بزرگ‌ترین هایپرمارکت تنکابن طعمه آتش شد

بزرگ‌ترین هایپرمارکت تنکابن طعمه آتش شد

<p>بر اثر بی&zwnj;احتیاطی کارگران پروژه بزرگ واحد فروشگاهی و رفاهی هایپرمارکت تنکابن، این پروژه در حال ساخت دچار آتش&zwnj;سوزی شد.</p>

به گزارش  مازند اصناف، حدود ساعت 15، صدای آژیر خودروهای آتش‌نشانی در دو شهر شیرود و تنکابن خبر از وقوع حادثه‌ای می‌داد و نگاه‌ها را معطوف به مسیر حرکت آتش‌نشانان کرد.

به گفته شاهدان عینی، آنها با دیدن حلقه‌های دود که به هوا برمی‌خاست در محل حاضر شدند که ارتفاع شعله‌های این آتش‌سوزی به بیش از چهار متر می‌رسید.

حضور به‌موقع آتش‌نشانی در محل حادثه باعث شد تا دامنه آتش‌سوزی به همه بخش‌های این واحد رفاهی و فروشگاهی سرایت نکند.

مسئول واحد آتش‌نشانی تنکابن، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: حدود ساعت 15 عصر 27 اردیبهشت‌ماه با اطلاع از وقوع این حریق، با خودروهای امداد و نجات و با هماهنگی آتش‌نشانی شیرود وارد عمل شدیم و در این عملیات با حفظ نکات ایمنی و ایمن‌سازی محیط، عملیات اطفای حریق را به پایان رساندیم.

مهرداد کیا افزود: با تلاش نیروهای آتش‌نشانی شیرود، خرم‌آباد و تنکابن این حریق که در صورت مهار نشدن می‌توانست فاجعه‌بار باشد، مهار و شعله‌های خطرناک آن خاموش شد.

وی اضافه کرد: حدود یک‌ماه قبل، فاز نخست پروژه بزرگ هایپرمارکت تنکابن به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون نیز فازهای بعدی در حال احداث است، روز گذشته در این عملیات به‌علت بی‌احتیاطی عوامل فنی که در حال جوش‌کاری بودند، مواد مذاب بر روی یونولیت‌های کاربردی در سازه ریخت و این پروژه دچار آتش‌سوزی شد.

مسئول واحد آتش‌نشانی تنکابن تصریح کرد: در استفاده از یونولیت با توجه به اینکه مواد نفتی و بسیار مستعد شعله‌ور شدن دارند، باید دقت نظر به‌خرج داده شود تا این‌گونه اتفاقات ناگوار پیش نیاید.

کیا ادامه داد: هرچند در این حادثه به کسی آسیبی وارد نشد اما خسارات زیادی به پروژه وارد شده است که روند احداث آن را تا چند ماه به تعویق می‌اندازد.

این مسئول یادآور شد: اطلاع‌رسانی به‌موقع شاهدان عینی، سرعت بالای عملیات نیروهای امدادی و آتش‌نشانی و هماهنگی گروهی آنها در این واقعه موجب شد تا دامنه آتش‌سوزی به سایر قسمت‌های این پروژه در حال احداث سرایت نکند.


ارسال دیدگاه