان نوشهر پس از بررسی و تحقیقات شبانه‌روزی چهار نفر از سارقان با هویت‌های معلوم را در شهرستان نوشهر دستگیر و به سرقت اموال فوق اعتراف و پس از تکمیل تحقیقات از سارقان برای صدور رای قضایی به زندان روانه شدند.

این مسئول از دستگیری باند سارقان خانوادگی در شهرستان نوشهر خبر داد و اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان نوشهر در حین گشت‌زنی در ساعت چهار صبح در مجموعه سیترا به یک خودروی پراید به سرنشینی یک خانم و دو مرد مشکوک شده و بلافاصله به پلیس آگاهی منتقل تا تحقیقات بیشتری از آنان صورت گیرد.

وی بیان کرد: در بازجویی و تحقیقات فنی پلیس آگاهی سارقان که از یک خانواده بودند در پوشش مسافر و گردشگر اقدام به سرقت می‌کردند و سرانجام پس از بازجویی‌های فنی لب به اعتراف گشودند و به 12 فقره سرقت در داخل خودرو در سطح خیابان‌ها و پارکینگ منازل افراد به روش تخریب اعتراف کردند که از آنها مقادیر زیادی اموال مسروقه کشف و ضبط شد.

کرمانی با اشاره به اینکه افراد دستگیر شده اهل استان البرز هستند، افزود: این افراد که به نام‌های «س ـ سوری»، «پ ـ قربانی» و خانم «ز ـ ظریف» هستند در حال حاضر برای تکمیل تحقیقات در زندان نوشهر به‌سر می‌برند.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر در پایان با ارائه چندین توصیه پلیسی برای شهروندان، گفت: تجهیز مغازه و پارکینگ منازل به دوربین مدار‌بسته و دید در شب، اجتناب از نهادن اشیا و مدارک خودرو در داخل خودرو، تجهیز منازل به سیستم‌های امنیتی مانند آژیر و حفاظ و پرهیز از هرگونه جابجایی اموال و اسباب پس از سرقت به‌دلیل حفظ اثر انگشت از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

منبع:فارس


ارسال دیدگاه