از تب مسری تبلت تا آسیب های مخرب بازی های اندروید بر کودکان
يادداشت/مجتبي قرباني

از تب مسری تبلت تا آسیب های مخرب بازی های اندروید بر کودکان

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">در کنار تب واگیر دار تبلت ها در این روزها، که نوبت به نوبت و یکی یکی کودکان سرزمین مان را اسیر جذابیت و سرگرمی های کاذب خود می کند؛ باید به آسیب های نامرئی و جبران ناپذیر نصب برخی نرم افزارها و بازی های غیر اسلامی و گاها مستهجن به سیرت فرزاندانمان نیز توجه کرد.</span></p>

به گزارش مازند اصناف  در سال های اخیر ورود تبلت به بازار با  استقبال گرم جوانان و نوجوانان کشورمان مواجه شده است.قیمت مناسب، حمل و نقل آسان و امکانات متعدد از دلایل اصلی استقبال کاربران تبلت ها عنوان شده است.

هر چند استفاده این گروه سنی از تبلت از جمله دلایل فروش فراوان آن در بازار به شمار می رود، اما امروزه مشتریان اصلی این دستاورد جذاب و دوست داشتنی اما پر دردسر، کودکان و دانش آموزان هستند که این مهم موجب بروز آسیب های جدی به کودکان است که باید به طور جدی مورد توجه و تامل قرار گیرد.

هر چند والدین با بهانه هایی نظیر کنترل فرزاندان، ارزانی و قیمت مناسب، آشنایی فرزاندانشان با دستاوردهای روز دنیا و ... اقدام به خرید این تکنولوژی پیچیده و مرموز می کنند، اما متاسفانه عدم آگاهی آنان از آسیب های نامرئی این همدم اندرویدی موجب بروز مشکلات رفتاری بسیاری متعددی گردیده است که باید به آن توجه ویژه ای داشت.

 

 

در کنار تب واگیر دار تبلت ها در این روزها، که نوبت به نوبت و یکی یکی کودکان سرزمین مان را اسیر جذابیت و سرگرمی های کاذب خود می کند؛ باید به آسیب های جبران ناپذیر نصب برخی نرم افزارها و بازی های غیر اسلامی و گاها مستهجن به سیرت فرزاندانمان نیز توجه کرد.


استفاده زود هنگام کودکان از این بازی ها موجب شده است تا کاربران در معرض آسیب های مخرب بلوغ زودرس و صدمات ناشی از آن قرار بگیرند.در این بازی ها می توان از پوشش نامناسب شخصیت ها گرفته تا آموزش زایمان، از انواع روابط غیراخلاقی گرفته تا کمرنگ شدن برخی ارزش ها و رفتارها را شاهد بود.

 


هر چند نباید از  صدمات اجتماعی متاثر از این بازی ها ساده گذشت، اما آسیب ها و صدمات دیگری نظیر: تنش های عصبی، کابوس های شبانه، مشکلات بینایی، آرتروز گردن و درد مفاصل انگشتان و حتی عزلت و گوشه نشینی از جمله مواردی است که فرزاندان مان را تهدید خواهد کرد.


در پایان باید خطاب به والدین اذعان کنیم هرچند نمی توان از دستاوردهای فناوری گریزان بود، اما باید به این نکته نیز توجه داشت که اگر نتوانیم از آن در جای خود و با شرط کارکرد مناسب برای کودکانمان بهره ببریم، لاجرم شاهد صدمات جدی و غیر قابل جبران آن به رفتار، شخصیت و تربیت کودکانمان خواهیم بود.

 

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه