اغلب کالاهای خارجی قاچاق هستند

اغلب کالاهای خارجی قاچاق هستند

<p style="text-align: justify;">رئیس سازمان حمایت مصرف&zwnj;کنندگان و تولیدکنندگان گفت: اغلب کالاهای خارجی قاچاق هستند که این امر ضربه زیادی به تولید داخلی وارد کرده و فرهنگ مصرف را در بین مردم تغییر می&zwnj;دهد.</p>

به گزارش مازند اصناف  ، سید محمود نوابی امروز- پنجشنبه - در دومین همایش حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تقدیر از بنگاه‌های اقتصادی و فعال استانی حامی حقوق مصرف کنندگان، منطقه خراسان، بیان کرد: نیروی انتظامی باید همانطور که در بخش مبارزه با مواد مخدر عمل می‌کند به بخش مبارزه با کالای قاچاق وارد شود و به صورت جدی با این مقوله برخورد کند.

نوابی با اشاره به اینکه طی سال‌های تحریم واردات 26 درصد کاهش یافته است، گفت: طی این سال‌ها بیش از 50 میلیارد دلار صادرات کالاهای غیر نفتی و 12 میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی داشته‌ایم.

وی در خصوص لزوم حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: باید شرایطی به وجود آوریم تا خریدار ناچار به خرید یک محصول نباشد، تمامی تولیدکنندگان به نوعی مصرف‌کننده هستند و تعارضی بین حمایت‌ از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکنندگان نیست.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ضمن تبریک به واحدهای شرکت‌کننده در رقابت حمایت از حقوق مصرف‌کننده بیان کرد: امسال در خراسان رضوی 32 واحد متقاضی شرکت در رقابت داشتیم که نسبت به سال گذشته رشد 34 درصدی داشته است.

نوابی گفت: همایش‌ حمایت از حقوق مصرف‌کننده از سال 1380 و به مدت 14 سال است که در کشور برگزار می‌شود و طی این سال‌ها در متقاضیان رقابت رشد 17 برابری و منتخبین رشد 11 برابری را شاهد بودیم.

وی با بیان جمله رهبری مبنی بر این که تولیدکننده و مصرف کننده لازم و ملزوم یکدیگرند، اظهار کرد: تولیدکننده باید یک تولید خوب با بسته‌بندی مناسب ارائه دهد و مصرف‌کننده نیز در مصرف کالا انصاف داشته باشد./ع
 

مشرق


ارسال دیدگاه