اعتراض شدید بازاریان بابل از نحوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده

اعتراض شدید بازاریان بابل از نحوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده

<p>&nbsp;</p> <p style="text-align: justify;" dir="RTL">دراین نشست حاج آقای ناصری و حاج حسین نیازآذری نمایندگان مردم بابل در مجلس پیشنهاد کردند کارگروهی متشکل از نمایندگان فرمانداری &ndash; اداره دارایی &ndash; اتاق اصناف &ndash; اداره صنعت ، معدن وتجارت و نماینده ای از نمایندگان مردم بابل درمجلس وضعیت و نحوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده را به دقت مورد ارزیابی قرارداده و نتیجه حاصله را به نمایندگان مردم بابل درمجلس ارائه تا&nbsp; &nbsp;آنها با مسئولین استان مازندران و وزیر اقتصاد و دارایی برای رفع کامل مشکل مالیات بر اارزش افزوده رایزینی نمایند.</p> <p>&nbsp;</p>

 

 

وی خطاب به روسای اتحادیه های صنفی و بازاریان شهرستان بابل گفت : نمایندگان محترم مردم بابل در مجلس همیشه برای رفع مشکلات بازار شهرستان پیش قدم بودند هر موقع ما درخواستی یا مشکلی داشتیم این عزیزان با جان ودل نسبت به اجابت خواسته ما و رفع مشکلات بازاریان شریف همیشه ساعی بودند اینجانب از همکاری سازنده این عزیزان صمیمانه تشکر می کنم ،خوشبختانه این عزیزان در جمع شما خوبان حاضر شدند  تا اینبار هم مشکلات شما را از نزدیک بررسی و نسبت به رفع مشکلات مطرح شده شما  عزیزان  اقدام نمایند.

فوکلایی رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات شهرستان بابل ضمن تقدیر از نمایندگان مردم بابل درمجلس گفت :رئیس اداره دارایی همکاری خوبی با اتاق اصناف وبازاریان دارند ولی متاسفانه بعضی از کارمندان قانون مالیاتی را رعایت نمی کنند . به گفته فوکلایی واحدهای صنفی مجوز دارمالیات پرداخت می کنند ولی واحدهای بدون مجوز مالیات پرداخت نمی کنند به همین خاطر کارمندان دارایی تمام فشار را برروی واحدهای صنفی مجوز دار می آورند ، طبق قانون در همه شهرها مالیات برارزش افزوده از یک کالا یک بار دریافت می شود ولی درشهرستان بابل قانون مالیاتی رعایت نمی شود و ازیک کالا چند بار مالیات بر ارزش افزوده دریافت می شود.

نبی زاده رئیس اتحادیه معاملات اتومبیل – تاجداران رئیس اتحادیه طلا و جواهر سازان با تشکر از زحمات نمایندگان مردم بابل در مجلس از عدم پیگیری مستمر و جدی برای رفع مشکل مالیات بر ارزش افزوده بازاریان شهرستان بابل به شدت انتقاد کردند و خواستار رفع جدی این مشکل شدند.

در ادامه این جلسه پس از سخنرانی چندتن از روسای اتحادیه های صنفی شهرستان بابل پیرامون رکود بازار – افزایش چندین برابری مالیات بر ارزش افزوده و اخذ چند باره مالیات بر ارزش افزوده از یک کالا مطالبی عنوان و از نمایندگان مردم بابل در مجلس خواستند نسبت به رفع مشکل بازاریان شهرستان بابل اقدام تا بازاریان مجبور به تعطیلی واحدهای کسبی نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین ناصری نماینده مردم شهرستان بابل درمجلس پس از استماع مشکلات بازاریان شهرستان بابل طی سخنانی ضمن تشکر از تلاش سازنده حاج آقای لعلی رئیس اتاق اصناف خطاب به روسای اتحادیه های صنفی و بازاریان شهرستان بابل گفت : بنده به اتفاق همکارم حاج حسین نیازآذری شدیدا پیگیر مشکل مطرح شده شما خوبان در خصوص مالیات بر ارزش افزوده هستیم تا دغدغه شما عزیزان رفع شود.

وی افزود: به وزیر اقتصاد گفتیم مالیات بر درآمد است اگر کسی درآمدی داشت باید مالیات بپردازد ، کسی که درآمدی ندارد شرعا و قانونا حق نداریم از آنها مالیات دریافت کنیم .

 ناصری به صراحت اعلام  کرد: مالیات بر ارزش افزوده ربطی به بازاریان ندارد بلکه این مالیات مربوط به مصرف کننده است ، ارزش افزوده فقط یک بار باید از کالا گرفته شود و آن هم از مصرف کننده نه از بازاری!!

نماینده مردم بابل درمجلس خطاب به روسای اتحادیه های صنفی گفت : بنده پیشنهاد می کنم کارگروهی موضوع مالیات بر ارزش افزوده را به دقت بررسی و نتایج رادر اختیار ما قرار  دهند تا با رایزینی با مسئولین استان مازندران و کشور بتوانیم مشکل بازاریان شریف بابل را رفع کنیم .

ناصری در پایان مجددا اعلام کرد: بازاریان فقط باید مالیات پرداخت کنند  ارزش افزوده مربوط به مصرف کننده است بنده – حاج حسین نیازآذری و مجمع نمایندگان استان مازندران برای رفع مشکل مالیات بر ارزش افزوده در خدمت شما بازاریان شریف هستیم .

حاج حسین نیازآذری دیگر نماینده مردم بابل درمجلس ضمن تقدیر و تشکر از زحمات حاج حسین لعلی رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل برای رفع مشکل بازاریان این شهر گفت : خداوند را شاکرم که توفیقی داد که به اتفاق حاج آقای ناصری در خدمت شما خوبان باشیم اعتراض شما عزیزان بحق و بجا است به عنوان خادم شما مشکلات را شنیدم و برای رفع به مسئولین انتقال خواهم داد، شماعزیزان اطمینان داشته باشید نمایندگان شما در مجلس به قانون اشراف کامل دارند و از حق وحقوق شما دفاع جانانه خواهند کرد.

وی افزود : بنده با پیشنهاد حاج آقای ناصری  برای تشکیل کارگروه موافق هستم به شما قول می دهیم در اولین جلسه مجلس به وزیر اقتصاد تذکرات لازم برای رفع مشکل بازاریان شریف بابل را خواهم داد .

در پایان این جلسه مقررشد کارگروه  پیشنهادی نمایندگان بابل درمجلس تشکیل شود تا پس از بررسی دقیق وضعیت و نحوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده در شهرستان بابل ، نتایج حاصله بر ای رفع مشکل دراختیار نمایندگان مردم بابل درمجلس قرار دهند تا از سوی این عزیزان با مسئولین استان مازندران و کشوررایزینی و مشکل مالیا ت بر ارزش افزوده شهرستان بابل برای همیشه رفع شود.    

طبق آخرین اخبار واصله حاج حسین نیازآذری نماینده مردم بابل درمجلس به وعده اش به بازاریان شهرستان بابل عمل نمودو صبح امروز 20/2/1394 برای رفع مشکل مالیا ت بر ارزش افزوده بازاریان شهرستان بابل به وزیر اقتصاد تذکرات لازم ارائه کرد.

 

 

 

منبع:بابل اصناف


ارسال دیدگاه