تلگرام مشکل فنی پیدا کرده است؟

تلگرام مشکل فنی پیدا کرده است؟

<p><span style="font-family: Tahoma;">استقبال چشم&zwnj;گیر کاربران موبایل از پیام&zwnj;رسان موبایلی تلگرام بعد از اختلالات وایبر، این برنامه موبایلی را دچار شوک کرده که ریشه آن هنوز مشخص نیست.</span></p>

به گزارش مازند اصناف، شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر موبایل و پیام‌رسان‌های اینترنتی با توجه به ماهیت مقرون به صرفگی و سرعت در برقراری ارتباطات چند سالی می‌شود که مورد توجه قشر هوشمند ایران همچون دیگر ممالک قرار گرفته است.



منظور از قشر هوشمند، کاربرانی با یک دستگاه اسمارت‌فون یا تبلت که قابلیت اتصال به شبکه جهانی اینترنتی را دارند، است. پیام‌رسان‌ها نیز با توجه به اقبال مردم دنیا از نسل‌های نوین ارتباطی نظیر 3G و 4G و درک نیاز مردم به برقراری ارتباطات ساده و کم هزینه، نهایت استفاده را کرده‌اند و روز به روز توسعه یافته‌اند تا جاییکه نمونه کامل شده وایبر، تلگرام، واتس‌آپ و از این دست را امروزه شاهد هستیم.



اما قریب یک ماه می‌شود که دسترسی به برخی شبکه‌های رایج نظیر تلگرام که از بعد اختلالات وایبر، مورد استقبال بسیاری از کاربران ایرانی قرار گرفت، مختل شده است. کاربران بسیاری در شبکه‌های اجتماعی از این موضوع گلایه می‌کنند و اخیرا مدیر یکی از شرکت‌های اینترنتی بیشترین حجم ترافیک صوتی مربوط به بخش پشتیبانی شرکت خود در یک هفته اخیر را مربوط به این موضوع دانست.



در حالی این دغدغه، یکی از بیشترین موضوعات مورد دغدغه کاربران اینترنت است که مراکز پشتیبانی حرفی برای گفتن ندارند زیرا در شبکه شرکت‌های اینترنتی تغییری صورت نگرفته است. در حالیکه دستوری هم برای محدودسازی رنج آدرس‌های برخی اپلیکیشن‌ها وجود ندارد اما پشتیبانان شرکت‌های اینترنتی می‌گویند که این اختلال در شبکه تمامی شرکت‌های ISP مشاهده می‌شود اما موضوع در دست پیگیری است.



با این حال عده‌ای هم مشکل ایجاد شده را مربوط به میزبان می‌دانند و می‌گویند که سرورهای وایبر و تلگرام مختل است اما در این بین برخی کارشناسان مراکز پشتیبانی هم احتمال تست الگوریتمی خاص در ارتباط با پالایش محتوا که در دومین فاز خود از سمت وزارت ارتباطات است، را می‌دهند. البته این موضوع با توجه به اظهارات محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی اینکه جای هیچ نگرانی برای مردم نیست زیرا تصمیم مشخص وزارت ارتباطات آن است که فعلاً برنامه‌ای برای محدودیت فعالیت شبکه‌های اجتماعی موبایلی ندارد و قطعاً زمانی این موضوع اعلام می‌شود که جایگزین‌های مناسبی برای این شبکه‌ها در داخل کشور ایجاد شده باشد.



نکته دیگر این است که دسترسی تمامی مشترکان موبایل به وایبر و تلگرام محدود نشده و ممکن است امروز در منطقه‌ای نتوانید به تلگرام وصل شوید که فردا این مشکل وجود نداشته باشد و این رویه برای دیگر مناطق اتفاق افتد.



تاکنون دلیل مشخصی در ارتباط با این موضوع عنوان نشده است.

 

 

 

منبع: ایران جیب



ارسال دیدگاه